Silent Hill 4

#1
Jeg begynte spille Silent Hill 4 The Room nå.. Bare testet det litt for å sjekke ut forholda, har gledet meg lenge til dette. På tross av Japansk versjon er det engelske menyer, engelsk voice og subs om du vil det så det er veldig import vennlig! Inneldningsvis så begynner du i rommet ditt, sikkert noe med titelen "The Room" å gjøre:) Du begynner som vanlig med en syk drøm, forskjellen denne gang er at det virker som alt foregår i første person.

Skal komme med flere detaljer osv når jeg har kommet litt igang.

PS grafikken var nydlig!
 
#2
Du må enten:

1) bo i Asia for å ha fått tak i det så tidlig

eller

2) betalt en god del penger for ultra-rask frakt.

eller

3) Lyge så det renner :p

Min ble sendt igår fra Play-Asia og ifølge sporingsnummeret har ikke pakken kommet til Norge enda, bah! Jaja, til helga i alle fall...

MoFo2

edit: las nettopp på Gamefaqs-forumet at spillet allerede har blitt "lekket" på internett - Ship o'hoi pirates! ... and a bottle of rum.
 
#3
..eller ha en liten pirat i seg. Har ikke sett at spillet har blitt utgitt enda da men.

Ble litt gira jeg også nå. Vet dere om Xbox versjonen kommer samtidig som PS2 versjonen? Kan spille japanske spill på boxen så da blir det Silent Hill 4 på meg også.
 
#4
Etter det jeg vet så skal Xbox- og PS2-versjonen komme ut samtidig. Så det er bare å bestille! :)

MoFo2
 
#5
Har det kommer ut i Japan allerede? Kanskje jeg ikke følger helt med. I hvertfall, jeg gleder meg til Silent Hill 4 kommer ut i Europa. Ser frem til å kjøpe dette spillet. Grafikken utifra bildene jeg har sett hittil ser jo ganske lovende ut.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#6
"UK RELEASE: 24-Sep-2004"
- ToTheGame.com

Jeg tror jeg dør på meg. Ikke nok med at et annet SG-madlem for siste kapittel i favorittserien min før meg, men jeg må vente fire jævla måneder på å få mitt!

Satse på at en grei japansk faen legger det ut på suprnova litt kvikt.
 
#7
Spilt noe lengre nå... men fikk ikke savet siden jeg ikke kan japansk og jeg trenger ca 800 blocks, noe jeg ikke hadde tilgjengelig:(

Men spillet funker værtfall sånn at når du er i "The Room", der du bort har du ingen mulighet til og komme deg ut. Det eneste er at du kan se ut vinduer og ut hullet i døren for å skje hva som skjer på utsiden. Når du er i leiligheten din spiller du i første person. Det kommer et hull i veggen på toalettet som du kan krype inn igjennom, og i den andre enden kommer du inn i andres drømmer osv, værtfall slik jeg har forstått det. Da er det tilbake til det gamle med 3 person osv.

Våpen å Items kan du legge fra deg tilbake i leiligheten din i en "storage box", slik at du ikke har med deg mye dritt hele tiden.

Anser ikke dette som spoiler siden dette er ting som skjer i løpet av det første kvarteret. Spillet virker utrolig fett, så klart. Og grafikken overgår Silent Hill 3 med ganske merkbar margin.

Gleder meg til å spille mer.
 
#8
Utrolig genialt spill! Fikk Silent Hill 4 i går og har akkurat begynt å spille litt. Som Scorpiux nevnte er spillet japansk, men alt er allikevel på engelsk. Har bare spilt i 19 minutter, dvs. første savepointen +/-, men må si meg imponert. Det skal nevnes at grafikken er utrolig bra.

Skal jobbe hele helgen, men ser frem til å spille det til uken. Dere som ikke har anskaffet dette ennå, har noe å glede dere til.
 
#10
Ikke så veldig. Spillene er jo ikke oppfølgere i ordets rette forstand. De har ingenting med hverandre å gjøre, bortsett fra Silent Hill 1 og 3 har en viss sammenheng. Men ingen av de var jo på Xbox, så det er jo NESTEN ganske logisk.
 
#11
Så disse spillene er ikke "egentlig" en serie på linje med resident evil etc? Da kan jeg jo finne frem silent hill 2 på burken som jeg har hatt en god stund. Jeg trodde jeg måtte spille eneren først. :)
 
#13
Hehe, dette må være noe av det første jeg har vært enig med deg i, Shadar.

Eneren har hittil vært absolutt best. Men jeg synes også 3'eren var sinnsykt bra. Det var enkelte områder hvor SH3 skremte noe jævlig og var helt psykotisk. Men jeg har ikke fullført noen av spillene, bortsett fra eneren, rart nok. Men har kommet et stykke.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#14
Det var opprinnelig meningen at treeren skulle komme på Xbox. At fireren kommer i stedet gjør ikke noe, for ihvertfall så vidt jeg har forstått så bygger fireren videre på toeren.
 

Kilik

Lokal moderator
#15
Har spilt en liten time nå og må si jeg er svært imponert. Som alltid med storspill fra Konami er det svært høye production values. Grafikk og lyd er noe av det beste på PS2 til nå. Det føles mer cinematisk denne gangen. Får frysninger på ryggen allerede i introen. Skulle David Lynch ha laget et spill tror jeg det ville det blitt omtrent slik...

Jeg likte nyvinning med "The Room" hvor man ser alt i førsteperson. Og førsteinntrykket tilsier at dette er kanskje det skumleste spillet i serien så langt...
 
#16
Xbox e som en stor stein.. ingen bruke den tel nokka å den e et hælvette å dræge me sæ før at den e så stor å tung....
 
#17
Opprinnelig skrevet av HelperMonkey@20.06.2004, 00.55
Xbox e som en stor stein.. ingen bruke den tel nokka å den e et hælvette å dræge me sæ før at den e så stor å tung....
Ja, det er akkurat derfor alle velger PS2 - så de kan ta den med seg i baklomma når de skal på telttur.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#18
Skal vedde på at HelperMonkey ikke har hverken GC eller PS2, kun Xboxen, som han etter lange ettermiddager med vurdering fant ut at ikke var så tess som de skyhøye forventningene hans tilsa.

Lurer på en ting med SH4... Hvordan er våpna og våpenbruken? Jeg ble ikke veldig fornøyd med å se en submachine gun i treeren, og helle rikke at det faktisk var tett nok med monstre til å "plaffe ned" med den. Så hvordan er siste kapittelet sånn sett?
 
D

Doctor Downs

Gjest
#19
Til alle dere drittsekker som har modda PS2 er Silent Hill 4 ute for nedlasting nå.
Jeg har bare modda Xboxen min, og må vente lenger :tommelned:
 
#20
Så langt (drøye 3,5 timer inn i spillet) har jeg bare fått tak i den berømte "steel pipe", en golf-kølle, en baseball-kølle, en enkel håndpistol og en knust vinflaske. Waiting for more...

MoFo2