Sony gjør det igjen ...

SHDR

Gullmedlem
#1
Hvorfor har ikke større spillsider opplyst oss om at PlayStationPortable ikke ble vist fram i fungerende stand på E3, men at alle maskinene som var utstilt var "falske", med andre ord PCer som emulerte PSP-software som de skøv over til et prototype-"skall"?

Hvorfor har ingen sagt at Sonys såkalte "Walkman of the Future" ikke støtter MP3er men bare ATRAC-formatet Sony allerede har høstet massiv kritikk for, og som det er dårlige fasiliteter tilgjengelige for? Vi snakker ikke da bare om enkodingsprogrammer, men også Sony Connect, onlinetjenesten der de selger ATRAC-filer til nær ved skandaløs pris.

Hvorfor fikk vi aldri opplyst annet om batterilevetiden enn at den var "konkurransedyktig" med andre produkter på markedet? Brems litt ... hvem er det denne saken konkurrerer med? Jo, det er N-Gage. Hvor lang batterilevetid har N-Gage dersom du spiller spill på den? Like i underkant av 4 timer. Hva med PSPen? Hva slags garanti har vi for at den holder lenger? Hva med filmer? Vil du en gang rekke å se ferdig en film på denne saken? Og musikk? Hvor nyttig er en bærbar musikkspiller dersom den ikke kan holde en hel dag?

I tillegg til at jeg mener Sony har gjort gigantiske feil her, hvorfor har ingen spillmedier jeg har lest de siste par ukene nevnt noe om alle fellene Sony har gått i? Fordi de er altfor overveldet av hype-maskineriet? Fordi de ikke ser hvilken relevanse dette har for sine kunder? Fordi de ikke vil ødelegge sitt forhold til konsollmarkedets største aktør?

Ikke alle kjenner noe spesielt til Flash Memory-formatet Sony skal pushe med PSPen. Vet noen av dere om overføringshastighetene til mediet? Hva med pris i forhold til størrelse? Det koster tett opptil 2000 kr. for et 512MB flashkort til bruk i en PSP. Det er vel strengt tatt 1/20 av hva en iPod til samme pris kan holde, i et fritt format som ikke krever Sonys programvare eller Sonys støtte. Er ikke dette også kritikkverdig?

Veldig mange skriker opp om Microsofts forretningsmoral ... hvorfor er det ingen som angriper Sony? Jeg tror vi burde følge ekstra godt med på hva de offentliggjør i tiden framover.
 
#2
Ja jeg er veldig enig. Merkelig at spillmedia ikke har tatt noe særlig tak i de negative sidene ved PSP. Dette er jo egentlig veldig drastiske svakheter. Hvis det virelig er sant at man ikke kan laste over mp3er fra pcen, tror jeg PSP ikke vil bli brukt av mange til annet enn spilling. Film må man jo også kjøpe, og hvis Sony ikke klarer å klarer å mekke et bedre batteri, tror jeg heller ikke film-titting på PSP blir noen hit.

Det er jo enkelte som sier at de kjøper PSP for å spille på den, ikke for å bruke den som mp3 spiller og/eller til å se på film med.
Det er jo klart at disse multimedie mulighetene gjør PSPen dyrere og hvis man alikevel ikke får stor nytte ut av disse mulighetene, kaster man jo praktisk talt en del penger ut av vinduet. :doh:
 
#3
Det er helt greit at du ikke liker PSP "Shadar", men
at du konstant må prakke på oss slike ting, skjønner jeg meg ikke på. Du trenger ikke å fortelle hvor lang levetid PSP har, vi vet det allerede, vi har visst det lenge.

Det er åpenlyst at du ikke vil komme til å kjøpe PSP,
du sikter heller mot DS. Det er helt greit. Men ikke post dette skvipet
og forvent en forandring fra noen av oss som ser frem til PSP, faktum er
at det du poster ikke påvirker, men det er kun plagsomt.

Kan du ikke holde dine meninger for deg selv?
 
#4
Opprinnelig skrevet av Alucard@26.05.2004, 18.22
Kan du ikke holde dine meninger for deg selv?
Hva er da poenget med et forum?

Og hvorfor skal han ikke gjøre de mindre opplyste oppmerksomme på de negative sidene ved PSP? Folk klager ofte over hvor lite plass det er på Gamecube-discene. Ingen blir sure på dem. Jeg syntes at det er noen viktige punkter han kommer med, for samtlige av dem er viktige for min del når jeg skal bruke, er det rundt 4000-5000 NOK prisen spekuleres i?

For all del, gled deg til PSP. Det gjør jeg også (selv om et kjøp enda ikke er helt sikkert).
 
#6
Opprinnelig skrevet av Alucard@26.05.2004, 18.22
Det er helt greit at du ikke liker PSP "Shadar", men
at du konstant må prakke på oss slike ting, skjønner jeg meg ikke på. Du trenger ikke å fortelle hvor lang levetid PSP har, vi vet det allerede, vi har visst det lenge.

Det er åpenlyst at du ikke vil komme til å kjøpe PSP,
du sikter heller mot DS. Det er helt greit. Men ikke post dette skvipet
og forvent en forandring fra noen av oss som ser frem til PSP, faktum er
at det du poster ikke påvirker, men det er kun plagsomt.

Kan du ikke holde dine meninger for deg selv?
Lukter jeg en smule ignoranse her? Å ignorere alle argumenter mot det man selv mener er ikke bra..
 
#7
Ja, jeg er så lei meg for at DS blir så mye bedre enn PSP.
Også det faktum at batteritiden til PSP er så lav...

Bu hu hu..


Edit: Jeg ignorer ingenting. >_< Bork >_<











:doh:
 

SHDR

Gullmedlem
#9
Joda, sant nok det.
Men er lei av å høre om feil
ved PSP sin lagringskapasitet osv.
Ja, det har ALLTID lønnet seg å ikke høre på de som har sjekket ting bedre enn deg selv. Og dersom du vil henvise til nicket mitt, kall meg gjerne Shadar eller Erlend. Jeg er ikke et lizzm. Jeg liker ikke PSP, nei, og jeg er kritisk. Foreløpig har jeg ikke sett noe å plukke på DSen for, annet enn at den er rimelig svak grafisk. Men den kompenserer på andre områder.

Les opp litt selv, du. Så kan du gjøre deg opp en mening. Jeg informerer ikke bare deg, vet du. Og dersom du ikke liker det jeg skriver, så burde du virkelig grue deg til hovedsiden vår kommer opp. Jeg står ikke akkurat i bakgrunnen og koper.
 
#10
Selv om folk kan gå smått lei Shadars konstante kritikk mot Sony (meg inkludert), synes jeg likevel det er ganske greit. Noen må jo informere oss om det vi ikke vet. Jeg må faktisk si jeg har blitt mer skeptisk til PSP etter at «bølgen» har stilnet, og denne informasjonen gjør meg ikke mindre skeptisk.
 
#11
Opprinnelig skrevet av Alucard@26.05.2004, 17.36
Ja, jeg er så lei meg for at DS blir så mye bedre enn PSP.
Også det faktum at batteritiden til PSP er så lav...
Det er vel strengt tatt ingen andre enn deg som har nevnt DS i denne tråden. Det som Shadar har postet er en kritikk av hvordan Sony i hans øyne prøver å føre folk bak lyset med PSP, ved å ikke gi folk komplett informasjon om maskinen, kun den gunstige informasjonen. Det har ingenting med hva som er best av DS og PSP.
 
#12
så burde du virkelig grue deg til hovedsiden vår kommer opp. Jeg står ikke akkurat i bakgrunnen og koper
Kan tydligvis det.
Og en annenting "You go girl"


 
#13
Hvorfor har ingen sagt at Sonys såkalte "Walkman of the Future" ikke støtter MP3er men bare ATRAC-formatet Sony allerede har høstet massiv kritikk for, og som det er dårlige fasiliteter tilgjengelige for? Vi snakker ikke da bare om enkodingsprogrammer, men også Sony Connect, onlinetjenesten der de selger ATRAC-filer til nær ved skandaløs pris.
Den støtter MP3 filer det har jeg skrevet om og bekreftet med link i emnet "PSP eller DS" Og hvor fikk du dette fra "Hvorfor har ingen sagt at Sonys såkalte "Walkman of the Future" ikke støtter MP3er men bare ATRAC-formatet"...?? No link som bekrefter dette...??

Hvorfor har ikke større spillsider opplyst oss om at PlayStationPortable ikke ble vist fram i fungerende stand på E3, men at alle maskinene som var utstilt var "falske", med andre ord PCer som emulerte PSP-software som de skøv over til et prototype-"skall"
Kanskje du ikke vet så har mange av spillene vært spillbar på PSP i E3..... Som Tales og MGS Acid og Spiderman 2.... Det har jeg sett videoer av og kan linke dem å hvis du vil...?? Men enda en gang hvor fikk du dette fra da no link som bekrefter det eller bare finner du opp ting......?? <_< ....

Hvorfor fikk vi aldri opplyst annet om batterilevetiden enn at den var "konkurransedyktig" med andre produkter på markedet? Brems litt ... hvem er det denne saken konkurrerer med? Jo, det er N-Gage. Hvor lang batterilevetid har N-Gage dersom du spiller spill på den? Like i underkant av 4 timer. Hva med PSPen? Hva slags garanti har vi for at den holder lenger? Hva med filmer? Vil du en gang rekke å se ferdig en film på denne saken? Og musikk? Hvor nyttig er en bærbar musikkspiller dersom den ikke kan holde en hel dag?
Som Alucard sa så vet alle om det untatt deg da for lenge lenge siden......!

I tillegg til at jeg mener Sony har gjort gigantiske feil her, hvorfor har ingen spillmedier jeg har lest de siste par ukene nevnt noe om alle fellene Sony har gått i? Fordi de er altfor overveldet av hype-maskineriet? Fordi de ikke ser hvilken relevanse dette har for sine kunder? Fordi de ikke vil ødelegge sitt forhold til konsollmarkedets største aktør?
Kanskje spillmediene ikke ser noen GIGANTSIKE feil som du inbiller deg og du ikke har noen bevis for....!!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Et lite tips til "Bare Knut kan dømme meg": Slutt å skofte engelsktimene.
Selv er jeg takknemlig for slikt som dette - linker til den utmerkede artikkelen på iPodlounge (takk til Lakitu) og Shadar som kommer med supplerende opplysninger. Jeg var så jævlig klar for å investere i en PSP med en gang den kom før jeg leste dette - nå har jeg bestemt meg for å vente i minst et halvt år og se hvordan maskinen gjør det. Jeg mistenker nemlig at Sony kommer til å dra en Nokia og gi ut en PSP+ (eller tilsvarende) etter noen få måneder, der noen av de åpenbare feilene med originalen er rettet opp.
 

Endre

Ødela forumet
#18
Jeg må bare slenge meg på her: Er det bekreftet eller avkreftet at PSP vil ha media som kan spilles over? Kan jeg få inn musikk på UMD-discene? Video? Eller *må* jeg bruke Memory Stick? Dette har sikkert blitt spurt før, men jeg håper fortsatt på et svar ettersom jeg ikke er helt sikker på hvordan det fungerer. :svette:
 
#19
Jeg må bare slenge meg på her: Er det bekreftet eller avkreftet at PSP vil ha media som kan spilles over? Kan jeg få inn musikk på UMD-discene? Video? Eller *må* jeg bruke Memory Stick? Dette har sikkert blitt spurt før, men jeg håper fortsatt på et svar ettersom jeg ikke er helt sikker på hvordan det fungerer. 
Det kommer til å være en USB kabel med PSPen... Og med den kan man overføre MP3 filer fra pcen til PSPen og det bruker minnet fra PSPen sin memory stick...!

Det har jeg bekreftet med en link på "PSP eller DS"...