Silent Hill 4

#21
Hei! stor fan av silent hill serien å holder på å skaffe meg det nå...

Til dere som har spillet, sliter dere med at det er svart hvit?
Har ikke erfaring med japansk NTSC...

Vet dere om d er noen forskell på å spilel igjennom spillet med savegame fra 3'a.
Har nemelig hørt det skulle skje andre ting når man hadde en savegame med alle endingene fra 3'a (noe som jeg har).
 
#22
På det første så skal du få fargebilde så lenge TVen din støtter NTSC 3,58 (sjekk manualen til TVen). På det andre spørsmålet så vet jeg ikke siden jeg ikke har savegame fra 3ern.

MoFo2
 
#23
Da var det slutt, cirka 8-9 timer tok det første gang. Skal skrive en anmeldelse som kommer når hovedsiden lanseres... som vil si en gang i 200X.

MoFo2
 
#24
det må ha kostet flesk å importere fra japan.

et spørsmål:er det blitt et skikkelig våpensystem og greier ?

hvis det er det så er det ikke bra....
liker at du føler deg litt hjelpesløs med de dårlige kameravinklene. og at han bruker lang tid på å skyte og slikt :tommelopp:

silent hill 2 er det beste mener jeg! det rokker!

hva burde jeg kjøpe av
:projekt zero 2,
silnet hill 3 eller
forbidden siren ?

projekt zero virker helt konga da! :kul:
 
#25
javel..her spiller man silent hill 4 måneder før det kommer til europa. Det blir lenge å vente...men fuck, så bra det blir. Likte egentlig det bedre med toern, siden storyen var helt annerledes og ny hoveperson, så detta skal bli fett ( for all del, silent hill 3 er drit bra :)
 
#26
silent hill er den serien etter ff som har best musikk! elsker den...
jeg har jo tablaturen til intro sangen på sh2. skal prøøøve og lære meg den.....
 
#27
Jeg er gode 4 timer ute i spillet, og jeg må si meg mektig imponert. Historien er genial, og i begynnelsen kan man kjenne seg litt igjen i filmen Seven, hehe ... Utover det er også alt annet så og si perfekt. Og etter min mening utrolig mye bedre enn Silent Hill 3.

Ettersom jeg fikk spillet dagen det kom ut i japen, burde jeg egentlig ha vært ferdig nå, men tørr ikke spille i frykt for å runne det for tidlig. Dere som ikke allerede har bestilt spillet burde gjøre det nå.

Til Talibanan! Det koster ikke stort å importere fra japan, og husk, det finnes også andre muligheter som gjør at du har spillet på dagen.
 
#28
Opprinnelig skrevet av Neptun@01.07.2004, 21.44
Jeg er gode 4 timer ute i spillet, og jeg må si meg mektig imponert. Historien er genial, og i begynnelsen kan man kjenne seg litt igjen i filmen Seven, hehe ... Utover det er også alt annet så og si perfekt. Og etter min mening utrolig mye bedre enn Silent Hill 3.

Ettersom jeg fikk spillet dagen det kom ut i japen, burde jeg egentlig ha vært ferdig nå, men tørr ikke spille i frykt for å runne det for tidlig. Dere som ikke allerede har bestilt spillet burde gjøre det nå.

Til Talibanan! Det koster ikke stort å importere fra japan, og husk, det finnes også andre muligheter som gjør at du har spillet på dagen.
for det første er seven er kjempebra film og dette lover bra.


hvis jeg skal importere fra japan må jeg modde ps2en og det koster gryn.. <_<

hvilke andre muligheter har jeg da ?

traileren er jo helt sinnsyk, aldri sett en bedre trailer til et spill!

:tommelopp:
 

Dukie

nice girl
#29
For å si det sånn: Jeg spiller aldri SH4 alene igjen! Det bare skjer ikke! Fy for et spill! Det blir bare bedre og bedre for hver versjon.
 
#30
fullførte 3 ern. Var drittfett, selv om seg spilte på easy :p
Gleder meg til 4.
 

SHDR

Gullmedlem
#31
Det kan helt sikkert diskuteres om Silent Hill 3 fortjener navnet satt opp mot Silent Hill 2, men det kan vi ta et annet sted. Det jeg derimot vil spørre om er: Hva i alle dager har et spill om demoner, parallelle dimensjoner, tolkninger av helvete og ikke minst brutal slakt med et rimelig bestialsk assortement våpen å gjøre med en film som stort sett handler om tracking av en massemorder via referansering i La Divina Comedia, The Canterbury Tales og Paradise Lost?

"It would seem that I am envious myself ..."

Se7en er noe ganske annet. Hvordan kan du engang begynne å sammenligne en sober, men skremmende, film med et svært lite subtilt om enn sjokk-skremmende spill når det eneste de har til felles er at det er skitne vegger i dem begge?

"You can't just tap people on the shoulder anymore, you have to hit them with a sledgehammer."

'Nøff sedd.
 
#32
Bah, jeg har mistet helt motivasjonen for Sillent Hill. Jeg har spillt meg igjennom nesten hele det første, hele det andre og nesten hele det tredje. Nå er jeg lei. Det er veldig synd fordi jeg elsker Sillent Hill. Noen forslag på hvordan jeg kan få oppp motivasjonen igjen?
 
#33
Jeg gleder meg MYE mer til Resident evil 4, selvom Silent hill spillene er drit kule, jeg har faktisk runda både 1,2 og 3 så jeg skal nokk ha meg fireren også, dette gjelder både SH og RE!
 
#34
Selv har jeg bare spilt 2'ern (siden jeg ikke har PS2)..
Syntes at det var jævlig bra, men litt for lett...

Gleder meg jævlig til 4'ern kommer til europa... :)
 
#35
Opprinnelig skrevet av Shadar@12.07.2004, 10.27
Det kan helt sikkert diskuteres om Silent Hill 3 fortjener navnet satt opp mot Silent Hill 2, men det kan vi ta et annet sted. Det jeg derimot vil spørre om er: Hva i alle dager har et spill om demoner, parallelle dimensjoner, tolkninger av helvete og ikke minst brutal slakt med et rimelig bestialsk assortement våpen å gjøre med en film som stort sett handler om tracking av en massemorder via referansering i La Divina Comedia, The Canterbury Tales og Paradise Lost?

"It would seem that I am envious myself ..."

Se7en er noe ganske annet. Hvordan kan du engang begynne å sammenligne en sober, men skremmende, film med et svært lite subtilt om enn sjokk-skremmende spill når det eneste de har til felles er at det er skitne vegger i dem begge?

"You can't just tap people on the shoulder anymore, you have to hit them with a sledgehammer."

'Nøff sedd.
73615​
Se7en uten tvil over Silent Hill 4 : The Room. Hva det handler om er en ting, men hvordan det er bygget opp og hvordan stemningen er... er en helt annen. Ikke feil og si at mann tenker på Se7ven når mann spiller igjennom det. Uansett er jo det også helt individuelt.
 
#36
Jeg syns dette var et festlig spill jeg. Hadde ikke store forventninger etter å ha spilt SH3 så jeg ble overasket.Som alle silent hill spill er det alt for lett å runne det da. Jeg har fikk 3 forskjellige slutter før jeg la det på hylla.Tror det er 5 i alt(husker ikke det er noen uker siden jeg runna det)
 

Lodin

Der Waaaah
#37
Ah, selv her får jeg SH4 tråder slengt i fleisen! Nekter å hvite noe som helst om spillet før det slippes så dette gir meg angst. Få det vekk, isj isj!
 
#38
Dæven....

Mulig jeg er dum som et brød, men er det mulig om du setter en chip inn i playstation og bare laste ned spill fra nettsider og brenne ned?
 
D

Doctor Downs

Gjest
#39
Opprinnelig skrevet av Shadar@12.07.2004, 13.27
Det jeg derimot vil spørre om er: Hva i alle dager har et spill om demoner, parallelle dimensjoner, tolkninger av helvete og ikke minst brutal slakt med et rimelig bestialsk assortement våpen å gjøre med en film som stort sett handler om tracking av en massemorder via referansering i La Divina Comedia, The Canterbury Tales og Paradise Lost?
73615​
Spillet fikk meg til å tenke på Seven, rett og slett fordi det faktsik er en mordgåte (massemord, faktsik) i Silent Hill 4 og den har små likhetstrekk. Men det er klart, i bunn og grunn er det to veldig forkjellige saker.

Når Jeg starta å spille SH4 syntes jeg handlinga virka litt tynn, men jeg har nå spillt i... Tja, vil tippe femten timer og jeg er mektig imponert! Spillet er bedre enn treeren. Gjenstår fortsatt å se om det kan slå toeren, som er på min topp 3 liste over beste spill noensinne (til tider på toppen av den). Tviler egentlig. Eneren har jeg av en eller annen grunn vanskelig for å sammenligne med.

Eneste jeg vil klage på i spillet er karakterene. Jeg har ikke sett antydning til uttrykk for følelser og jeg er ikke blitt noe særlig kjent med noen av menneskene i spillet. Både eneren, toeren og treeren handlet om personene man spiller med og det er de som står i fokus hele veien. Man blir derfor med satt inn i deres situasjon. I SH4 hører man en sjelden gang karakteren sin snakke (og han har en ekkel pedostemme) mens mye av historien fokuseren rundt personer man bare ser glimt av. Til nå ihvertfall.