Tenk hva slags krav som ville blitt stilt til det utviklingsteamet? Hvilken effekt ville det hatt på spillopplevelsen? Så lenge et interaksjonsmoment ikke har innvirkning på spillverdenen, er det meningsløst. Dermed er strømbrudd slik du skisserer dem meningsløst, og akkurat den typen poengløs interaktivitet jeg håper vi slipper å se.
Jeg håper egentlig bare at utviklere blir litt flinkere til å bruke spillmediet og forstår potensialet i det istedet for "TEH MOST CIENEMATIX EXPERIANC EVVAHR". Det kommer selvsagt ikke til å skje, siden ny grafikk er i hovedsete, og slett ikke nye spillopplevelser. Jeg mener ... har dere sett Quake 4, Gears of War eller de andre hi-profile-FPS-ene? De ser så dølle ut at jeg får lyst til å grine. Eneste jeg er veldig spent på nå er Em-ENCHANT-armS. Som faktisk HETER det der, om jeg ikke husker 100% feil.
Sært at et JRPG kan bli det som får meg til å kjøpe en x360 ... Jeg har også lyst på Ninety Nine Nights, selv om begge disse spillene er bortimot regresseive: Viser hvordan man bruker kraften i x360 helt FEIL. Istedet for å oppdage nye spill, tar man bare gamle genre og spec-er dem opp uten å gjøre noe med grunninnholdet. Hovedpersonene i Enchant Arms kommer fortsatt til å stå på linje og velge kommandoer for å slå fiender etter tur. Ninety Nine Nights er Dynasty Warriors opphøyd i 1000. Og dette er de mest spennende spillene på nye plattformer?
Kanskje jeg bare begynner å bli blasert og lei av spill. Noe jeg ærlig talt ikke tror stemmer.