Spillegal endelig relansert!

SHDR

Gullmedlem
#1
Så ... tiden later til å være kommet. Alt er ikke helt ferdig enda, men det blir jevnet ut i løpet av de neste par dagene, og alt blir slik vi hadde tenkt det. Ikke tro at ikke ting vil utvikles, vi er helt åpne for tilbakemeldinger og forslag til neste versjon. Uansett. En del av dere har allerede sett splashen og hovedsiden, noen av dere har allerede lest hva vi har å by på. Dere vil isåfall forstå hva Spillegal forsøker å gjøre.

Det er ikke gitt at resten av dere gjør det. Den internasjonale, og særlig den norske spillpressen er et sørgelig syn. Markedet domineres av ekstremt populistiske og parodisk tilgjengelige reklamesponsede sider og tilsvarende reklamefinansierte og likevel overprisede magasiner hvis eneste egentlige salgsargument er eksklusivitetsavtaler. Ofte kjøpt og betalt av utgivere, har det i den senere tid vist seg. Nå er det ikke først og fremst den tradisjonelle spillpressen vår største utfordrer her til lands, men heller en hope av holdningsløse, personlighetsløse og ikke minst sensasjonshungrige spillsider. Vi nevner ikke navn, men anse oss som motstykket til mesteparten av den ytterligere norske spillpressen. Arrogant? Umulig? Ja og nei. Vi vil gjøre vårt aller beste. Og jeg tror Vårt beste er Det beste.

Hva kan vi tilby da? Vi satser ikke foreløpig på å ha den bredeste dekningen i bransjen, vi satser heller på omtaler av de mest interessante spillene. Høres det snevert ut? Det blir det ikke. Interessant og kommersielt er ikke nødvendigvis synonyme. Vi skal dekke den mest interessante delen av spillbransjen, enten det viser seg å være det neste storspillet fra Electronic Arts eller Clover Softwares siste prosjekt. Det vil også bli lagt vekt på artikler og faste spalter; interesse- og holdningsskapende artikler vi håper får en viss innflytelse, om ikke i bransjen, så iallfall blant våre lesere.

Hva gjør så Spillegal forskjellig fra alle andre? Det vil nok vise seg å være mye, men i første omgang vil jeg påpeke Spillegals Topp 10, som mot normalen ikke viser de mest populære spillene, men de spillene vi har likt best i løpet av en gitt måned. Et steg vekk fra populisme, et nytt steg mot holdningsskapning. Se også på Fokus, hvor vi hver uke vil presentere spill vi synes fortjener ekstra oppmerksomhet, være seg nye eller gamle utgivelser. Med dette håper vi igjen å flytte fokus over på kvalitet heller enn popularitet.

Spillegal har ikke noe slagord, og om vi hadde ett, ville det ikke vært Norges Største Spillside, Norges Raskest Voksende Spillside eller det nå smått klassiske Norges Tredje Største Spillside, men heller ...

Norges Beste Spillside.

Men slikt kan man ikke skrive, kan man vel?
Oisann, jeg gjorde det visst likevel.
Velkommen.
 
#3
Det er smålig å rakke ned på konkurrenter for å bevise sin egen fortreffelighet. Dersom man er flink og leverer et bra produkt burde det være åpenbart for den kritiske leseren, istedetfor prøver dere å bygge dere opp ved å rakke ned på andre, det tjener ingen i det lange løp. Ihvertfall når man feiger ut ved å hinte om korrupsjon, media som er kjøpt og betalt av utgivere og sensjasjonshungrige nettsider uten å underbygge de spekulative påstandene med noe som helst.

Ellers er det bra at spillegal er tilbake.
 
#4
jada, kjempebra dette, men jeg synes at dere skal anmelde litt mer vanlige spill, og ihvertfall mye playstationspill.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#5
«It's been a long... time... comin'», som Marilyn Manson trolig ville ha sagt det. Men nå er spillegal.no endelig relansert, og jeg må si det ser bra ut, selv om jeg jo har sett mye av designet på forhånd. Jeg likte spesielt stilen på Om oss-bildene, og håper virkelig at de andre bildene blir av samme høye kvalitet som det av Erlend. Det mangler fortsatt endel på innhold, men det kommer vel etter hvert. Hvis jeg får komme med et tips, må det bli å ikke roe ned nå som siden er lansert, men holde tempoet oppe og få på plass de tingene som mangler så fort som mulig. Lite er kjipere enn en web-side med lite innhold og få oppdateringer. Uansett: Gratulerer med en vellykket relansering, gutter.
 
#7
Det hadde vært bra om omtalene/artiklene/nyhetene o.s.v ikke hadde vært på så mange sider. Ingen blir drept av å scrolle litt.
 
#8
Endelig! Gode artikler, forresten.

Dette må nesten feires. Hadde jeg bare hatt noe brus eller godis i hus.
 

SHDR

Gullmedlem
#9
Fleksnes: Satt litt på spissen. Og dette er ingen pressemelding, det er en forumtråd. Vi er litt mer ydmyke i virkeligheten, selv om vi satser på å betrakte spillbransjen med kritiske øyne og opplysende artikler. Jeg vil bare understreke at vi skal bli noe annet.

Og det tror jeg vi blir også. Gi oss et par måneder å etablere oss helt på, og jeg tror vi er i full gang.

Ah, og tilbakemeldinger på artikler og saker og ting tas vel i mot! ;)
 
#10
Opprinnelig skrevet av Shadar@21.09.2004, 19.21
Fleksnes: Satt litt på spissen. Og dette er ingen pressemelding, det er en forumtråd.
Og en nyhetsartikkel på hovedsiden ;)
 
#13
Opprinnelig skrevet av Shadar@21.09.2004, 18.41
Kyllingmannen: Jejeje :p
105970​
... Grandmother, I like your face, I like your tits, I'd like to squeeze them and s-lick them.

Beklager, men jeg bare måtte.

Ellers er siden barsk den :) Bra den endelig kom opp! Bare en liten ting, som jeg personlig ikke er så begeistret for. På sidene ble det liksom så tomt. Selve siden er jo ganske tynn. If you catch my drift.
 
#14
Har surfet litt rundt på siden, og det jeg har sett virker veldig bra. Jeg må innrømme at jeg hadde mine tvil (p.g.a visse episoder her på forumet) om at dette kom til å bli så bra som SHDR har lovet, men jeg er overbevist. Designet er dritfett, velkomstskjermen genial, og, det viktigste av alt, omtalene og artiklene virker svært gode. Har lest gjennom samtlige Gamecube omtaler, og når jeg har tid skal jeg lese gjennom de to lange artiklene også. Det er noe småpirk selvsagt (slik som manglende bilder her og der), men alt i alt synes jeg denne siden virker svært bra. Blir spennende å følge siden i tiden fremover, håper den klarer å opprettholde det gode inntrykket jeg har fått av den!
 
#17
Gratulerer spillegal.no jeg er stolt av dere!
 
#18
Flott! Endelig.. Nå kan man ikke lenger bruke "samtidig som når spillegals forside kommer opp"-spøken lenger.
 
#20
Her kommer min mening, Jeg liker det!

Ting som er bra:
Liker utsenene.
Menyen er lett oversiktlig.
Mange avdelinger.

Ting som ikke er så bra:
Denne stygge klik me, den hater jeg.
Nesten alle omtalene kommer fra Shadar, og han bruker mange rara ord får å få det til å virke veldig viktig.
Det er noen andre små feil, men det må man vente seg i starten(eks. menyen er litt rar, ikke bilder i alle omteler.)

Men alt i alt er det bra at spillegal kom opp igjen, da har jeg et sted å lese om spill.