Skummelt styre?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Duke: Øja... men... hva hjelper det å klage over det hver gang denne debatten stiger opp fra sumpen, og ikke komme med noen konkrete forslag til hva som kan gjøres bedre? Såklart fett at du har vært med på å mekke spilltreff og sånt (det har jeg alltid sagt til deg, også in person ;)), men det er liksom ikke den saken vi diskuterer her. :p
 
#22
Archtor: Hva faen er det du snakker om? Jeg har ikke nevnt noe om at det er grunnen, slutt å hopp til konklusjoner. Så i tillegg til det så går du på en personangrep på meg i tillegg? Gratulerer, føler du at du svever på en rosa sky nå?

Enkelt å greit: Fiks forumet, slutt med VS-battles over nettet(slik som Archtor tydligvis er lysten på) så vil det gjøre jobben min enklere. Fram til da kan jeg knapt løfte en finger.

Jau jau Yeti. =) Roger that og alt det der. :p
 
#23
For å si det på en annen måte, fram til spillegal får stablet seg igjen så har vi siste steg i trancefesten som vi arrangerer til sommer. Starter å nærme mot slutten(bare noen møter igjen med brannvesen etc osv) Så da er jeg opptatt der uansett.

I Skien så har vi klart å stable sammen et arragament til sommer(Vi forventer ca 2000 folk, tranceartister som går på reklame på tv (dj pulsdriver etc) Men jeg har også trukket meg litt i det siste fordi det sammen med to jobb blir så vanskelig(Bestevennen min som er mainansvarlig) Blant mine hovedinteresser er jo musikk & festing(trance) og gaming så er veldig festlig at jeg får kombinert begge to.

http://www.party-squad.net/ <3
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Jeg så en film fra en trance-festival en gang, der var det en feit nerd med bleika hår som kalte seg "Alex Morph" som spilte musikk. Lurer på hva han tjener. :(
 
#27
Vel, for å si det sånn. DJ Pulsdriver er vår main-event, og han får både limosin fra og til Stevneplassen og beste hotell her i Skien på vår regning. :(
 
#28
Nå er vel jeg kjent som den som bidrar minst konstruktivt her på forumet, men pytt pytt. Problemet slik jeg ser det er at vi ikke har noen til å dra det forbanna lasset. Det virker som om ingen virkelig brenner for at Spillegal skal være et unikt møtested for i første rekke spillinteresserte, og at ledelsen er mer opptatt av å tenke store tanker enn å gjøre noe med de små problemer. Intensjonen bak Spillegal har jeg allerede uttalt meg om på en lite passende måte, og jeg har ikke tenkt å gjennta den feilen. Men at den kritikken dere mottar ikke nødvendigvis er konstruktiv gir ikke at den er uberettiget, som dere virker å tro. Kanskje dere virkelig ikke eier selvinnsikt, men når hele stammen av forumet klager, skal det ikke mye intellekt til for å fatte at noe ikke er som det burde være.

For å gi dere noe konkret:

- Forsiden

Forsiden burde gjennspeile forumet (Eller heller omvendt) så mye som mulig. Dere kan kanskje ikke forvente at det er jevnlige oppdateringer fordi de som skriver for dere ikke får betalt for det, men intet mindre er det en nødvendighet. Slik ting ser ut nå er det bare Shadar som tar seg bry til å produsere, noe som kanskje er like greit når vår kjære forumsjef skriver som en gjennomsnittslig tenåring, både når det gjelder innsikt og språk. Det beste som kan sies om Alex er at han treffer målgruppens demografi ganske så glimrende.

At Shadar er en talentfullskribent er det vel ingen som tviler på, og selv om jeg ikke sitter på særlig mye fornuftig kunnskap om spilldesign, får jeg inntrykk av at han vet hva han snakker om. Likevel virker det som at det han skriver blir ignorert av massen, og man må saktens spørre seg hvorfor. Jeg tror svaret ligger i at han rett og slett skriver for vanskelig for den gjennomsnittslige bruker. Det er sikkert mange som setter pris på det han skriver, men jeg tror problemet er at ingen føler at de har noe interessant å komme med sett i forhold til de fem sidene med fiffige formuleringer og reflekterte meninger de får servert. Jeg vet ikke hva som kan gjøres med dette, og å kreve at Norges kanskje dyktigste spillskribent skal tilbake på ungdomsskolen er i seg selv ganske uhørt.

Bortsett fra disse har vel Endre og Stian (som jeg ikke kan plassere her på forumet) som har bidratt; ingen av dem på overbevisende måte, men det tror jeg heller ikke vi forventer. Med det nivået forsiden ligger på i dag er Encyclopedia-formatet ikke bare en god idè, det er den beste måten å få forumet innvolvert på forsiden. Den muligheten vi tidligere hadde til å skrive kommentarer ble jo faktisk brukt en del i starten, og jeg ser for meg at med noen ildsjeler kan en slik ordning fungere.

Uansett. Hvis man ønsker at forumet skal bli mindre spam og mer diskusjoner trenger man foregangsfigurer. Det hjelper jævlig lite når to av forumets sjefkuker, Husmann og Kali, virker mest interessert i å fornærme hverandres privatliv. Hvis våre kjære ledelse har lyst til å gjøre noe, så er kanskje det stedet å begynne? Noen må vise vei, noen må stå frem med et oppriktig engasjement og disse må etter all sannsynlighet rekrutteres fra den møkka vi allerede besitter. Det er bare å innse at vi er blitt så innadvente at å håpe på hjelp utenfra er som å be om at lynet skal slå ned i Alex' skalle. :D

Jeg tar meg den frihet å sitere Dirty D.

A) Vise hvem som er sjefen og ta upopulære harde avgjørelser[/b]
Dette tror jeg ikke er en realistisk mulighet. For å kunne gjennomføre noe slikt trengs det ressurser, og det virker det som at ledelsen ikke har.

B) Brukerene selv må ta litt mer ansvar og bygge opp et bedre community.[/b]
Hvordan kan vi klare å vekke et slikt engasjement?

- Ydmykhet

Ledelsen på Spillegal er ikke akkurat for veteraner å regne, så litt ydmykhet synes jeg at vi må kunne forvente. At spesielt Alex (Og nå også Elfkin) virker å tro at de er guds gave til Spillegal gjør meg kvalm, spesielt når de gang på gang viser inkompetanse på deres kjerneområder. Alex virker mest opptatt av å kverulere, og ja, jeg er klar over at jeg egentlig bør holde kjeft. Men å være forumsjef er faktisk et visst ansvar, og hvis noen skal være foregangsfigur så er det deg. Prosessen som endte med at Sancti forsvant vet jeg egentlig ingenting om, men jeg har fått inntrykket av at den var alt annet enn stueren. Du har kanskje innsett det nå; på tross av at hun brukte mesteparten av sin aktive tid på forumet til å skrive om Chinchillaen sin (Som du så fint hevdet) likte vi hun bedre enn deg. Jeg skjønner at dette kan være et slag for selvbildet ditt, men det burde uansett oppmuntre til selvrefleksjon. Et jævla fint eksempel er den berømmelige "Dine 10 Favorittalbum". Nei, SirkusMartin trengte ikke å skrive A4 sider om sine favorittalbum og Nabbe bidro ikke akkurat konstruktivt, men det som kommer etterpå er en jævla oppvisning i udugelighet fra din side. Jeg klarer ikke å se at å skrive noe om albumene faktisk er et problem. Det er morsommere å lese, ja? Det viser oppriktig engasjement, ja? Så vil vel du si at det har du aldri hevdet. Mitt tips: Hold kjeft og prøv med litt selvinnsikt. Hvorfor oppfatter folk deg som de gjør? Hint: Svaret er ikke av vi misunner jetset livet ditt.

- Administrasjon

Den er ræva. Jeg har ikke peiling på krypterte passord, så det får andre klage om, men slik forumet ser ut nå er det å følge med en prøvelse i trykk og vent. Sensuren er på et lavmål, og som Kaligutten så fint pekte ut i sin post, disse generelle trådene dreper spontaniteten i Spillegal.


Jeg begynner å bli lei nå. Det er egentlig ikke særlig gøy å komme med konstruktiv kritikk du vet ikke blir tatt til etterretning, og i verste fall fører til at du får en anmerkning for å spre løgner og usannheter. Den dritten dere får har dere gjort dere fortjent til, og selv om ingen tjener på at enkeltbrukere er sterkere enn ledelsen, bør det være en tankevekker for dere.

Lykke til med nye Spillegal. ;)
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#29
Nå er jeg ubrukelig, men i forhold til trance-pratet tidligere i tråden tar jeg sjansen:

Det hjelper jævlig lite når to av forumets sjefkuker, Husmann og Kali, virker mest interessert i å fornærme hverandres privatliv[/b]
Point taken. De andre sjefkukene og jeg får ofre oss og sørge for å spre mer kvalm på forumet enn bare å angripe hverandre. :D En utakknemlig oppgave, men det må vel til.
 
#30
Jeg har ikke peiling på krypterte passord, så det får andre klage om
[/b]
Hva er egentlig dealen med disse krypterte/ukrypterte passordene? Jeg har ikke hørt no om dette, men om noen vil opplyse meg setter jeg pris på dette.
 
#31
Trøls/Gayway har tilgang til de fleste kontoer via noe dere har gjort feil. 99% av de som har rofl i nicket, om du også skjekker det andre emnet som har samme svar under så er det samme person som har postet alle disse.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#32
Hymherodr kan kødde rundt med kontoene våre etter fri vilje.
Gir virkelig det lille ekstra til forumet, no?

/Edit: Jeg er tosk og antok at det var Hym siden han postet først. Jeg vet ikke hvem. Men jeg skal skule stugt på Hymherodr.

*skule*
 
#34
Trøls/Gayway har tilgang til de fleste kontoer via noe dere har gjort feil.
[/b]
Nå syntes jeg du slenger ut en påstand uten å underbygge den helt. Passordene består av en enveishash som ser circa slik ut: md5(md5(random 4 tegn) & md5(passord)), og vedkommende som har passordene har det fra en tidligere database/forum der passordene ikke var kryptert. De som har fått sine kontoer "hacket" bør rett og slett bare skifte passord.

Da passordet sendes til oss i klartekst er det selvsagt mulig for folk å sniffe passordet i det dere sender det, men dette er ikke noe vi kan ordne uten sertifikat og det koster en del penger så er uaktuelt foreløpig.

Edit: Dersom noen mener dette er vår feil tar vi naturligvis kritikk for dette.

Edit2: Jeg vet at hvertfall Shadar har har samme passordet her som han har hatt de siste 7 årene overalt. Skamme seg! ;)
 
#35
Så åssen fikk han tak i passordet til en dusin spillegal-brukere inkludert min egen? :confused:

Edit: Å ja, I understand. Kk, men jeg nekter å skifte passord. <3 :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Skal jeg si hvordan? Jeg har det rett fra kjeften til hesten (som det heter på utenlandsk). :p

Ellers: Jeg husker da den nye-nye forsiden kom. Endre konsulterte meg om hva jeg syntes, og om jeg hadde noen tips. Det hadde jeg, og mekka en kjapp skisse. Den var visst pen, men Alex hadde en bedre ide. Det var de ymse spillogoene som noen forummedlemmer hadde ett og annet å si om. Da jeg kritiserte det Alex hadde kokt sammen, skrev han noe sånt som "ble du sur fordi vi ikke brukte ditt forslag?"
Ellers: Jeg har sett utkast til design for et samkjørt forum og forside, signert Shadar, som så jævlig fancy ut, og temmelig unikt. Jeg tror det kunne blitt ordentlig bad-ass. Jeg antar at han har vist den til ledelsen, siden han ikke har for vane å holde sånne ting tilbake. Hva har skjedd med forsiden siden da? Null og niks.

Et stikkord som nevnes her er "ydmykhet". Impywimpy traff spikeren på hodet da han nevnte at en forumsjef burde ligge litt over oppførselen til den gjengse forumbruker, gå foran med et godt eksempel, kan man si. Det går ikke an å skrike og bære seg over at folk ikke oppfører seg ordentlig, sippe over manglende engasjement, og forvente at ting skal bedre seg. Alex spesielt trenger å få lært denne leksa. Dette er selvfølgelig ikke bare hans feil, men han går foran med et jævlig dårlig eksempel.

Ingen er interessert i beklagelser, for det hjelper jævlig lite om ingenting bedrer seg.
 
#37
vet enda ikke hvem halvparten er av de som skiftet nick. Og å mene at det gamle var bedre hittil, det må jeg få lov til, vel? :(
[/b]
Ja, føkk. Der er jeg ganske enig. Archtor Feks: først for litt siden fant jeg ut at han er gamle "Mandark". Stemmer ikke det?
 
#39
Men Anti-Cube har lizzm det i signaturen da.

On topic:
Da den nye foruminndelinga kom ga jeg den en sjanse, men fant fort ut at dette virker håpløst, og når jeg i tillegg ble logget ut hele tiden forsvant aktiviteten min drastisk. Regner med at ingen har lagt merke til det, men sånn får det være med den saken,
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#40
<div class='quotemain'>
vet enda ikke hvem halvparten er av de som skiftet nick. Og å mene at det gamle var bedre hittil, det må jeg få lov til, vel? :(
[/b]
Ja, føkk. Der er jeg ganske enig. Archtor Feks: først for litt siden fant jeg ut at han er gamle "Mandark". Stemmer ikke det?
[/b][/quote]

Stemmer det. Har også gått under aliaset Vanguard, noe jeg enda gjør på et annet forum som det koster 10 dollar å bli medlem på. ;)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.