Skurker

Hvilken skurk er kulest i ff?

  • Kefka (VI)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Seifer (VIII)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ultimecia (VIII)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Goldor (V)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Sephiroth (VII)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Kuja (IX)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Trance Kuja (IX)

    Stemmer: 0 0,0%
  • The Turks (VII)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Queen Brahne (IX)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Seymoure (X)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Sin (X)

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#61
Bad Mongo: Ultimecia ER faktisk en pussy.... rent bokstavelig. Kan strekke meg til at Kuja kan regnes som det også...

(Øyh, han ER fortsatt kul, så ikke spor meg opp og drep meg, Ava1on! :p )

Men Kefka er da ikke en pussy.... Eller Necron, X-death, Garland, etc.
FF har da mange skurker som ikke er feige jenter.
La gå, Sephy er tøff som toget, men resten er ikke pussy´s.

For å holde det litt gående:
Er det noen som har noe å si om Kefka? Han er genial; lille, ONDE klovnen med den kule latteren! Spesielt når han med kaldt blod dreper en hel by med gift!

:djevel: Weee heee heee!
 
#62
Okay, til alle dere som mener at KUJA er den ultimate skurken i FF9....

For det første :
Kuja går bers fordi livet hans er for kort(overaskelse, vi skal jo ikke alle dø en gang....daaah) og derfor kommer de siste ødelegelses raseriet som en siste handling i desperasjon noe som er helt patetisk og gjør han mer menneskelig enn andre skurker som ikke eier følelser(som Sephy... sier bare; whem felte ikke en tåre når Aeris døde bortsett fra han?). Og hvem vil ha en skurk med menneskelige følelser? han viser en svakhet skurker ikke skal ha og det er nok derfor han blir snill i slutten.

For det andre :
Uten nekron så hadde den onde lenken som fører til kuja sin eksistens vært borte og han hadde aldriiiii vært i stand til å gjøre ondskap.
Sephy derimot har ingen gud over seg og er sin egen herre uten noen som trekker i snorene(bortsett fra galskap...og dårlig blod).

For det tredje :
Det gjelder å tenke simpelt i final fantasy, det finnes sååå mange teite teorier dannet av altfor tenkende mennesker som snakker om FF sine historier og moraler som om det skulle vært bibelen.... :tommelned: Det er ikke nødvendig.
Det som gjør necron til hoved bad-guy er simpelt :
HAN ER SISTE BOSS!!!! SISTE BOSS ER ALLTID DEN STØRSTE SKURKEN!!!
NEMLIG!!!! :mad:

Hvis ikke så hadde han ikke vært siste boss........ apekatter......

Og alle vet at jeg har rett uansett. Dere tar alle feil uansett wha dere sier...
 
#63
hidè:

1: Det er da ikke galt med skurker som viser følelser? Hadde blitt litt kjedelig om de dro den samme, kaldblodige Sephy/Kefka-gærningtypen gjennom alle spillene.

2:

Opprinnelig skrevet av Sisamez@08.07.2004, 23.37
GROVE FFIX-SPOILERE


Necron er definitivt ikke kraften som driver Kuja til å destruere krystallen. Om du husker hva Necron sier på slutten av spillet, vil du forstå det.

Han sa noe slikt: «When life desires death that much, it proves my theory. (Teorien om at alt liv lever kun fo å dø en gang.) Because of this, I believe it's time to take all back to zero, where there's no life, and no crystal to give life.»

Sitatet er tatt etter hukommelsen, og jeg vet det er massevis av informasjon som har gått tapt her, men det er da en god samling...

Kuja derimot er den som gjør mest skade i dagliglivet til våre helter. Men med Garland som en sterk andrekandidat til skurkepodiet.


SLUTT PÅ SPOILERNE

72271​
Hør på Sizamez. Han vet hva han snakker om. Det tør jeg å påstå.

3: Du har vel rett i at Necron er storestyggen.
Men Final Fantasy er en RPG!
Det er meninga at RPG-er skal være litt dype!
Final Fantasy har da aldri vært simpelt...
 
C

Crizpy

Gjest
#64
*mulig FFVII spoiler*

Den ondeste i FFVII, er etter mitt syn Jenova. Sephiroth er død for lenge siden.
Jenova spiller Sephitoth. Jenova har evner til å gjøre om utseende stemmen m.m.
Det er derfor du ser "Sephiroth" flyr ut av Shinra mansion. Sephiroth klarte aldri å fly før.

Det er hverfall sånn jeg har fatta poenget.

Skriv noe annet hvis dette er feil.
 
#65
Opprinnelig skrevet av hidè@12.07.2004, 21.31
Okay, til alle dere som mener at KUJA er den ultimate skurken i FF9....

For det første :
Kuja går bers fordi livet hans er for kort(overaskelse, vi skal jo ikke alle dø en gang....daaah) og derfor kommer de siste ødelegelses raseriet som en siste handling i desperasjon noe som er helt patetisk og gjør han mer menneskelig enn andre skurker som ikke eier følelser(som Sephy... sier bare; whem felte ikke en tåre når Aeris døde bortsett fra han?). Og hvem vil ha en skurk med menneskelige følelser? han viser en svakhet skurker ikke skal ha og det er nok derfor han blir snill i slutten.
Du er nå offisielt en idiot, Hidè. Vær så god, bebreid meg for å slenge inn personangrep, men vet du hva? Dersom du gjør det; ja, da blir du bare en enda større idiot. Dagens polemikk er så jævlig kjedelig fra før, så hvorfor ikke bare skyte inn en håndfull personangrep mellom argumentene? Det gjør jo hele greia mye mer underholdende. Og du virker betraktelig bistrere, må vite.

Jeg vil driste meg til å jevnføre Kujas påfallende skjebne med den bitre følelsen du fornemmer hvis fastlegen din graver seg blygt ned i stolen, legger en hånd varsomt på skuldra di og gir en sorgfull underretning om den ondartede svulsten som langsomt lemlester kroppen din. Begge hendelsene fører til en uunngåelig snarvei til døden og gjør deg straks mindre åndsfraværende i det generelle dagliglivet. Du setter pris på noe du aldri har satt pris på før, og du oppdager selv de mest eiendommelige detaljer. Dette fordi vi er noen teite, forkjælte vesener. Begge følelsene etser gjerne også en viss frykt inn på vedkommendes sinn, hvilket du, Hidè, tilsynelatende har problemer med å begripe. Dette oppfatter imidlertid Kuja - en egoistisk tøs som favoriserer kynisme og antipati fremfor medlidenhet. Akkurat lik Sephiroth, ikke sant? Men den mest betydningsfulle foranledningen til Kujas destruktive handlinger - og som gjør ham til et fullverdig unikum -, er hans naive natur og humanitet. For si meg: Hvorfor i Monans navn skal mennesket hele tiden fornedre seg selv? Er det noe jeg er kjed og lei av, så er det nemlig det. Troskyldigheten, egoismen, de sterke magiske kreftene - og ikke minst de humane følelsene - gjør ham ikke til en «pussy», men derimot en verdig antagonist som du, min venn, bør gjemme deg for - i hvert fall før han tar deg på spranget!
 
#66
Opprinnelig skrevet av Fenrir+13.07.2004, 20.59-->
<!--QuoteBegin-hidè
@12.07.2004, 21.31
Okay, til alle dere som mener at KUJA er den ultimate skurken i FF9....

For det første :
Kuja går bers fordi livet hans er for kort(overaskelse, vi skal jo ikke alle dø en gang....daaah) og derfor kommer de siste ødelegelses raseriet som en siste handling i desperasjon noe som er helt patetisk og gjør han mer menneskelig enn andre skurker som ikke eier følelser(som Sephy... sier bare; whem felte ikke en tåre når Aeris døde bortsett fra han?). Og hvem vil ha en skurk med menneskelige følelser? han viser en svakhet skurker ikke skal ha og det er nok derfor han blir snill i slutten.
Du er nå offisielt en idiot, Hidè. Vær så god, bebreid meg for å slenge inn personangrep, men vet du hva? Dersom du gjør det; ja, da blir du bare en enda større idiot. Dagens polemikk er så jævlig kjedelig fra før, så hvorfor ikke bare skyte inn en håndfull personangrep mellom argumentene? Det gjør jo hele greia mye mer underholdende. Og du virker betraktelig bistrere, må vite.

Jeg vil driste meg til å jevnføre Kujas påfallende skjebne med den bitre følelsen du fornemmer hvis fastlegen din graver seg blygt ned i stolen, legger en hånd varsomt på skuldra di og gir en sorgfull underretning om den ondartede svulsten som langsomt lemlester kroppen din. Begge hendelsene fører til en uunngåelig snarvei til døden og gjør deg straks mindre åndsfraværende i det generelle dagliglivet. Du setter pris på noe du aldri har satt pris på før, og du oppdager selv de mest eiendommelige detaljer. Dette fordi vi er noen teite, forkjælte vesener. Begge følelsene etser gjerne også en viss frykt inn på vedkommendes sinn, hvilket du, Hidè, tilsynelatende har problemer med å begripe. Dette oppfatter imidlertid Kuja - en egoistisk tøs som favoriserer kynisme og antipati fremfor medlidenhet. Akkurat lik Sephiroth, ikke sant? Men den mest betydningsfulle foranledningen til Kujas destruktive handlinger - og som gjør ham til et fullverdig unikum -, er hans naive natur og humanitet. For si meg: Hvorfor i Monans navn skal mennesket hele tiden fornedre seg selv? Er det noe jeg er kjed og lei av, så er det nemlig det. Troskyldigheten, egoismen, de sterke magiske kreftene - og ikke minst de humane følelsene - gjør ham ikke til en «pussy», men derimot en verdig antagonist som du, min venn, bør gjemme deg for - i hvert fall før han tar deg på spranget!
74494​
[/b]

hahaha, patetisk.... jeg er ikke kuja eller sephy eller noen andre gode store slemminger, men når du ser det slik at det finnes usannsynlig mange sjelesterke mennesker som ikke frykter døden, så ER DET PATETISK NÅR EN MED GUDELIGNENDE KREFTER FRYKTER DEN!
til og med jeg har opplevd død, og jeg har aldri følt en stoooor frykt for den fordi........SPOILER :

DEN ER HELT NATURLIG!!!! tilfelle du ikke vist det så skal alle DØØØØØ(ikke en trussel mot feg) og en dag skal du også dø.

Jeg er helt for følelser(kjærlighet osv) men når han du lissom skal "frykte" selv har tendenser til å hvise den følelsen det blir man ikke skremt mer.
Hvis øye til sauron hadde en tåre i øyekroken så hadde han vært helt sthcøøøgg...

Og til dere som mener at FF er det dypeste dere har sett og finner skjulte meninger i alt dere ser :
FF = good vrs Evil. thats basicly it... Du kan gjøre det til hva du vil, tolke det som et odd nerderum bilde hvis du ønsker det, men det er ikke nødvendig, MAN MÅÅÅ DET IKKE!!!

dessuten er det emne : kuleste bad-guy, så her er det kul som teller ikke følsom og keitete, dessuten so blir kuja en "good-guy" i noen sekunder på slutten av spillet så han burde ikke være på lista en gang, mens necron er GOD OF DEATH; ANHILIATION; DESTRUCTION MWAAAHAHAHA EVIL.....etc u get the point
han skryter i hverfall mye av seg selv som slemming med den lange kjedelige talen alle har hørt før, fordi hver ff slemming(rpg slemming) sier den en eller annen gang. og uansett hva dere sier så dro sephy den best, og det er bevist
med whem som har flest stemmer
HAHAHAH jeg har rett dere tar feeeeeeiiiil
hahaha

"And when thee puny humans weep upon thy own graves i say ;
why the surprise, why the tears, did thee not know it would be dug sooner or later?
Were is thy emotions and powerfull hope, now that darkness swollows thine soul?"

kakkle latter : mwehihihihihihi
Well, jeg følte at jeg hadde en rett til å lage min egen siden jeg er blitt den store slemmingen på dette emnet.

jeg synes jeg burde bli ført opp på stemme lista jeg......

OG FØR NOEN KRITISERER IGJEN:
S E L V I R O N I OG................vart dokk irritert no?

og jeg vet best uansett hahaha
 
#67
noen som har nevnt yu yevon ?
han burde kanskje være på listen?
 
#71
Du er dum.

Forstår jeg deg helt korrekt, hevder du her og nå at hvis en foreteelse står i pakt med naturen, er det ingen grunn til å frykte den? Eller strengere talt: Du skal ikke frykte den? Hvis ikke slik er du patetisk? I så tilfelle har du fått et galt syn på livet. Jeg vet, til alles store befippelse, at døden er like naturlig som livet i seg selv. Men jeg polemiserer nå den elendig funderte meningen din, for det gleder meg å erklære at jeg frykter døden. Og for å understreke det hele: Jeg kjenner jeg har godt av det.

Jeg ser imidlertid ikke på meg som patetisk skjønt jeg frykter døden. Hvorfor skulle jeg det? Døden er naturlig, men frykten for å dø er samtidig likeens. Men nå er jeg heller ikke en person med «guddommelige krefter» (litt feil valg av ord, kæz). Allikevel; du mener at hvis du er i besittelse av disse «guddommelige kreftene», blir en slik frykt ufordelaktig for en skurk? Vi kan i alle fall ikke skildre ham som såkalt kul, kan vi vel? Nei, det blir for teit. Den såkalte kule skurken skal uten unntak være likesæl med alt, endog når han/hun eventuelt skulle forvolde hans nærmeste familiemedlemmers død. ... Vet du hva? Det er slike som deg som former hindrene for fornyende fortellinger. Det er slike som deg som bare klarer å spytte ut de simple historiene. Dere forsøpler litteraturen og spillmarkedet.

Jeg tror det å pønske ut en skurk som viser antydninger til humane følelser, er et lurt sjakktrekk av forfatteren. Det gir oss lesere - i dette tilfellet spillere - sjansen til å identifisere oss med dem og ta i bruk empatien vår. Kujas handlinger kan jeg for eksempel skjønne godt fordi Squaresoft har foredratt personligheten hans så tydelig for oss. De har gjort det lett for deg å føle sympati for ham - bare du har en god dose med empati inni deg, selvsagt. Dette sjakktrekket blir bare enda smartere hvis skurken bekjenner syndene sine når fortellingens betydningsfulle sorti er nær forestående. Selv om skurken muligens vedkjenner at han/hun har begått en stor feil, betyr ikke det at han/hun ikke kan defineres som fortellingens/spillets antagonist. Da er det nok du som har mistolket den rette definisjonen.

Og oppgi den engelske svadaen, er du snill.
 
C

cloud_fan

Gjest
#72
Bra at jeg ikke er den eneste som liker kuja!
Men trance kuja er det verste jeg har sett.
Sephy på klar andre-plass!
 
#73
Opprinnelig skrevet av hidè@12.07.2004, 20.31
Okay, til alle dere som mener at KUJA er den ultimate skurken i FF9....

For det første :
Kuja går bers fordi livet hans er for kort(overaskelse, vi skal jo ikke alle dø en gang....daaah) og derfor kommer de siste ødelegelses raseriet som en siste handling i desperasjon noe som er helt patetisk og gjør han mer menneskelig enn andre skurker som ikke eier følelser(som Sephy... sier bare; whem felte ikke en tåre når Aeris døde bortsett fra han?). Og hvem vil ha en skurk med menneskelige følelser? han viser en svakhet skurker ikke skal ha og det er nok derfor han blir snill i slutten.
Jeg felte ingen tårer... Jeg syntes det var deilig at hun forsvant så tidlig i spillet.

For det andre :
Uten nekron så hadde den onde lenken som fører til kuja sin eksistens vært borte og han hadde aldriiiii vært i stand til å gjøre ondskap.
Sephy derimot har ingen gud over seg og er sin egen herre uten noen som trekker i snorene(bortsett fra galskap...og dårlig blod).
Uten at jeg kjenner skikkelig til historien, tør jeg påstå at Jenova er tilnærmet guden til Sephiroth. Han er en mammadalt...

For det tredje :
Det gjelder å tenke simpelt i final fantasy, det finnes sååå mange teite teorier dannet av altfor tenkende mennesker som snakker om FF sine historier og moraler som om det skulle vært bibelen.... :tommelned:  Det er ikke nødvendig.
Det som gjør necron til hoved bad-guy er simpelt :
HAN ER SISTE BOSS!!!! SISTE BOSS ER ALLTID DEN STØRSTE SKURKEN!!!
NEMLIG!!!! :mad:
Tillat meg å le... HAHAHAHAHAHA!
Si meg... Rent hypotetisk... Hva om Sephiroth som en siste desperat handling hadde forsøkt å sende en ulv på deg akkurat da du drepte ham. Ville ulven vært slemmingen i FF7 da?

Hvis ikke så hadde han ikke vært siste boss........ apekatter......

Og alle vet at jeg har rett uansett. Dere tar alle feil uansett wha dere sier...
73882​
Du er dum. Punktum. Hva enn du sier, er dette sant.
 
#74
Opprinnelig skrevet av Crizpy@13.07.2004, 18.10
*mulig FFVII spoiler*

Den ondeste i FFVII, er etter mitt syn Jenova. Sephiroth er død for lenge siden.
Jenova spiller Sephitoth. Jenova har evner til å gjøre om utseende stemmen m.m.
Det er derfor du ser "Sephiroth" flyr ut av Shinra mansion. Sephiroth klarte aldri å fly før.

Det er hverfall sånn jeg har fatta poenget.

Skriv noe annet hvis dette er feil.
74423​
Den Sephiroth'en som flyr er bare en av kopiene som han styrer selv eller noe, den ekte er den som ligger inne i den store materia klumpen.
 
#75
Én ting er sikkert, og det er at jeg så fort som overhodet mulig skal gjennomføre Final Fantasy VII igjen. Da skal jeg sannelig forstå alt om forholdet mellom Sephiroth og Jenova; for jeg er svært kjed den kjipe uvitenheten min vedrørende nevnte spill.

Redigert: Ah, jeg kjenner et enormt vitebegjær nå. Snart skal jeg endelig klare å avdekke alle de teite teoriene som visse folk her i forumet prestererer å frembringe i bøtter og spann.

Redigert: Bare for å betone spøken: Gwahahahaha!
 
C

Crizpy

Gjest
#77
Opprinnelig skrevet av Bad Mongo+15.07.2004, 18.40-->
<!--QuoteBegin-Crizpy
@13.07.2004, 18.10
*mulig FFVII spoiler*

Den ondeste i FFVII, er etter mitt syn Jenova. Sephiroth er død for lenge siden.
Jenova spiller Sephitoth. Jenova har evner til å gjøre om utseende stemmen m.m.
Det er derfor du ser "Sephiroth" flyr ut av Shinra mansion. Sephiroth klarte aldri å fly før.

Det er hverfall sånn jeg har fatta poenget.

Skriv noe annet hvis dette er feil.
74423​
Den Sephiroth'en som flyr er bare en av kopiene som han styrer selv eller noe, den ekte er den som ligger inne i den store materia klumpen.
75446​
[/b]
Nettopp, så det er jenova. Derfor den etterlater seg armen og de forskjellige kroppsdelene da du møter den.

Fenrir: tenkte du på meg?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#78
Nå vet ikke jeg med Fenrir... men jeg tenker iallefall på deg hele tiden, Crizpy. :forelsket:
 
#80
Opprinnelig skrevet av Crizpy@15.07.2004, 23.41
Fenrir: tenkte du på meg?
75549​
Brorparten av den foregående ytringen min var hovedsakelig ment som en spøk. Men hvis jeg under enkelte avsnitt faktisk beholdte en alvorlig mine, henviste jeg i så tilfelle ikke til deg, din kjekkas.

Nå bør du i alle fall være tilfreds; både Yetipants og jeg dyrker den praktfulle skjønnheten din.