Personlig ser jeg ingen grunn til å skaffe meg verken PSP eller DS. For meg er det bortkastede penger. Kjøpte meg GBA-SP for litt over et år siden, samme dag som jeg dro inn i forsvaret. Den hadde jeg mye glede av, men bare som tidsfordriv. Jeg spiller kun håndholdt hvis jeg må vente på et eller annet over lengre tid, feks militæret som var et helt år med venting.
Hvis jeg er hjemme kommer jeg til å fortsette å spille Xbox og Pc, og hvis jeg ikke er hjemme, og venter på f.eks. bussen, så hører jeg på iPod.
Min anbefaling er å glemme å kjøpe PSP og/eller DS med mindre du er skikkelig hardcore, og heller kjøpe en GBA-SP. Den får du sikkert billig brukt på qxl eller noe. I tillegg må du ha Golden Sun 1&2 og Final Fantasy Tactics Advanced. Dette gir deg 200-300 timer med fantastisk spilling. Alt du trenger når du kjeder deg.
Men å bruke flere tusen kroner på "nyhetens interesse" er litt bortkastet i mine øyne. I likhet med mange andre stiller jeg meg litt kritisk til PSPs batterikapasitet og det at DS er basert på en gimmick.
Fred.