Skummelt styre?

Status
Stengt for ytterligere svar.
#61
<div class='quotemain'>
Jeg personlig skal prøve å oppføre meg bedre fra nå av hvertfall.
[/b]
Så flott. Fjerner du anmerkningen du ga me gi et anfall av raseri da?
[/b][/quote]
Nei, den står jeg full og helt for og den var ikke gitt i et anfall av raseri.
 
#63
ohhh the ydmykhet
[/b]
Hvordan skulle jeg sagt dette med ydmykhet? "Jeg beklager, men jeg syntes du fortjente den anmerkningen og derfor står jeg dessverre for det"? Jeg beklager det ikke så jeg vil heller ikke si jeg gjør det, men om du mener jeg kunne sagt det på en annen måte setter jeg gjerne pris på å høre dette. :)
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#64
Slik jeg ser ting nå er vi kommet inn i en "ond sirkel" der noen av brukerne hater styret og vice versa.[/b]
Dette er et av de større feilmomentene. *stå og peke ubrukelig på problemet*

Men ja, jeg tror at hvis dere prøver å ta inn og følge våre råd/kritikker, blir det bedre miljø om ikke annet. Om kritikkene og forslagene er uriktige/uhendige, blir det jo uansett en felles sak som flere kan lære av, samtidig som ingen tung skyld ligger plassert på en enkelt person.

Dere har strengt tatt ingenting å tape på å lytte til oss og prøve å fokusere på hva vi mener burde gjøres med forumet. Den eneste kritikk som ikke trengs er den som verken peker på et problem eller kommer med forslag til løsninger.
Og hvis dere ser igjennom kritikken dere har fått er det nok ytterst få som oppfyller disse kriteriene.

Noen er nok mer aggressive og fornærmende i sin omtale av problemene, men som ansvarlige og rollemodeller er det det siste dere bør gjøre å ta tilbake i like sinte toner. En admin skal holde seg for god til sånt i mine øyne, da man gjerne oppnår større respekt ved å holde seg tolerant og saklig, med øynene på problemet det henvises til, i stedet for medlemmet.

Anmerkninger og sånt vet jeg lite om hvordan fungerer, så jeg tror ikke jeg skal uttale meg på det.
Og ja, denne posten er wannabe mod, men det er gjerne slik kritikk som ofte funker.

*poff*
 

oma

Village Drunk
#65
elfkins siste post
var ikke akkurat det jeg mente, jeg syns ikke at sirkus fortjente denne anmerkningen noe særlig mer enn det andre fortjener, og for meg, så virket det som en handling gjort i sinne fra din side og av frustrasjon fordi han hadde slående argumenter.. jeg går ikke inn på noen lang diskusjon her, men når det er/har vært snakk om ledelsens respekt hos oss brukere, hvertfall meg, innrømmelse av feil være pungt en.. (altså jeg syns det var helt feil at sirkus fikk annmerkning)

jeg kan selvfølgelig forstå at dere (ledelsen) er skuffet og skikkelig irritert på oss utaknemmelige brukere, men noe av kritikken er jo faktisk rett..?

jeg greier ikke skrive noe her, det er altfor mye tanker som går oppi hodet mitt til at jeg får fram det jeg vil si uansett.. det er idiotisk at ting som dette skal kunne skje egentlig, dere er jo ffs voksne personer! da går det vel an å oppføre seg som voksne også vel?
 

K999

Keystone State Of Mind
#66
Elfkin Qoute
Slik jeg ser ting nå er vi kommet inn i en "ond sirkel" der noen av brukerne hater styret og vice versa. [/b]
Slik jeg ser det nå, så hater jeg ikke styret :)
Jeg bare er ikke fornøyd med insattsen, vile ikke sagt dere er sløve for jeg tror at dere jobber hardt.
Men dere gjør bare ikke en god nok jobb med å "Satisfie" brukerne.
Dette er altså litt gammelt nytt, men dette tar for lang tid.
Vi har kritisert "klaget" i mange dager (Uker) vil jeg tro.
men allikevel så er vi ikke førnøyde :tommelned:
Litt dårlig jobba der, og jeg ville bare sagt hør på hva Sortulv, Agahnim og sirkus martin Spesielt kommenterer.
Og GJØR det.

Takk :)
 
#67
Jeg har ikke problemer med å ordne meg etter kritikk, særlig ikke når jeg faktisk er enig med den. I veldig stor grad vet jeg jo at forumet sliter akkurat nå. Dette emnet er jo et levende bevis på nettopp det. Men hva er egentlig problemet her på forumet? Løper alle rundt og kaster skitt uten like på grunn av forumsjef som ikke diskuterer skikkelig? Er det virkelig der problemet ligger? Noe partisk velger jeg å tro at problemet stikker noe dypere enn som så.

Kritikken vi (jeg) har fått så langt i dette emnet har for det meste omhandlet meg som person, og hvordan JEG oppfører meg. Ærlig talt har jeg problemer med å se hvordan én grinete person klarer å skape så store opptøyer. Men det betyr vel kanskje at jeg er ekstremt grinete? Så la oss si at jeg lover å skjerpe meg med stor s, og vil oppføre meg mye mer sympatisk fremover. Vil alle problemene da forsvinne for godt? Jeg tror ikke det.

Det er brukerne som driver et forum, uten dere er forumet meningsløst. Så derfor vil jeg at dere skal ha innvirkning på hvordan forumet fungerer. Jeg vil nå be dere sette opp punktvise lister over tiltak dere mener bør iverksettes for å gjøre forumet til et bedre sted. Disse bør formuleres så enkelt og primitivt som mulig, slik at de lettere kan benyttes i en eventuell avstemning. Noen forslag?
 
#68
Vil bare skyte inn:
Brukerne gjør forumet, ikke sjefene.
Jeg synes Alex gjør en god nok jobb for å holdestyr på et forum som har gått "bananas", hvor brukerne synes det er mer spennende å diskutere i emner om bæsj, onani og "fisting", enn å ha spillrelaterte diskusjoner.
 
#69
Tro det eller ei. Hvordan forumsjefen oppfører seg har i stor grad påvirkning på hvor mye respekt han/hun får fra brukerene, som igjen vil ha en påvirkning på hvordan folk oppfører seg.
 
#71
Er rimelig enig med Rikku. For mye bullshit poster som driver forumet. Greit nok å ha litt liv i andre deler av forumet også, men når mesteparten av postene her er enten piss eller spam så blir ikke det særlig motiverende for noen å starte noe diskusjoner heller som er spill/teknologi relatert.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#72
Kom som en jævla bombe at Alex mente at hans syn på seg selv og sin posisjon ikke hadde noe med forumets tilstand å gjøre, gitt. :rulleøyne:
Intet lært.

Sånn for å si det i klartekst, Alex: Det handler om å akseptere ansvar, og å fungere som en rollemodell. "Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør" er ikke en god holdning for en person i en lederstilling. Du kan komme med så mange smarte kommentarer, personangrep og kjappe unnvikelser av konflikter du vil, men det er å skyve ansvaret ditt som forumsjef fra deg. Innser du dette, har du tatt første skritt på veien til å kunne lede noe som helst, en vei du ikke har gått på så lenge du har vært sjef her. Respekt er noe man gjør seg fortjent til, ikke noe som gis bort.
 
#73
Et annet eksempel er da gode spill-tråder blir herjet av one-liners eller generell møkk (eks: GRAW-emnet). Hvis brukerne, som nå klager, i stede for å spamme så forbanna mye kunne gjøre sin jobb i forumet og skrive meningsfylte innlegg, så hadde jobben til sjefene vært lettere og de hadde hatt tid til å fikse virkelige problemer, som bugs ol. [/ end lang setning ]

Dessuten: Etter å ha redigert et par hundre innlegg i uka (noen som høyner?) antar jeg at moderatorene er lei. Hvis de da stenger/sletter emner hvor 89-90% av innleggene er dritt, og emnet kanskje i utgangpunktet ikke legger opp til diskusjonen, sier jeg at de gjør en god jobb. De er ikke barnesittere som skal rette på alle feilene til brukerne til enhver tid. De kan rydde opp i rotet, og legge til rette for at brukerne "lærer" og drar tråden inn på rett spor.
Min mening og oppfatning, ihvertfall.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#74
Så tonen ledelsen holder ovenfor brukerne har altså ingenting å si for måten brukerne forholder seg til ledelsen på? Jeg ser det faenmeg i denne tråden her også: "Så om jeg oppfører meg teit, blir dere ubevisst tvunget til å gjøre det samme?"
Oversatt: "Jeg fraskriver meg alt ansvar for min egen oppførsel, og dermed holder jeg dere til en høyere standard enn jeg holder meg selv til. I mine øyne er dette en fremferd som er verdt deres respekt."

Jeg kan avsløre så meget at mennesker som viser en så total mangel på selvinnsikt ikke får noen respekt fra meg.

Og: Om moderatorene har for mye å gjøre, har jeg et tips: Ansett flere.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#75
Jeg synes Alex gjør en god nok jobb for å holdestyr på et forum som har gått "bananas", hvor brukerne synes det er mer spennende å diskutere i emner om bæsj, onani og "fisting", enn å ha spillrelaterte diskusjoner.
[/b]
Ja, det har virkelig gått av hengslene her. Lurer på hvorfor folk ikke synes det er så forbanna spennende å jatte med i en eller annen "diskusjon" som startet med en copy/paste fra IGN, for siden å munne ut i at man sitter og understreker poengene sine gang på gang helt til man kommer frem til at smaken er som baken. Kan du fortelle meg det?

:rulleøyne:
 
#76
Jeg tror både Alex og de andre moderatorene/sjefene har vært på SG såpass lenge at de kjenner til brukerne de, etter hva du mener, holder en viss tone overfor.
Å f.eks. oppføre seg som tosker mot nye brukere fordi de ikke kan stave er uakseptabelt. Å påpeke at en "veteran" er en tosk el. som kun skriver meningsløse innlegg, er akseptabelt. De har begge tross alt vært her en stund og sannsynligvis møttes i frontkollisjon før, og hvordan sjefene velger å takle den nye får de velge ut ifra sin beste evne.

Mener dere virkelig å si at dere vil se forumsjefene som en dere til enhver tid vil "se opp til" og lære fra, en autoritet, og som alltid må heve seg over, nærmere det nesten umenneskelige?

Archtor: er du på SG for å lese og skrive om spill? Hvis ikke foreslår jeg at du finner et annet forum.
Hvis du på den andre siden faktisk er her pga. det, så må jeg igjen påpeke at det er like mye, om ikke mye mer, brukernes ansvar å holde trådene spennende og på spor.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#77
Ærlig talt har jeg problemer med å se hvordan én grinete person klarer å skape så store opptøyer. Men det betyr vel kanskje at jeg er ekstremt grinete? Så la oss si at jeg lover å skjerpe meg med stor s, og vil oppføre meg mye mer sympatisk fremover. Vil alle problemene da forsvinne for godt? Jeg tror ikke det.

Det er brukerne som driver et forum, uten dere er forumet meningsløst. Så derfor vil jeg at dere skal ha innvirkning på hvordan forumet fungerer. Jeg vil nå be dere sette opp punktvise lister over tiltak dere mener bør iverksettes for å gjøre forumet til et bedre sted.[/b]
Så det du sier er at din oppførsel ikke har noe med saken å gjøre og at du ikke har noen forslag til hva som må gjøres for å komme ut av konfliktene som har oppstått (som i bunn og grunn bare er en reaksjon på at det du lovet oss da du tok over ikke har blitt innfridd)? Da skjønner vi jo hvorfor du har den jobben du har. Har du ikke lært fra forrige gang at det ikke nytter å legge skylden over på brukerne?
 
#78
Jeg får vondt i meg. Den eneste trøsten så langt er at for å roe massene må det ofres noen i ledelsen, og uansett hva forumsjefen måtte mene om den saken, ser det ut som at hans lik blir det første mobben får rive i filler.

Rikku og DiRTY D: Min erfaring tilsier dessverre at dere tar feil. Nå orker jeg ikke å komme med et langt ressonement for å forklare dere hvorfor det er slik, bare for å bli beskyldt for å komme med fiendtlig propaganda. Men hvis dere tar dere bryet å lese det hysteriske Tetris-emnet, vil dere nok forstå at Alex ikke er rustet til å lede noe som helst; spesielt ikke et spillrelatert forum.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#79
Jeg tror både Alex og de andre moderatorene/sjefene har vært på SG såpass lenge at de kjenner til brukerne de, etter hva du mener, holder en viss tone overfor.
Å f.eks. oppføre seg som tosker mot nye brukere fordi de ikke kan stave er uakseptabelt. Å påpeke at en "veteran" er en tosk el. som kun skriver meningsløse innlegg, er akseptabelt. De har begge tross alt vært her en stund og sannsynligvis møttes i frontkollisjon før, og hvordan sjefene velger å takle den nye får de velge ut ifra sin beste evne.

Mener dere virkelig å si at dere vil se forumsjefene som en dere til enhver tid vil "se opp til" og lære fra, en autoritet, og som alltid må heve seg over, nærmere det nesten umenneskelige?[/b]
Det er da ikke så jævlig vanskelig, er det vel? Shadar klarte det ihvertfall helt fint, både det å holde en viss orden og det å bidra til at diskusjoner utartet seg til noe mer enn at man bare satt og nikket og smilte.
 
#80
The times are a-changing.
Det gjør SG-folket også, mener jeg.
Shadar og de andre var kanskje moderatorer på et Spillegal uten jenter som startet diskusjoner om bæsj, og smågutter som ble opphisset av blomster.

Natta.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.