Sony vant ikke Emmy-pris for Siaxis-kontrollen

Jepp, Siaxis har vunnet Technology and Engineering Emmy Award. Det lukter kjøpt og betalt <_<

Andre premier de har vunnet:
Opprinnelig skrevet av Gamespot
Besides the Emmy, CES will see the PlayStation 3 receive several other honors, including the 2007 CES Best of Innovations Award, PC World's 20 Most Innovative Products Award, Sound & Vision's Editor's Choice Award, and Digital Entertainment Group's Emiel N. Petrone Digital Innovation Award
http://www.gamespot.com/news/6163855.html

Foretrekker noe som er godt å holde i, jeg, og der kommer Xbox 360-kontrollen inn. Har hørt at den er den beste til FPS på konsoll for tida, og thats what I'm playin'.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
SITAT(Revan @ 08.01.07, 22.08) 46089
Foretrekker noe som er godt å holde i, jeg, og der kommer Xbox 360-kontrollen inn. Har hørt at den er den beste til FPS på konsoll for tida, og thats what I'm playin'.
[/b]
Dine utsagn er litt som Mac. Nobody gives a shit. :D

SHDR

Gullmedlem
Sony var en katastrofe i 2006 og internett rir fortsatt bølgen av all den ræva PR-en? Media melder at Sony er arrogante, at de lyver, at de ikke klarer å levere maskinvare, at det knapt selger PS3-spill, at halvparten av alle som kjøpte PS3 ville selge den videre, at de har maskinvareproblemer, at de taper grunn i Japan til Nintendo i den grad at DQIX kommer på DS og ikke PS3 ...

... og det folk tenker er at Sony kan få seile sin egen sjø en stund, så kjøper man konsollen når den er bevist etablert. Hvis mange nok tenker slik, blir den aldri etablert og en flopp er født.

Novastrum

Feminist-elitist
Hvis man ser på andre fora enn spillegal ser man faktisk at folk flest fortsatt er i gledesrus med tanke på vårlanseringa til PS3. Det er vel stort sett folk som er over middels interessert i spill som er forbanna på Sony. De som er under middels interessert gleder seg bare til å få 'Dingzen' i hus. Koste hva det koster vil. Noe som jo er trist, med tanke på hvor mye makt til firmaer dette gir - jo mindre punish de får, jo mer arrogante og jævlige kommer de til å oppføre seg.

Ydmykhet lønner seg ikke for store bedrifter, men det må endre seg. Folk kommer til å bli dritt lei av ting som ikke fungerer bra.

Jeg vil påstå jeg er over middels interessert i spill, men har ikke kastet meg på den bølgen med negativitet overfor Sony. Selv gleder jeg mer til å se hvordan lanseringen går og hvilke spill som kommer først. Jeg har til gode å bli veldig imponert over Xbox 360. Jeg er stygt redd jeg kommer til å bytte inn maskinen mot en PS3 når den tid kommer - det er sikkert et tilbud eller to å benytte seg av på EB Games. Spørsmålet er om jeg noen gang får tilbake en X360 som faktisk fungerer som den skal.

CES er i bunn å grunn ikke noen spillmesse, så i motsetning til Microsoft og Sony som også har og software-divisjoner så har ikke Nintendo stort å representere på en slik messe.

CES er i bunn å grunn ikke noen spillmesse, så i motsetning til Microsoft og Sony som også har og software-divisjoner så har ikke Nintendo stort å representere på en slik messe.
[/b]
Men kunne ikke de stille opp med sin Wii-Mote?

Lodin

Der Waaaah
Kanskje de bare velger å ikke delta på messer som lever i sin egen lille fantasiverden? :rulleøyne:

Kilik

Lokal moderator
Alt er ikke helsvart. F.eks. i Norge i 2006 hadde PS2 en markedsandel av konsollspillsalget på hele 72,3%. De har også kommet over de verste produksjonsproblemene og greide til slutt å levere 1 mill. konsoller i Nord-Amerika før nyttår. PSP-salget har også tatt seg opp med over 20 mill. solgte.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Hvis man ser på andre fora enn spillegal ser man faktisk at folk flest fortsatt er i gledesrus med tanke på vårlanseringa til PS3. Det er vel stort sett folk som er over middels interessert i spill som er forbanna på Sony. De som er under middels interessert gleder seg bare til å få 'Dingzen' i hus. Koste hva det koster vil. Noe som jo er trist, med tanke på hvor mye makt til firmaer dette gir - jo mindre punish de får, jo mer arrogante og jævlige kommer de til å oppføre seg.

Ydmykhet lønner seg ikke for store bedrifter, men det må endre seg. Folk kommer til å bli dritt lei av ting som ikke fungerer bra.
[/b]
Helt enig. Vel talt.

Wiimoten er da mer avansert enn PS3moten? Denne nyheten ga en flau smak på tungen... <_<

Lodin

Der Waaaah
=D SITAT
Everybody’s a Winner

Everyone knows about grade inflation in college. But how about at trade shows?

Judging by the plethora of products on the floor of CES that sport the black, yellow and gold “Innovations Design and Engineering Award,” it looks like it is going on here, too.

The Consumer Electronics Association, sponsor of CES, gives out the awards; they are in 29 categories, from Audio Accessories to Wireless Peripherals. (An entirely separate set of awards is given out by CNET.) Each category has just one winner, which gets to call itself the “Best of” that category.

But the CEA also liberally hands out “honorees” in every category; many had 17 or 18 such honorees. And all of them get to use the award logo in their marketing — you’ll see it in ads throughout the year.

So how do you get an award? A spokeswoman for the CEA says they aren’t simply handed out to every big exhibitor at the conference. Instead, companies nominate their best products, which are then passed along to a panel of nearly 40 judges, including journalists, designers, industry officials and others. It’s the judges that make the call, says the CEA.

But they are quite liberal in their bestowing their honors. The CEA says 1,000 products were nominated for awards; by our count, nearly 380 got an award of some kind. That means if you just show up, you’ve got a nearly 40% chance of snagging a prize. Clearly, the CEA looks out for its members.[/b]
LINKH

Lodin

Der Waaaah
Dette blir bare bedre og bedre. Det viser seg nå at prisen Sony vant var en slags hedersgreie for den orginale dualshock kontrollen, ikke Sixaxis som Sony selv hevder. Andre nominasjoner til denne prisen var bla. Nintendos orginale D-pad. SITAT
A follow up message from Christine Chin from NATAS tells us Sony has it all wrong. The award was for the original dual shock controller. Here is her message in full:

I understand you had contacted Cheryl Daly, Director of Communications at NATAS to confirm if Sony won for their PS3 controller. This is incorrect, Sony won for their dual shock analog controller. The award is from the Video Game Technology Group. It was nominated by our internal group and considered along with the Nintendo D-Pad both of which were considered Emmy worthy for the development of the generation of controllers that followed the classic joysticks.

I would like to confirm that Sony did not win for their PS3 controller, they won for their Dual Shock Analog controller.[/b]
LINKH

Den sixaxis kontrolleren til sony er jo hverken nyskapende eller kreativ da, er bare en ripoff av M$ sidewinder-saken som ble en flopp på sent 90-tallet. At de hyper den kontrolleren sin så mye synes jeg bare blir flaut, de må sikkert hype den såpass mye fordi det virker rett og slett som et dårlig produkt. At de mistet rumble-funksjonen etter et søksmål gjør det bare enda flauere.