Oblvion er definitivt det spillet med best stemning. Grafikken, omgivelsene, NPC'ene, musikken, grottene, dungeonsene, fortene, byene ja, så å si alt. Har aldri kost meg så mye med et spill før. Andbefales
Halo og Halo 2. Ingentong slår å være en supersoldat som begår massedrap på tonnevis med aliens muhahahaha....kremt. Andbefales.
Byeond Good Evil er også, som Shadar påpekte, et spill som gir god stemmning. Varierte omgivelser og god musikk. For litt sånn Raymon følelse, merkelig det der

. Ulempen må vel være at spillet kunne ha utnyttet spillmekanikken og storyen bedre til å lage et lengre og mer friere spill a'la Zelda, men for all del, et fantastisk spill som dessvere har blitt overkjørt av andre mer mainstream spill. Heldigvis går det rykter om at en oppfølger er på vei. Anbefales
Skal slutte nå, men jeg må nesten nevne Oddworld: Stanger's wrath. Spillet er ikke så fritt som man tror. Spilleren følger mer eller mindre en rett sti som fører innom flere byer. Alle disse byene har hver sin unike stil og innbyggerne består stort sett av kyllinger som er blitt bitt av redneck-viruset. Ekstremt pene miljøer og skjønn musikk og en intens jakt på belønninger. For bare håpe at det blir BC på den nye, runde, grå boksen. Anbefales
Ellers tror jeg at Drømmefall vil gi en god stemming, akkurat slik som forgjengeren gjorde..
EDIT: kom også på at Far Cry og KOTOR er to spill med veldig god stemning. KOTOR, fordi jeg er die hard fan av Star Wars og Far Cry fordi ingenting slår det å bli jaget rundt i jungelen på en tropisk øy..