Shenmue 3

Shenmue 1 er ikke på noen andre maskiner enn Dreamcast? Burde man ha fullført 1`ern før man startet på 2`ern? Hvilket spill kan det sammenlignes med?

edit: Hvilket andre spill på Dreamcast er bra?

Opprinnelig skrevet av Lt Snake@27.06.2004, 16.18
Shenmue 1 er ikke på noen andre maskiner enn Dreamcast? Burde man ha fullført 1`ern før man startet på 2`ern? Hvilket spill kan det sammenlignes med?

edit: Hvilket andre spill på Dreamcast er bra?
Shenmue er kun på Dreamcast. Og ja, jeg vil anbefale å spille gjennom Shenmue før du begynner på Shenmue II (selv om det følger med en DVD-film som viser handlingen til Shenmue II på XBox).

Nå finnes mange av de gode Dreamcast-spillene på GameCube, PlayStation 2 og/eller XBox, og det har også kommet en rekke oppfølgere til noen av de gode spillene på Dreamcast.

Men jeg kan nevne Outtrigger, som kun finnes på Dreamcast, som et spill man bør skaffe seg om man har en Dreamcast.

Hadde nok bare blitt Shenmue som jeg hadde skaffet meg.
(selv om det følger med en DVD-film som viser handlingen til Shenmue II på XBox).
Følger det med en dvd til Shenmue II på xbox om hvordan Shenmue I er eller motsatt?

Hvordan er egentlig Shenmue II? Hvordan er spillet i forhold til FF/KOTOR? Kan dere forklare litt om hvordan spillet er og da også hvordan kampsystemet er?

Det er noe helt for seg selv, det er vel en type RPG, men blir helst kalt for FREE. Du kan gå hvor du vil og gjøre hva du vil, du er fri. Men du finner hele tiden ledetråder etterhvert som du utforsker og snakker med personer. Kampsystemet er basert på det i Virtua Fighter, siden det er Yu Suzuki som har skapt både det og Shenmue.

Og for å klarere litt, det følger med en DVD på Xbox versjonen av Shenmue II. DVD'en viser handlingen i Shenmue I.

Høres tøft ut, hvilket spill ligner mest eller hvilken er det en blanding av?

Noen som veit om en nettside som selger Shenmue 2? Helst da BILLIG siden det er et gammelt spill. ELLER er det noen som selger det?

edit: Fikk det for 250 brukt på Spiderman og kjøpte det der.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Shenmue spillene faller uten tvil inn under adventure sjangeren, det er heller få RPG elementer i spillet, ihvertfall ikke nok til å bli kalt et RPG.

Jeg holder fortsatt på med Shenmue 2, er litt stuck pågrunn av at jeg trenger en del cash og har ikke orket å begynne å jobbe de sammen enda :p. Synes spillet er genialt selvom det til tider kan bli litt småkjedelig å jobbe for å tjene penger, man kunne gjerne tjent litt mer.

Opprinnelig skrevet av Lurtz@04.07.2004, 15.06
Jeg holder fortsatt på med Shenmue 2, er litt stuck pågrunn av at jeg trenger en del cash og har ikke orket å begynne å jobbe de sammen enda
Et lite juksetips jeg fant ut er å stikke til en gambleplass, lagre spillet og gamble.
Se hva resultatet blir, load spillet du lagra og sats alle penga dine på resultatet du så. Det er ikke random.
Herregud jeg ble en holden mann. :D

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Fasitsvaret er at du må ha begge. Det til Dreamcast? Begge ble jo gitt ut til DC, skjønt toeren i senere tid ble utgitt til en slik krysskasse.

Tror de fleste liker enern best.

Personlig liker jeg toern best, spesielt Kowloon delen...det var gaming på sitt aller, aller beste det :D

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ja, jeg vil rett og slett si at toeren var mer polert, Mye småtteri som ikke var 100% perfekt i det første som ble rettet på.

Shenmue II gav meg den "Jeg ser at jeg nærmer meg slutten, så jeg roer ned tempoet for ikke fullføre spillet riktig enda" følelsen. Slik jeg ser det er dette noe som bare skjer med meg såfremt spillet er fantastisk.
(Eks: jeg brukte svææært lang tid på den siste delen av Deus Ex)

Dere maa ikke lage saanne topics, for naa fikk jeg lyst til aa gjennomfoere Shenmue 2 igjen, og det har jeg aldeles ikke tid til... e_e

Jeg har faktisk DreamCast, men har aldri funnet Shenmue 1. Jeg har ikke akkurat lett med lys og lykte i alle skyggefulle sjapper, men...
Faar begynne aa lete igjen snart. Noen maa vel ha det.

Shenmue 1 er definitivt det beste. mens shenmue 2 er bare vakkert! jeg kan ikke få takket mamma og pappa nok for at jeg fikk Disse spillene til jul, (ikke denne julen altså)

Har aldri spilt noen av Shenmue-spillene, men etter å ha lest gjennom denne tråden fikk jeg meget lyst til å gå til anskaffelse av Shenmue 2! Genialt at det følger med dvd, for de som ikke har spilt orginalen.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
OMG! For min del den største nyheten på flere år. Litt småuggent at Suzuki ikke er så sentral, men historien har vel strengt tatt vært klar i mange år.

*Glede seg helt vilt*

Men... hva gjør egentlig Suzuki og Digital Rex da? Er vel bare en slags syklubb, tenker jeg

(viser de seg at dette bare er aprilsnarr, må noen dø)