Skal DU ha Nintendo DS?

Skal du ha Nintendo DS?

• Ja

Stemmer: 0 0,0%
  • Nei

• Nintendo DS?

• Totalt antall stemmer
    0
Opprinnelig skrevet av MoFo2@09.11.2004, 11.56
IGN har en del bilder og førsteinntrykk. Medan vi venter...

MoFo2
132499​

Å spille Hunters med denne strap-on saken ser fatisk ganske morsomt ut. Men om Nintendo tør å satse på å bruke denne stra-on`en i mange av de fremtidige spillene deres gjenstår å se. Det spørs hvordan og hvor mye touch screenenvil bli brukt..

Hvor voldtatt blir skjermen av styluspennen, jeg har sett godt BRUKTE PDAer som ikke seer særlig innbydene ut

Opprinnelig skrevet av ak74u@10.11.2004, 02.27
Hvor voldtatt blir skjermen av styluspennen, jeg har sett godt BRUKTE PDAer som ikke seer særlig innbydene ut
133187​
Godt spørsmål! Jeg har lurt litt på dette selv. Vi får bare håpe at Nintendo fortsetter å lage maskiner som tåler en litt juling. Får håpe Nintendo har en skjerm som tåler juling slik som så mange andre Nintendo produkter gjør (Gameboyer og håndkontroller)

Skal ha Nintendo DS...hvis jeg får råd vil det si...

Opprinnelig skrevet av GombaC+10.11.2004, 03.58-->
<!--QuoteBegin-ak74u
@10.11.2004, 02.27
133187​
Godt spørsmål! Jeg har lurt litt på dette selv. Vi får bare håpe at Nintendo fortsetter å lage maskiner som tåler en litt juling. Får håpe Nintendo har en skjerm som tåler juling slik som så mange andre Nintendo produkter gjør (Gameboyer og håndkontroller)
133191​
[/b]
Jeg kom til å tenke på en ide som kunne løst dette problemet. Hva med slike løse veldig-tynne gjennomsiktig klistrelapper som man sett på (og faller ikke av før du tar dem av) og kunne bytte ut en gang i blant? Det hadde jo vært en mulighet. Hvis ikke touchscreen må være i direkte kontakt med pennen/fingeren for å fungere da.

Lodin

Der Waaaah
Ninty bruker vistnok en ny type touch-screen som ikke riper opp så lett. Samme typen som er i de siste PDAene til Palm.

Personlig ser jeg ingen grunn til å skaffe meg verken PSP eller DS. For meg er det bortkastede penger. Kjøpte meg GBA-SP for litt over et år siden, samme dag som jeg dro inn i forsvaret. Den hadde jeg mye glede av, men bare som tidsfordriv. Jeg spiller kun håndholdt hvis jeg må vente på et eller annet over lengre tid, feks militæret som var et helt år med venting.

Hvis jeg er hjemme kommer jeg til å fortsette å spille Xbox og Pc, og hvis jeg ikke er hjemme, og venter på f.eks. bussen, så hører jeg på iPod.

Min anbefaling er å glemme å kjøpe PSP og/eller DS med mindre du er skikkelig hardcore, og heller kjøpe en GBA-SP. Den får du sikkert billig brukt på qxl eller noe. I tillegg må du ha Golden Sun 1&2 og Final Fantasy Tactics Advanced. Dette gir deg 200-300 timer med fantastisk spilling. Alt du trenger når du kjeder deg.

Men å bruke flere tusen kroner på "nyhetens interesse" er litt bortkastet i mine øyne. I likhet med mange andre stiller jeg meg litt kritisk til PSPs batterikapasitet og det at DS er basert på en gimmick.

Fred.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, jeg har det! Kjøp deg en svarthvitt-Gameboy, den er jo enda billigere! Og den har mange flere spill tilgjengelig! Flere århundrer med moro!

Tviler på eg vil kjøpe. Og om eg eventuelt skulle kjøpe vil eg nok vente til PSP kjem ettersom eg synes den ser meir lovande ut. Skjønt prisen kan bli noko større ved PSP.

Opprinnelig skrevet av Dyret@12.11.2004, 21.38
Tviler på eg vil kjøpe. Og om eg eventuelt skulle kjøpe vil eg nok vente til PSP kjem ettersom eg synes den ser meir lovande ut. Skjønt prisen kan bli noko større ved PSP.
134604​
Den blir ikke så mye mer enn prisen på ds. Tror den skal koste 1300,-

Opprinnelig skrevet av Pyro+12.11.2004, 22.11-->
<!--QuoteBegin-Dyret
@12.11.2004, 21.38
134604​
134621​
[/b]
Jeg husker ikke hvor mange Yen den ville koste, men den vil kosta ca. $185 USD i Japan. Med alle ekstra kostnadene i Norge (mva bl.a.) kan man regne med en pris på rundt 1900-2000 NOK her. Nintendo DS vil man nok finne til max 1500 NOK når den kommer hit.

Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+12.11.2004, 23.37-->
Opprinnelig skrevet av Pyro@12.11.2004, 22.11
<!--QuoteBegin-Dyret
@12.11.2004, 21.38
134604​

134621​
Jeg husker ikke hvor mange Yen den ville koste, men den vil kosta ca. $185 USD i Japan. Med alle ekstra kostnadene i Norge (mva bl.a.) kan man regne med en pris på rundt 1900-2000 NOK her. Nintendo DS vil man nok finne til max 1500 NOK når den kommer hit.
134660​
[/b]
Las på ei nett-side for nokre minutt sidan at PSP ville koste 1200 kr mens DS vil kome på 1000 kr. Synes eigentleg dette høyrest meir sansynleg ut, men når du seier det så kanskje...

Interessen for DS er det ikke noe å si på ihvertfall. Nintendo var nødt til å åpne en 3. fabrikk til å produsere nok DSer. Les selv:

Nintendo reacts to DS demand; orders, share price on the rise

Demand for the new handheld is twice what Nintendo planned for, and the company ramps up to increase production.
Nintendo has the kind of headache most companies dream about. On one hand, Nintendo is confronting greater-than-expected consumer demand for its upcoming DS handheld. On the other hand--and here comes the headache--if Nintendo can't meet increased demand, Japanese consumers who can't locate a DS to purchase when it goes on sale December 2 might decide to spend their handheld budget on a Sony PSP instead. Sony's new handheld comes to market in Japan just 10 days after the DS, on December 12.

For now, the market is aggressively seeking out the DS. According to yesterday's Nikkei Journal, Nintendo has revealed that preorders for the Nintendo DS have reached 2 million units, double the company's initial expectations.

Nintendo had prepped the DS pipeline to manufacture 1 million units for the launch. With demand now twice that, the company has responded by bringing a third factory on board to produce the handheld. The DS is being manufactured in China.

Nintendo has already closed down most Internet shopping sites selling the DS--those closures came after just one day of order taking (which began, and ended, on November 3).

While bringing new production facilities on line now won't increase Nintendo's shipment numbers significantly during December, the company expects to meet long-term demand by having 2 million units in the retail channel shortly after the new year begins.

Nintendo is now raising its sales forecasts for the DS to 4 million, up from 3.5 million, in its current fiscal year (which ends March 31, 2005).

"Preorders are going smoothly with stores filling up on their online orders," Nintendo president Satoru Iwata remarked to the Nikkei Journal.

Major retailers in Japan are still taking reservations for the DS, although consumers need to go directly to the stores to reserve.

Nintendo shares closed today at 12,550 yen ($118.33), a jump of 460 yen (3.8 percent) from the day before.

Gamespot

Opprinnelig skrevet av Dyret+12.11.2004, 23.45-->
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@12.11.2004, 23.37
Opprinnelig skrevet av Pyro@12.11.2004, 22.11
<!--QuoteBegin-Dyret
@12.11.2004, 21.38
134604​

134621​

134660​
Las på ei nett-side for nokre minutt sidan at PSP ville koste 1200 kr mens DS vil kome på 1000 kr. Synes eigentleg dette høyrest meir sansynleg ut, men når du seier det så kanskje...
134663​
[/b]
I Japan/Nord-Amerika blir prisen på DS drøye 1000,- og 1200,- på PSP, men når man legger til alle avgiftene vi betaler her i Norge blir fort prisen en god del høyere. Blant annet har det kommet frem rapporter som tyder på at Nintendo planlegger å lansere DS for en pris pålydende rundt 1500-1600,- i Storbrittania. Ikke informasjon man skal stole blindt på, men poenget er at den europeiske (og særlig norske) prisen raskt kan bli betydelig høyere enn småsummene i Nord-Amerika og Japan.

I tillegg er det jo slik at man må kjøpe dyrt utstyr til PSP i tillegg til konsollen, og prisen der kan fort bli fordoblet om man vil ha en bra bæreveske (i og med at skjermen er utrolig utsatt), Memory Stick Duo-kort med stor nok plass til musikk, headset osv.

Det er så mye som påvirker prisene. Dessverre.

Uansett så er det VELDIG positivt med tanke på fremtidige spill at DS`en har solgt så mye den faktisk har gjort på forhånd.
Tenker mange av utviklerne er interessert i å hovedsaklig lage spill til den maskinen som selger mest.

Ikke det at jeg tror PSP kommer til å selge mindre enn DS. Tvert i mot.