[Multi] Silent Hill: Downpour

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#21
Feil tråd, eller?
 
#22
Klart at det er utdatert på alle fronter nå, men SH1 må ses i perspektiv på hvilke andre spill som var ute på den tida. Nærmeste konkurenten var vel Resident Evil med sitt mastery of unlocking og da er det ikke rart man ble imponert.
Fikk historien "ødelagt av" filmen vett, så alt av sjokkerende twister ble lost. Gameplayet og stemninga var det ingenting å si på.

kak: yep
 
#23
Øh, filmen er veldig løst basert på historien til SH1. Var lite som minnet meg om spillet gitt.
 
#25
Mjo, men Silent Hill 1 har ikke
Pyramid Head
blant annet. Hele historien blir presentert på en helt annen måte i spillet, så selv om det er visse grunnleggende likheter så er det likevel såpass forsiktig at å se filmen før spillet ikke trenger å påvirke opplevelsen det store og hele.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#26
Ettersom Pyramid Head ikke har samme betydning i filmen som i SH2 spiller det vel fint liten rolle om han er med i filmen og ikke SH1, ihvertfall storymessig. Hele sektopplegget er vel hovedforskjellen. I spillet hadde
Dahlia torturert og drept Cheryl
, mens i filmen
ble hun fratatt henne av de andre sektmedlemmene som gjorde det samme.
. Storyen er i bunn og grunn den samme, men mye av poenget med byen og hva den gjør med en er borte. I spilla
trekker byen til seg mennesker som er knyttet til med en hensikt for deretter å grave seg inn i underbevisstheten deres og materialisere det til monstre
. I filmen
var det plutselig Alessa som gjorde alt fordi hun hadde en grudge mot sektmedlemmene
.
 
#27
Mjo, men Silent Hill 1 har ikke
Pyramid Head
blant annet. Hele historien blir presentert på en helt annen måte i spillet, så selv om det er visse grunnleggende likheter så er det likevel såpass forsiktig at å se filmen før spillet ikke trenger å påvirke opplevelsen det store og hele.
Jada, det er mye overfladiske greier som er ulikt, men snakker om hovedmomentene her.Det ødela i hvert fall en del av min opplevelse da jeg så rimelig fort hvor ting bar hen.

Downs:
Mulig jeg leser deg feil her nå, men er det ikke strengt tatt samme greia?
Det som skjer i SH1 er ikke en manifestasjon av Harrys tanker, men Alessas?
 

Lodin

Der Waaaah
#28
Er det lenge siden du så filmen? Ta isåfall en titt på den en gang til så vil du se at historiene tross alt er ganske forskjellige.
 
#29
Sommer var det vel.

Men hvis du hadde sett filmen før du spilte spillet, ville du da likevel blitt overrasket over hvordan ting endte opp?
Husker jeg virkelig filmen så feil? Bør vel vurdere å se den igjen, da.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#30
Jada, det er mye overfladiske greier som er ulikt, men snakker om hovedmomentene her.Det ødela i hvert fall en del av min opplevelse da jeg så rimelig fort hvor ting bar hen.

Downs:
Mulig jeg leser deg feil her nå, men er det ikke strengt tatt samme greia?
Det som skjer i SH1 er ikke en manifestasjon av Harrys tanker, men Alessas?
Jo, men ikke med fiendtlige hensikter. I filmen var det nærmest som om
Alessa gjorde det for å hevne seg
.
 

Lodin

Der Waaaah
#31
Vel i mitt tilfelle så hata jeg filmen fordi jeg allerede visste hva som kom til å skje etter å ha spilt spillen. :gnoh:
 
D

Doctor Downs

Gjest
#32
Jeg hata ikke filmen, mest fordi jeg synes settene var utrolig flotte. Storyen veit jeg ikke om ble dumma ned eller bare misforstått til å begynne med. Plottet i et spill vil selvfølgelig ikke fungere direkte overført til film, men Silent Hill var mer et tilfelle av for spillaktig fremdriv (gå fra ett sted til det neste, finne spor, følge skygger) og feiltolkning av det som faktisk ville gjort seg godt på film. En adapsjon av Silent Hill 2 ville trolig fungert mye bedre, enda om det kanskje ville blitt noe mindre publikumsvennlig.
 
#33
Digger filmen. Synes de har fanget stemninga bra nok, og det er et par scener som er vilt kule. Radha Mitchell gjorde i tillegg en bra jobb.
SH2 skal visstnok basere seg på SH3. Blir ikke Gans som styrer showet denne gangen, da han visstnok kjørte ihjel noen(!!!). Nytt for meg iallfall.
 

Lodin

Der Waaaah
#34
Jeh, han sitter inne nå. Tror dog det ble avklart lenge før den bilturen at han ikke skulle regge denne gangen.
 
#35
Bra de ikke voldtar SH2 og heller tar treeren da hvertfall. Jeg elsker treeren, men det er mer "sinnsvakt kule scener" enn "så fantastisk story at det er hellig" som Silent Hill 2, så en filmadapsjon er OK. Syntes første filmen var helt grei, noen interessante scener men det var mer skitten og billig fanservice enn noe annet.
 

Lodin

Der Waaaah
#37
Men med tanke på hvordan filmen slutter skal vel det vanskelig la seg gjøre å følge 3 no særlig. Med mindre de retconner alt sammen såklart.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#38
Åja, stemmer, det var den slutten der også... De la jo egentlig til et helt nytt alternativt univers for filmen.