Skurker

Hvilken skurk er kulest i ff?

  • Kefka (VI)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Seifer (VIII)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ultimecia (VIII)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Goldor (V)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Sephiroth (VII)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Kuja (IX)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Trance Kuja (IX)

    Stemmer: 0 0,0%
  • The Turks (VII)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Queen Brahne (IX)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Seymoure (X)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Sin (X)

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#41
Opprinnelig skrevet av Talibanan@25.05.2004, 07.25
han er jo ikke akkurat en skurk i golden sun 1 da. skurkene der er jo saturos og mernandi.

[spoiler|5_open',' :( Wrong! Spoileren er Golden Sun 2 hvil helst ikke ødelegge for noen.

[spoiler|5_closed');">Trykk for spoiler.
<div id=" :( Wrong! Spoileren er Golden Sun 2 hvil helst ikke ødelegge for noen.

[spoiler|5_open" style="display:none;">De er ikke slemme. I golden sSun 2 får du vite at verden bli stadig mer ødelagt fordi lyktene ikke er tente. Menardi og Saturos vet dete og vil da redde verdenen fra dette. Det får også fFelix vite og hjelper dem. Alex derimot ble med dem fordi hvis alle ble tent vile den gyldne sola Golden Sun dukke ved Sol Sanktum og hvis Alex var der da den dukket opp ville han få mye makt.
 
#43
Sephiroth har gjort seg fortjent til en klar seier her. Selv folk som ikke er store fans av Final Fantasy må innrømme at han er den kuleste skurken noensinne.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#45
Dårlig gjort av dere å ikke ta med Spøkelseskladden på denne pollen. Han er helt klart verdens beste skurk, spør du meg.
 
#46
SEPHIROTH er størst!!! :ler: han er røffest av alle bad guys!!!
Han er kansje en stor anime\manga badguy klisje men det er han som gjennomførte det beste! Dessuten var han den første av dem som dukket opp på et 3d konsol!!! Kuja, Seymor, han slemme i ephemral phantasia og flere andre skurker med grått\blått hår med galskap, store planer og ondskap har alle kommet etter han og derfor er de alle "dårlige kopier" av han.

Sephiroth er kansje langt bak i manga-rekken(tidsmessig) over skurker med store sverd og grått hår, MEN HAN VAR FØRST PÅ PLAYSTATION!!!!! Aldri glem dette når dere skuer andre 3d skurker som forgjeves prøver å stjele sephiroths ledige gange, syke blikk(HAR DERE SETT ØYNENE HANS???....MORDEEER) og hans lange
psycho-babble taler.

Kuja og Kefka er pingler i forhold. Begge er gale i hodet, mens Sephiroth er en cold, calculating bastard. Han har en plan som han har hatt i flere år! Planlagt!

Imotsettning til kuja som først har EN plan, men dumper den når han finner ut at han komer til å dø(for det skal jo ingen andre heller >_< ) og da blir helt pling i bolla!

Og Seymor ble jo helt patetisk når man først hørte stemmen hans.
Han har jo faen meg samme voice-actor som Ole brum!

SEPHIROTH er jo tross alt THE ONE VINGED ANGEL! MWAAHAHAHAHA!!!!

 
#47
dessuten er ikke kuja 'skurken' i ff9, det er necron som er det...
 
#49
Opprinnelig skrevet av hidè@08.07.2004, 13.28
Kuja, Seymor, han slemme i ephemral phantasia og flere andre skurker med grått\blått hår med galskap, store planer og ondskap har alle kommet etter han og derfor er de alle "dårlige kopier" av han.
:doh: :doh: :doh:
 
#50
Opprinnelig skrevet av hidè@08.07.2004, 12.28
Og Seymor ble jo helt patetisk når man først hørte stemmen hans.
Han har jo faen meg samme voice-actor som Ole brum!
vel..jeg syntes at det er den rolige stemmen til seymour som gjør han litt gal,
han er ond og han gjør en hel hæv med dritt. likvel snakker han helt rolig selv om det er et drap han har begått :p

men jeg må nesten stemme Kefka, digger den syke lattern.
 
#51
Opprinnelig skrevet av hidè@08.07.2004, 15.29
dessuten er ikke kuja 'skurken' i ff9, det er necron som er det...
71888​
*host*
You're as stupid as you look, ain't you? Selvsagt er det Kuja som er skurken i Final Fantasy IX. Om du ikke klarer å forstå det selv, kan jeg godt forklare deg det. Bare spør, jeg kan godt dele. Men ha det i hodet, jeg langer ikke ut med en detaljert forklaring på spillet, bare en med hovedpunkter.

Og til ABlaster: Jeg ser ikke noen form for genialitet i fyren, det er sverdet som er tøft. Han er så stille av seg, hva er tøft med det?
 
#53
Opprinnelig skrevet av Fenrir+09.07.2004, 02.17-->
<!--QuoteBegin-hidè
@08.07.2004, 16.29
dessuten er ikke kuja 'skurken' i ff9, det er necron som er det...
71888​
Og hvem kan bekrefte det? Hvorfor er ikke Kuja den såkalte 'skurken'?
72251​
[/b]
*****OOOPS! GROV FF IX SPOILER!!!!*****
Kuja er jo skurken... Han er den som vil ødelegge verden.
Men Kuja ble jo laget av Garland, som ville ta over Terra....som gjør ham til en "skurk" også...
Garland hjelper Zidane & co med å prøve å redde krystallen....
Kuja ble jo "snill" helt på slutten av spillet...
Necron er vel den ultimate "bad guy"-en i FF IX. Han vil ødelegge all eksistens, men gir opp når han finner ut at livet er villig til å sloss hardt for å ikke forgå.

Konklusjon: Kuja er jo "skurken", men Necron er den makten som driver(?) ham til å ødelegge krystallen. Necron er vel en gud eller en fallen engel. (Sånn som i kristendommen.)

ble kanskje litt vel uoversiktelig, men jeg er trøtt....
 
#54
Feil, Reaper.

GROVE FFIX-SPOILERE


Necron er definitivt ikke kraften som driver Kuja til å destruere krystallen. Om du husker hva Necron sier på slutten av spillet, vil du forstå det.

Han sa noe slikt: «When life desires death that much, it proves my theory. (Teorien om at alt liv lever kun fo å dø en gang.) Because of this, I believe it's time to take all back to zero, where there's no life, and no crystal to give life.»

Sitatet er tatt etter hukommelsen, og jeg vet det er massevis av informasjon som har gått tapt her, men det er da en god samling...

Kuja derimot er den som gjør mest skade i dagliglivet til våre helter. Men med Garland som en sterk andrekandidat til skurkepodiet.


SLUTT PÅ SPOILERNE

Muligens litt slurvete skrevet?
 
#55
Sizamez: du har faktisk ganske riktig på hva necron sier, jeg denga siste boss for morro skyld mens jeg spillte masse tetra master i memoria, han sier faktisk det der eller no veldig lignende, var ikke så overaskende at akuratt DU skulle huske det da :p
 
#56
Sizamez: Takk for den. ^_^
bra å ha folk som kan komme med sånne ting.

Jeg tok også fra hukommelsen, men det er en liten stund siden jeg spilte FF IX.
Du er den som har mest innsikt i nr. 9 her på forumet, skulle jeg mene!

Uansett, FF IX HAR en dypere del, som man kan se om man setter seg litt inn i historien!

****OOPS!! FF VII SPOILER!!!*****
Men Sephy er den kuleste! De fleste FF-badasser prøver å slette alt liv/eksistens, men denne karen vil bli en gud! han er en klisjé-samling, kanskje, men han er den skurken som har de høyeste ambisjonene! Det gir ham min respekt.
 
#57
Selvsagt har den sin dypere del. :) Jeg, av alle på forumet, er den med minst lyst til å motsi deg på det punktet. Det kan jeg garantere og kvalitetsteste, deretter tilsette et klistremerke med "Approved by Sisamez" påskrevet og til slutt si: «Ok!»

Soppe: Det er langt fra ordrett mener jeg. Necron bruker langt flere setninger på å forklare det. :p
 
#58
Syntes Kuja er tøffest. Det at han ser ut som ei dame er egentlig dritkult. Hvem likte vel ikke Johnny Depp med homo-image i PotC? Det som også gjør han til det han er er at han ahr svakheter. Han er ikke noen uovervinnerlig superhelt som Sephiroth. Sephiroth blir litt for stereotypisk. Alle kan lage en Sephiroth.
 
#59
Opprinnelig skrevet av Reaper@09.07.2004, 00.51
****OOPS!! FF VII SPOILER!!!*****
Men Sephy er den kuleste! De fleste FF-badasser prøver å slette alt liv/eksistens, men denne karen vil bli en gud! han er en klisjé-samling, kanskje, men han er den skurken som har de høyeste ambisjonene! Det gir ham min respekt.
72285​
Han er flere klisjeer pakket inn i en kropp, ja. Du har rett i at det til syvende og sist er skurkenes ambisjoner som gjør dem til det de er. Men det at Sephiroth vil bli en gud, er like langt unna begrepet 'innovasjon' som ambisjonen 'total utslettelse'. Opp gjennom livet mitt har jeg lest hele tre bøker hvor antagonisten streber etter å oppnå gud-status. I går leste jeg litt av hva noen andre hadde skrevet; at Sephiroth var en revolusjonerende skurk i spillverdenen. Vel, for meg hjelper det lite. I japanske rollespill er historien satt en del i fokus, og følgelig har jeg titt og ofte sammenlignet historien med fantasylitteraturen. Selv om Sephiroth kanskje var den første i køa innenfor spillverdenen, vil jeg ikke akkurat si at det er et god nok argument.