For oss som fortsatt går på skole under høyskole nivå, så begynner de fleste av oss å få ferie nå, og da er det vanlig for en del gamere å ha det som jeg skal begynne med nå, en skikkelig runde med retro-gaming.
Og jeg har en god liste å spille i tilleg til at jeg skal trene og arbeide i den lokale matvarebutikken, og listen min ser noe sånt ut (foreløpig):
1. Legend of Zelda: Ocarina of Time
2. LoZ: Majoras Mask
3. LoZ: A Link to the Past
4. Prince og Persia 1
5. God of War
6. Super Mario Bros. 1,2 og 3
7. Super Mario World
8. Super Mario 64
9. Sonic the Hedgehog 1,2 og 3+knuckles
10. Half Life 1 + Op Force og Blueshift
11. Enclave
12. Starcraft + exp
Så jeg har litt av en liste i år, og jeg har allerede fått begynt på toppen av listen, med Ocarina of Time, og lista mi er som et par eksempler til dere som vurderer å spille litt retro i sommer.
Så spør jeg dere, skal dere ha retro-spilling i sommer? og har dere et par eksempler til oss andre?
Og jeg har en god liste å spille i tilleg til at jeg skal trene og arbeide i den lokale matvarebutikken, og listen min ser noe sånt ut (foreløpig):
1. Legend of Zelda: Ocarina of Time
2. LoZ: Majoras Mask
3. LoZ: A Link to the Past
4. Prince og Persia 1
5. God of War
6. Super Mario Bros. 1,2 og 3
7. Super Mario World
8. Super Mario 64
9. Sonic the Hedgehog 1,2 og 3+knuckles
10. Half Life 1 + Op Force og Blueshift
11. Enclave
12. Starcraft + exp
Så jeg har litt av en liste i år, og jeg har allerede fått begynt på toppen av listen, med Ocarina of Time, og lista mi er som et par eksempler til dere som vurderer å spille litt retro i sommer.
Så spør jeg dere, skal dere ha retro-spilling i sommer? og har dere et par eksempler til oss andre?

Nå i sommer må jeg prøve meg på en ny gjennomgang, for til tross for den enkle presentasjonen er Earthbound Zero utvilsomt et av de mest stemningsrike spillene jeg noen sinne har spilt. For de av dere som ikke er kjent med Earthbound-spillene, så kan jeg fortelle at de gameplaymessig er helt tradisjonelle J-RPGer. Setting er hva som skiller disse perlene ut, da de foregår rundt vår tidsperiode i en relativt realistisk verden. Når jeg spiller Earthbound Zero, og navigerer Ninten og co. rundt i spillverdenen så får det meg faktisk til å tenke på min egen barndom, da jeg selv løp rundt og utforsket hvert minste skogholt i bygda sammen med et par kamerater. Når et spill klarer å vekke såpass vage barndomsminner, kan jeg ikke annet enn å bli litt rørt. Oppfølgeren til Earthbound Zero, Earthbound, er også et veldig bra spill som jeg har lyst til å gå gjennom på nytt, men det klarer ikke å bygge samme stemning som NES-originalen. Earthbound til SNES føles kanskje hakket mer useriøst, og det vet jeg ikke om jeg liker. 
).