Siste spill du kjøpte

#1
Har tatt litt inspirasjon ifra "Siste ditt og datt" emnene i musikk og film foraene og syns det kunne passe bra på spilledelen også. Siden heter jo tross alt spillegal.no
Jeg tenkte at her kan vi skrive opp det siste spillet eller de siste spillene vi har kjøpt og for å hindre det i å bli et vanlig listeemnet kan vi ha noen regler.

1. Skriv litt om spillet. Hvordan førsteinntrykk du har fått. Husk, det er ikke en anmeldelse du skriver. Det holder med bare et par setninger om hvert spill.

2. Har du funnet det billig et sted? Skriv ned gjerne pris og kjøpssted.

3. Hvilken konsoll det hører til kan også være greit å nevne.

4. Dette er ikke et sted hvor man trenger å anmelde spillene, du trenger ikke å ta postene dine her så selvhøytidlig noe som forhåpentligvis gjør emnet litt mer tilgjengelig for de som ikke orker å skrive lange poster.

5. Ikke spam! Prøv å ikke påpek eller heng dere opp i andres meninger selv om de ikke er like dine. Helst ikke post noe annet her enn de siste spillene du har kjøpt/prøvd.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Skaffet meg Viewtiful Joe (GameCube) fra Play til kr 121,- for cirka to uker siden.

Tror ikke jeg kommer til å beholde det altfor lenge. Kul grafikk og historie lissom, men det er unødvendig vanskelig, og jeg er lei av å bli kalt Bad hele tida. :( Det er de samme fiendene man banker opp igjen og igjen, og tilogmed enkelte bosser blir gjenbrukt.

Jeg er fan av gamle 2D-plattformspill, men Viewtiful Joe gjorde det ikke for meg.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#3
Opprinnelig skrevet av Thinaran@25.05.2004, 14.28
Skaffet meg Viewtiful Joe (GameCube) fra Play til kr 121,- for cirka to uker siden.

Tror ikke jeg kommer til å beholde det altfor lenge. Kul grafikk og historie lissom, men det er unødvendig vanskelig, og jeg er lei av å bli kalt Bad hele tida. :( Det er de samme fiendene man banker opp igjen og igjen, og tilogmed enkelte bosser blir gjenbrukt.

Jeg er fan av gamle 2D-plattformspill, men Viewtiful Joe gjorde det ikke for meg.
Hvorfor sier folk at det spillet er vanskelig, det er jo latterlig lett. Jeg har hørt flere si at det spillet går for å være vanskelig, men jeg skjønner ikke hvorfor. Jaja, kanskje jeg er en natural i viewtiful joe :p Synes spillet var ganske oppskrytt jeg også forresten.

Siste spillene jeg kjøpte var:

Painkiller (PC)
Beyond good and evil (XBOX)
Shenmue 2 (XBOX)

Painkiller og shenmue 2 er det jeg har spillt mest, og jeg må absolutt si at jeg er meget fornøyd med begge to. Beyond good and evil har jeg ikke fått så god tid til enda, men jeg synes det virker som et skikkelig bra og originalt spill. Gleder meg til å fortsette på det :)
 
#4
Jeg fikk 3 GBA spill fra min "kontakt" på eBay i dag. 60 NOK pr spill. :)
Har ikke fått tid til å teste dem mye, bare ca. 10 min pr. spill:

Castlevania: Aria of Sorrow: Virker som et bra spill. Har prøvd et annet Castlevania-spill på GBA, og det var digg, så regner med at dette ikke blir noe verre.

Super Mario Bros. 3/Super Mario Advance 4: SMB3 er jo et av tidenes plattformspill (slått av Sonic da ;)), så dette er digg. Har ikke NES/SNES selv, så var bra at dette kom på GBA.

Metroid: Zero Mission: Dette kan jeg faktisk ikke si noe om. Har ikke prøvd Metroid på GBA før, og jeg har prøvd dette for lite til å si en mening. Men det virker hvertfall kult.
 
#5
Singstar: Ps2

Første inntrykket var " dette spille er grise fett" noe som det er! Blir vel et av årets party-spill. :tommelopp:
Det er helt klart kulest med en venn!

Kjøpte det for 549 kr på Expert.

Euro 2004: Xbox

Mange blir nok sjokka over at jeg kjøpte dette spille, men jeg er blitt frelst!

Førsteinntrykk var vel ikke så bra, men etterhvert ble det bare bedre og bedre!
Elsker fintene og dragningene du gjør, men det som plager meg er at du mister all farten når du dribler... Men ikke alltid, kommer egentlig helt ann på om spilleren din er god. :D

Kjøpte dette også på Expert for 549 kr
 
#6
Onimusha 2 [PS2] £9.99 (ca 120 kr) på play.com
Spillet er et survival-horror spill satt i 1500-tallets Japan. Du spiller Jubei et-eller-annet som sammen med sitt samuraisverd og ellers voksende arsenal skal hevne seg på Lord Nobunaga etter at han har slakta ned hele landsbyen til Jubber'n.
Kontrollen er lik Resident Evil-spillene, men siden dette spillet er litt mer action-orientert og ikke så klaustrofobisk så funker det helt greit. Noe å irritere seg litt over er at man må bruke styrekorset og ikke stikka. Masse blod, masse action, endel fete bosser og basert på japansk mytologi. Liker det veldig godt.

Genma Onimusha [XBOX] £9.99 (ca 120 kr) på play.com
Har ikke fått prøvd det så mye enda, men hittils virker det ganske så likt som oppfølgeren noe jeg syns er positivt. Dette er Onimusha 1 utgitt på Xbox med litt ekstra finesser. Akkurat som med Onimusha 2 så liker jeg også dette veldig godt.

Zone of the Enders: The 2nd Runner (Special Edition) [PS2] Fant det i billigkorva på OBS! til 169 kr.
Har ikke fått spilt det så mye, men det jeg har spilt hittils (foruten litt vanskelig å styre) har vært helt greit. Du styrer en mech og du skal fra A til B og kverke alle fiender som dukker opp mellom de to punktene. Virker som at det kan bli litt ensformig etterhvert. Fet grafikk og fete anime-sekvenser gjør til en veldig interaktiv anime episode, noe som er ganske så tøft da.

Vagrant Story [PS1] 149 kr i billigkorva på OBS!
Har ikke fått prøvd det enda, men det skal visstnok være noe av det beste Square har produsert (bedre enn Secret of Mana? Neppe!) og er et av fire (rett på meg hvis jeg husker feil her) spill som har fått 40/40 av Famitsu. Blir spennede å se hvordan dette spillet er.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#7
Singstar - PS2
Ooooh, grisefett. Ikke så mye spill som karaoke, men dette er fett. Skikkelig bra Party-spill, ja. Skal sies at jeg ikke har prøvd med mer enn 3 personer sammen.
Eneste minuset er at søsteren min knabber det hele tiden.
Kjøpt: Larvik film & CD senter - 599,-

Ninja Gaiden -XBox
Dette har jeg ventet lenge på. Spillet er veldig kult, et skikkelig godt, gammeldags ninja-spill. Enkelt å se tøff ut, også! :tommelopp:
Kjøpt: Larvik film & CD senter - 599,-



:trollmann:
 
#8
Harvest Moon: A Wonderful Life
Plattform: GameCube | Versjon: NTSC U/C | Butikk: DVDBoxOffice | Pris: $56.95 CAD (ca. 300 NOK)
Et ganske så underholdene spill. Kan ligne litt på Animal Crossing i sjanger. Men det er jo litt annerledes siden du i Harvest Moon skal drive en gård og få deg dame osv. Et veldig bra spill, men ikke et spill for alle. Har ikke spilt det så veldig mye, men kan anbefales om du liker den type spill.

Ninja Gaiden
Plattform: XBox | Versjon: PAL | Butikk: Elkjøp (Sandvika) | Pris: 549 NOK
Et veldig underholdene Action Adventure-spill. Mange kule våpen (Nunchaku bl.a.). Ganske krevende, men ikke frustrerende. Litt irriterende kamera til tider, men man venner seg til det. Anbefales om du liker Third-Person Action-spill.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#9
Hmmmm, det må vel bli Battelfield: Vietnam som ble kjøpt for et par måneder siden :p Spillet er velgig bra, og er fett online :D Det inneholder mye action :p

Og det er seff til PC.
 
#10
Siste spelet eg kjøpte meg var faktisk: FFX-2 for 549,- på elkjøp. [PS2]

-Svakaste spelet i heile serien, visst du skal kjøpe deg eit rpg-spel, styr unna FFX-2.
 
#11
Super Mario Sunshine - [GC]
Byttet til meg dette for kort tid siden. Dette er faktisk det første mario-spillet jeg har eid selv, og ikke bare har spillt hos noen venn. Har spillt veldig mye siden jeg fikk det, for å si det sånn. Fikk det på fredag, har 58 "shines" nå (hvis det sier noen noe). Spillte det faktisk så mye i går at det førte til at jeg fikk et mareritt, hvor Peach plutselig ble ond, og kom etter meg med saks... fæle greier. Men ellers liker jeg spillet veldig godt. Kanskje litt vel likt Super Mario 64 (som jeg har spillt ganske mye hos venner). Er ikke sikker på hva jeg likte best, ettersom det er mange år siden sist jeg spillte '64. Og cutscenes-ene var rett og slett bare latterlige. Men foreløpig et veldig godt spill. Bare synd at hvis jeg fortsetter på denne måten, blir spillet alt for fort ferdig.
 
#12
Eternal Darkness, Gamecube, 249,- kr, Spaceworld Amfi Borg.

Kun spilt en times tid hittils. Men storkoste meg den timen. Ikke spillet du sitter alene midt på natta og spiller. Gleder meg til fortsettelsen.

Beyond Good and Evil, Gamecube, 399,- kr, Spaceworld Amfi Borg.

Ikke fått spilt enda. Må skaffe meg enda ett minne kort først.

Boco
 
#13
MGS: The Twin Snakes
mitt aller første møte med metal gear serien. og jeg er hekta :D
Bra gameplay,musikk,historie :tommelopp:
skal ha meg Substance om ikke så lenge, må ha penger >_<
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#14
Metroid: Zero Mission(GBA)

Helt kurant spill, god grafikk, lyd og bra gameplay. Kanskje en smule for enkelt, men så har man jo NES-versjonen å kose seg med når man runder det.
 
#16
Splinter Cell: Pandora Tomorrow [Xbox]

Dette spillet kjøpte jeg for å spille live på. CubePro hadde anbefalt det, så jeg så hvor mye penger jeg hadde... Joda, hadde 550,- ... Men hvis jeg da tok bussen, ville jeg bare hatt 530,- ... tilslutt fant jeg det til 499,- et sted, kjøpte det, og spilte på live. Førsteintrykket var VELDIG positivt. Single Player har jeg også spilt littegranne på, og jeg er positivt overrasket, iom at jeg ikke likte det første spillet. Live delen er på en måte Prikken over i'en i dette spillet. Likevell har jeg spilt singleplayer for lite for å gi toppkarakter.

Karakter: 864/985
 
#19
Star Wars Jedi Knight II - Jedi Outcast [XBOX] Fant det til 179 kronasjer på OBS!
Et spill jeg har rundet flere ganger men aldri eid før nå. Dette er det ultimate Star Wars-spillet som er laget og har alt en SW-fan måtte ønske (fra et spill) som fantastiske steder, god grafikk (kanskje litt sliten sammenlignet med HL2) og lightsabre-dueller! Skader ikke at det er et temmelig langt spill heller som lett kan ta opp til 15-20 timer å klare. Spillet er et førstepersonsskytespill (teh lame) blandet med tredjepersons lightsaber-action (teh awesome). Skal jeg klage på noe må det være det at man ikke får lightsaberen sin før etter en fjerdedel ut i spillet.
Anbefaler alle Star Wars-fans å skjekke ut denne perlen som kan lett anskaffes til en billig penge.

Ratchet & Clank [PS2] Kjøpte Platinumversjonen på Elkjøp for 199 grunker.
Etter å ikke ha klart å unngå Thinarans ubedestridende iver for dette spillet her på forumet den siste tiden så måtte jeg nesten kjøpe det jeg også. Lausungen vet hva han snakker om når det kommer til spill for å si det sånn. Spillet er basert på Jak & Daxter-motoren, men istedenfor å drepe fiendene dine med en ape du har hengende på ryggen bruker man i R&K våpen. I alt har man et arsenal på 36 våpen som man plukker med deg gjennom spillets gang. Fantastisk og fantasifulle baner, en haug bra voice-acting (selv om Ratchet høres jævli irriterendes ut) og masse humor gjør dette til en av de mest orginale spillseriene jeg har prøvd i det siste. Må føles litt kjipt for Naughty Dogg at Insomniac (som bare leide motoren) greide å gjøre en så mye bedre jobb enn det de selv greide...

Sjoblings!
 
#20
Siste jeg kjøpte var Eye Toy og Eye Toy Groove. Skal kjøpe Singstar snart.

Eye toy og eye toy groove er fantastisk. Alle liker å spille det. Til og med mutteren som aldri har rørt noe som har med tv spill å gjør før nå. Hun bare måtte prøve eye toy groove og hun syns det var morsomt.