[Multi] South Park: Stick of Truth

sheriffen

humre humre
#1
Sannhetens stikke kommer ut i USA i dag, og dukker opp til din 360/PS3/PC på fredag i pottitnorge.

Forventingene mine var veldig lave, men etter å ha sett det som har kommet ut de siste dagene tror jeg jaggu ta jeg skal kjøpe dette. Obsidian ser ut til å ha klart det kunststykket å lage et bra South Park-spill, som også er et bra RPG?? Vanvittig.


Obsidian has a problematic history when it comes to the functionality of some of its releases. And yet, somehow, some way, The Stick of Truth defies the odds and breaks the streak. Straight-up, The Stick of Truth is the South Park game just about any fan would want to play. It's an exceptionally funny, surprisingly deep well of fan service that also happens to be a very good game, striking a terrific balance between memorable moments of frequently grotesque humor, and genuinely enjoyable exploration and combat. If you still hold any reverence at all for this show, you'll love this game.
This premise essentially allows show writers Trey Parker and Matt Stone to play around with a lot of old RPG and high fantasy tropes within the context of these kids' increasingly violent imaginations. Weapons are all cobbled from everyday junk, yet still wield deadly, often magical powers during turn-based battles. Small cardboard forts and junky weapons quickly give way to full-scale wars that take place across multiple key locations from the show.
Giantbomb gir det full pott, IGN gir det 9 av 10 og det har foreløpig 85 på Metacritic. Det bør jo være lovende, eller?

Kotaku skriver at det er fullt av bugs og nesten uspillbart - ihvertfall 360-utgaven. Hmm...

South Park har vært ganske meh i flere år, men dette har jeg fått litt trua på. Tror jaggu ta det blir kjøpings om denne positivitetsbølgen fortsetter.

Og hvis du kjenner tvilen vokse vil nok dette vippe deg over i en eller annen retning. Hva ville vel et South Park-rollespill vært uten et Lemmiwinks-eventyr inni tarmene til Mr. Slave?

Her er en video av en fyr som spiller igjennom introen og første oppdraget.

(jeg kunne linka til Pewdiepie sin LP, men fytti katta så slitsomt)

Så ja, noen av dere som skal kjøpe dette?
 

sheriffen

humre humre
#5
Tar ut den spoilern der jeg. Ser på twitter at mange klager over at det er buggete, så meningene virker å være veldig delte der. Uansett, jeg begynner å bli ganske gira.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#6
Hvis jeg kan tvinge meg gjennom 60 timer med bugs for å fullføre New Vegas burde 10-15 timer gå greit. Obsidian's gonna Obsid.


<gord> i mean, i had to walk around new vegas wearing a very specific cowboy hat to stop the game crashing, its part of the charm!
 

Novastrum

Feminist-elitist
#9
YESSSS! Hadde fått litt trua i det siste, men hadde vel egentlig nesten ikke trodd på 80%+ gjennomsnittsanmeldelser. Blir kjøpt på steam i dag, og spilt i helga.

8.5 av Polygon også. (de klarer å holde seg unna å trekke for bigotry)

Siste South Park-spillet jeg kjøpte var det med snøballene. Angra hardt i lang tid etterpå.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#10
Jeg kjøpte South Park (Førsteperson-snøball-skytespillet), South Park Rally og Chef's Luv Shack til Playstation via postordre i sin tid. Alle tre var fullstendig katastrofe. Men hva gjør man ikke når man er så alt for ung og uviten, og elsker South Park?
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Blir å eie, men jeg veit ikke om det blir å kjøpe ennå. Pluss at jeg hater jørpergere så jeg er skeptisk til kampsystemet. Vi får se.

E: PC-versjonen har vistnok ikke et eneste jævla option utover volum og lysstyrke. Har du en gamepad plugga i får du faen bruke den eller dra ut ledninga. :v
 

Nabbe

Har fin hatt.
#12
Har gledet meg til dette i lange tider nå, så godt å se at man ikke er helt alene. Blir sensurert konsollutgave her i gården da. Orket ikke å styre med det.

TORSDAG.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#14
Sjette mars her. Mitt er sendt fra cdon, men jeg låner det i mellomtiden...

... og jeg liker det. Om du liker eller har likt South Park, så vil du digge det her. *spille mer*
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#17
Mitt er kjøpt og pre-loada. Får jeg ikke spilt det til helga likevel? :argh:

Edit:

Kan det ha noe med at datapeseutgavene til Tyskland og Østerrike ble utsatt fordi de måtte gjennomgå sensur?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#18

Nabbe

Har fin hatt.
#19
Har spilt i rundt elleve og en halv time nå. Storkoser meg.

For å utdype litt, men bare litt (jobb i morgen gnøh), så er dette mer eller mindre som å spille en god episode av South Park. En... lang... episode av South Park. Fanservice i bøtter og spann, men det hviler ikke på det altfor mye, så om man ikke er helt sperger på serien, så betyr ikke det at man misser ut på all moroa. For de som har sett alt som er å se, så er det bare enda litt mer å fnise av. Altså. Det er så mye her. Alt vendor trash har egne beskrivelser, ofte referanser til serien, ofte ikke... men de er der. På alt du plukker opp. Ting gjentar seg såklart, men det virker som alle områder har unike greier. Samme går for våpen og armor, samt rent kosmetiske ting. Ellers så spilller humoren mye på de klassiske South Park-temaene som bæsj og tiss og det som skjedde i nyhetene denn... nei. Dere vet de episodene som ikke utelukkende handler om å hva enn som var relevant den uka episoden ble mekka? Filmen? De tidligere sesongene? Dette ligner mer det enn mye av det nyere i serien. Og bæsj.

Selve spillet er en ganske enkel RPG-sak. Enkel i den grad at spillet er litt for lett. Mekanikkene som er i bruk kunne fint vært brukt i et litt mer utforderende spill; det er flere forskjellige stances fiender kan stå i, forskjellige buffs og debuffs, men ting er såpass kakegang at det skjelden er noe særlig behov for å faktisk benytte seg av dem. Man skal ikke så veldig langt ut spillet før man praktisk talt driter potions heller, og da blir det enda lettere, for da er du egentlig ikke i fare for å dø med mindre du er helt idiot. Potions kan drikkes før du angriper hver runde, så om man har et lass av dem ... vel. Skjønner at de ikke ville gjøre det for tøft for folk som ikke er så drevne på sjangeren, men når høyeste vanskelighetsgraden heter hardcore, så synes den burde være litt slemmere. Litt synd egentlig, for det er i bunn og grunn gøy, det bare føles litt som rutine etterhvert. De gangene jeg faktisk har fucket opp, så har det vært fordi jeg har bommet på de timingbaserte promptsa, som det er mange av. Mange og varierte. Ikke alltid like lett å huske hvilke moves som ber deg gjøre hva.

MEN. Jeg har kost meg. Koser meg fortsatt. Har sittet her og ledd høyt for meg selv flere ganger, og det er det i grunn ikke så ofte jeg gjør. For de som har noe som helst (positivt) forhold til serien, så er dette det spillet som burde vært laget for lenge siden.

ps! jeg spiller selvsagt jøde-klassen. kanskje den er op eller noe. jew-jitsu er ikke til å kødde med.