Spill med god stemning.

Det meste ligger i emnets tittel; hvilke spill synes dere har den beste stemningen? Jeg går her for Half Life 2, Metal Gear Solid 3: Snake Eater på "Hard" uten å bli sett én eneste gang, Civilization 4, Morrowind og Gothic 2.

Fyr i vei! ^_^

Lodin

Der Waaaah
Kanskje du burde definere hva du mener med god stemning og hvorfor du nevner akkurat de spilla du gjør? Hva er det med dem som setter deg i så ufattelig god stemning?

Halo. Elsker bare grafikken til spillet, landskapet, fiendene, de svære banene.. Og oppfølgeren Halo 2, selv om spillet ikke hadde de samme stemningsfylte uteområdene.

Og Oblivion på forskudd.. Skogene der kommer til å slå alt!

Den lengste reisen: Dette spillet får meg alltid i godt humør og er kjempekoselig å spille. Stemningen er rett og slett fantastisk! :D

Everquest 2: Nydelig grafikk, fantastisk musikk og bra story er noen av elementene som gjør at dette spillet har en helt spesiell stemning over seg.

Phantasy Star Online: Episode 1&2. Søt musikk, søte karakterer og søte baner. Søtt.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
På toppen: Metroid Prime. Jeg klarer ikke å sette fingern på det, men noe ved det spillet føles så innmari gjennomført, og de behagelige landskapene med den deilige bakgrunnsmusikken gjør dette til et stemningsshot uten like.

I en annen retning: Eternal Darkness. Dette spillet gir frysninger av alle sorter. Historien kombinert med fjellstø fortellerkunst og en økende mangel på sans og samling gjør dette spillet til en opplevelse som slår knockout på de fleste spill og filmer der ute. Uunnværlig i Gamecubesamlinga.

K999

Keystone State Of Mind
Mario kart DS
Jeg blir så glad hver gang jeg setter meg ned og spiller det. :D

StarCraft
Dette spillet er bare glimrende et av mine favoritt spill, og den musikken :tommelopp:, dette må spilles bare for gleden og stemmningen.

Knights of the Old Republic (Kotor 1)
Bare gleden og miljøet i spillet er kult, jeg trenger ikke en gang å spille selv, jeg kan se på i timersvis.

Det var alt for nå, kan nok Edite inn mere, hvis jeg kommer på.

NIGGA PLEASE

D

Deleted member 1518

Gjest
Grabbed By The Ghoulies, kan ikke noe for det men musikken, grafikken og hele stemningen i spillet er så jævli digg.

D

Deleted member 91

Gjest
*titte i spillhylla* Vel, there's definately something about Mashed. Fra sekundet du setter det i maskinen bare vet du at grov og brutal voldekt skal forekomme. At det har gått så mange innlegg uten at noen har nevnt Shadow of the Colossus er en synd (Ico får noen andre nevne), men det skal også opp. Å ri gjennom det øde landskapet på Agro mens du prøver å finne kolossen du skal beseire er virkelig noe for seg selv. Jade Empire syntes jeg hadde en rimelig okay presentasjon og kosefølelse over seg, til tross for at det var gjennomført dritt. Ellers har jeg vage minner om templene og junglene i Crash Bandicoot, og at de føltes skikkelig vellagde.

The Sims må også ha litt kreditt, da kun for den utrolig fengende og minneverdige musikken som spilles når du kjøper eller bygger shit. Fabelaktig.

Final Fantasy VIII, det er favoritt spillet mitt. In-game grafikken er kanskje ikke så veldig god nå, men da jeg kjøpte spillet i 99, var jeg i ekstase over grafikken, men den er da ganske koselig. Musikken er laget av Nobuo Uematsu, noe som er et stort pluss, cause' I love it. Den passer bra til landskapene og handlingene, miljøene er fint laget og jeg klarer rett og slett bare å leve meg inn i spillet. Og hvem elsker vel ikke kortspillet? Musikken er god, reglene er både gode, simple og irriterende, det er også morsomt å samle alle kortene. Følelsen har muligens mye med den nostalgiske følelsen å gjøre, men det er et bra spill :D

Nå lurer jeg på hvor lang tid det vil ta før noen nevner Ico eller Shadow Of The Colossus....

EDIT: Der var det jammen meg en liten Nicholas som nevnte begge to.

Kunne nevnt veldig mange Zelda-spill, men velger å plukke ut Majoras Mask. Å se åpningsfyrverkeriet fra karnivalet rett før månen skal til å falle, fra fjellene i nord ga meg en stor klump i halsen. Måten atmosfæren blir mer og mer dyster jo nermere dommedag du kommer var rett og slett uggen og jeg følte meg ofte tvunget til å gjøre sidequests gang på gang for å tilfredsstille innbyggerne før jeg spolte tilbake tiden igjen.

Hmm... har veldig mange spill som setter meg i god stemning, så jeg er kjedelig og lister rett og slett bare opp resten av favorittene: Shadow of the Colossus, Ico, Psychonauts, Mafia, Zelda:Oot, Killer 7, Resident Evil 4, Super Mario Bros., Super Mario 64 oooog.... Grim Fandango.

SHDR

Gullmedlem
Beyond Good & Evil har veldig god stemning. Det er en skikkelig god kontrast mellom livet i og utenfor byene, og veldig god formidling av atmosfære. Det er en kafé der, for eksempel, som faktisk virker som et sted der folk slapper av, heller enn å være et sted der folk står stivt rundt og vifter med armene. Trivelige personer, relativt god fortelling (med tidenes mest gjennomskuelige konspirasjon), litt Soylent Green og svært oppfinnsom design.

Det minner mye om Zelda. Ikke fullt så fritt, men det er åpent nok til at du ikke føler deg fanget. Ikke alltid ekstremt fantastisk omgivelser, men mer enn nok til at du overlever en og annen grå militærbase. Anbefales på det varmeste om det ikke er blitt spilt. Er over to år gammelt, men det er absolutt verdt et kjøp, og iallfall til den prisen det selges for nå om dagen.

Blackout! Et spill jeg anskaffet meg for lenge siden. Laget av IQ media. Hele spillet er "spilt inn" i en miniatyrby med dukker. Utrolig mørk og dyster stemning som man virkelig lever seg inn i og ikke glemmer med det første. Jeg vurderer å kjøpe det igjen nå ettersom første cden har brukket på mystisk vis :(

Edit: Fant en url med info og en med bilder! :D

Final Fantasy VII

Gir den deilige stemningen. Du kan nesten kjenne på det skitne miljøet, den trøtte verdenen og alt det der. Musikken passer inn overalt hvor den er plassert og designene er fine også. Shinra bygningen gir deg en slik rar følelse for eksempel, som får deg til å føle at du er inni en bygning med stor autoritet. Et glimrende spill med en glimrende stemning.

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

Du er inni en oljebase, med masse terrorister. Du kan kjenne på presset, du kan nesten kjenne svetten. Stemningen er rett å slett perfekt.

Begge er mine to favoritt spill evah, begge har også en fantastisk stemning som får meg i akkurat det humøret spillet krever, bare ved å tenke på det ^_^

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Metroid Prime og Shadow of the Collossus er allerede nevnt.
Hmmm...

Jeg får legge til Harvest Moon: A Wonderful Life. Oh the lushness.

Oblivion. Fordi den har en så vakker natur med herlig bakgrunnsmusikk som skiftes fort til en skummel melodi når fiender er på jakt etter meg. Og når du har den friheten du har, så er mulighetene uendelige! Grafikken er ok hos meg, selv om jeg ikke spiller i HDR mode..

Så har vi mitt favoritt spill all time, Final Fantasy VII. Fordi det er trøst, kjekt, gøy og morsomt! Jeg har runnet det 5-6 ganger, og hver gang jeg starter spillet, så spiller jeg en god stund uten pause.

D

Doctor Downs

Gjest
Stemning er kanskje det jeg verdsetter høyest i favorittspilla mine. Dermed kommer The Legend of Zelda: Ocarina of Time, Metal Gear Solid- og Silent Hill-seriene igjen på toppen av min liste. Men et annet spill jeg gjerne vil snike inn her er Shadow of Memories på Playstation 2 (og Xbox?). Den egentlig dårlige musikken, de hyggelige folka, det godhjerta konseptet og den koselige byen gjennom århundrer gir en skikkelig deilig følelse som rettferdiggjør mye av det som ellers burde vært gjort mye bedre. Utover det er lista som følger:

Super Mario 64
Perfect Dark
Goldeneye
Banjoo Kazooie
Halo

Det er så mange..

Suikoden 1 & 2 er for meg to helt spesielle spill. Jeg hadde null forventinger når jeg satt meg ned med Suikoden 2(jeg spilte det først) og ble revet med av dette fantastiske spillet. Hver gang jeg hører intromusikken kjenner jeg den følelsen og da blir jeg glad :) Stemningen i spille tror jeg er det som gjør de så spesielle. Dessverre hadde ikke Suikoden 4 den samme stemningen, men jeg synes fortsatt at det var et underholdene spill.

FFVIII. Kjempekoselig stemning, samtidig litt dyster.

MGS serien. Jeg elsker stemningen gode snikespill gir. Følelsen av å snike seg rundt rundt blant et overlegent flertall av fiender er utrolig kos. Noen av tenchu spillene gir også denne stemningen.

Andre spill som fort må nevnes er:

Shadow of the Colossus, FFVII, FFX og Devil May Cry. Mange flere også, men jeg gidder ikke skrive opp flere :p

Oblvion er definitivt det spillet med best stemning. Grafikken, omgivelsene, NPC'ene, musikken, grottene, dungeonsene, fortene, byene ja, så å si alt. Har aldri kost meg så mye med et spill før. Andbefales

Halo og Halo 2. Ingentong slår å være en supersoldat som begår massedrap på tonnevis med aliens muhahahaha....kremt. Andbefales.

Byeond Good Evil er også, som Shadar påpekte, et spill som gir god stemmning. Varierte omgivelser og god musikk. For litt sånn Raymon følelse, merkelig det der :p . Ulempen må vel være at spillet kunne ha utnyttet spillmekanikken og storyen bedre til å lage et lengre og mer friere spill a'la Zelda, men for all del, et fantastisk spill som dessvere har blitt overkjørt av andre mer mainstream spill. Heldigvis går det rykter om at en oppfølger er på vei. Anbefales

Skal slutte nå, men jeg må nesten nevne Oddworld: Stanger's wrath. Spillet er ikke så fritt som man tror. Spilleren følger mer eller mindre en rett sti som fører innom flere byer. Alle disse byene har hver sin unike stil og innbyggerne består stort sett av kyllinger som er blitt bitt av redneck-viruset. Ekstremt pene miljøer og skjønn musikk og en intens jakt på belønninger. For bare håpe at det blir BC på den nye, runde, grå boksen. Anbefales

Ellers tror jeg at Drømmefall vil gi en god stemming, akkurat slik som forgjengeren gjorde..

EDIT: kom også på at Far Cry og KOTOR er to spill med veldig god stemning. KOTOR, fordi jeg er die hard fan av Star Wars og Far Cry fordi ingenting slår det å bli jaget rundt i jungelen på en tropisk øy..