[Viktig!] Spillegal på Spillexpo SuperSpillStream Extravaganca!

Jeg skjønner jo nå at jeg burde vært online i helga, men i alle tilfelle; veldig artig å se hva slags ting som kan skje når dere klasker pannene sammen. Merker jeg har lyst til å dra på spillexpo 2014 hvis vi kan ta dette som utgangspunkt og følge opp med mye av ideene som er kommet til.

Det er kanskje for mye forlangt å skifte fokus fra nårges promperommeste promperom til nårges triveligste spillgjeng, men kanskje det kan være verdt eksperimentet? Messer som dette er jo ofte mer mas enn kos; kanskje det kunne være en god kontrast til de andre standsene å bare kjøre på med mer kos i 2014?
 

Jante

privileged CIS shitlord
Ideen var vel å bringe "promperommet" til SpillExpo, og til første forsøk å være var det temmelig spot on.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Tror oerhört tenker det samme, dvs. å lage et trivelig gutterom på messa men han har i bakhodet Spillegals Promperom gjerne er litt sært til tider, og at vi, som vi i stor grad gjorde i helgen, forsøker å vise de positive sidene våre.
Trenger ikke forandre oss lzm, bare hva som settes fokus på og hva vi bruker energi på. Spillegal er jo egentlig allerede Nårges Triveligste Spillgjeng om man orker å bli kjent med oss :)
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hah, ja skuffende han ikke tok turen men veldig hyggelig å ha deg innom, fikk gode tilbakemeldinger fra chatten på praten vår! Gjentas naturligvis neste år ^ ^
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Jeg bestiller nudler med skinkeost.
Ah, bare såååå 2005 , Terje henger etter min trendsetting/ platebutikkarbeiderlivsstil på den tiden

... Ikke at hoppet til en Shizza er mye å skryte av
 

Terje

mostly harmless
Joa, så jeg var også med på denne greia. Har ikke hatt ork til å skrive litt om det enda på grunn av reisejobbing, men her er da noe.

Det eide. Å henge med spillegalfolk og spille spill er alltid en god ting. Mye ble tydeligvis gjort riktig siden vi hadde folk hengende rundt oss hele jævla tiden. Noe av det riktigste var vel å ta timeplanen vi la opp, krølle den sammen og pælme den vekk da det ble åpenbart hvor godt det funka å bare ha multiplayerspill gående og dra folk inn fra gølvet for å spille de. Joa, det ble nok litt kjedelig for de som så på streamen, men greia her var å presentere konseptet for folk. Vi sitter i en sofa og livestreamer spill, og det kan i grunn hvemsomhelst være med på. Så får det heller fokuseres på å ha kvalitetstream ellers.

Brukte hele fredagen i standen. Tenkte det var nok av tid til å få sjekka ut messa iløpet av helga. Gedigen tabbe. Fredagen var det relativt lite folk der og god tilgang på ting. Lørdagen eksploderte det bare. Vilt mye folk og lange køer overalt. Noe bedre på søndagen men fortsatt var det mye mennesker der da også. Helt klart at fredagen er den beste dagen for å sjekke ut ting. Huskes til neste år.

Fikk snakka litt med folk som kom innom ja, stod en del på gølvet og.. tja. Var tilgjengelig. Nå er ikke akkurat jeg heller Herr Utadvent, faenmeg godt vi har en Filip, men jeg kom nå i prat med noen folk innimellom som virka nysgjerrige på oss og fikk forklart hvem vi er og hva vi gjør. Flere som viste interesse, så det var jo noe.

Fikk kilt geeknerva litt også da jeg dilta etter Filip og Thinaran som filma reportasjer. Kom i prat med norsk-amerikaneren som kursa de spilldesignkidsa fra den høyskolen. Hyggelig type som hadde besøkt geirangerfjorden ti år tilbake og spurt seg sjøl om hvorfor i helvete han bodde i en flat stat og flytta seg hit. Han la ut om hva dette gikk ut på og nevnte at han fikk blant annet hjelp av kompisen Dino Dini... Som jeg prøvde men antageligvis faila og ikke geeke ut på. (Dino Dini lagde en serie dritartige fotballspill som het Kick Off på Amiga en gang i hine hårde). Var interessert i å vite hva Dini drev med for tiden, men det var åpenbart ikke det fyren ville snakke om så.. ja. Da hadde Filip og Thinaran blitt ferdig for lengst og fordufta så jeg unskyldte meg og skygga banen også. Jeg er den verste messedeltageren.

Dritkult å ha vært med på dette, brofist til alle som var der. Topp øyeblikk var da vi skrev addressa til streamen på papptallerkener og delte ut til folk. Og markedsføringen til Mike som bestod i skjene tallerkenene i tilfeldige retninger på messa. Så ihvertfall ett tilfelle av noen som forsøkte å pælme de tilbake, men hei, det betyr jo at de la merke til den. Bare positivt. Takk til Buggz som lånte meg madrass og holdt ut med meg som gjest. Og fiksa egg og kaffe á la Buggz til frokost på lørdag. På søndag ble det av en eller annen grunn ikke frokost.
 
Kan ikke tenke meg noen mer behagelige mennesker å crasje hos enn herr og fru Buggz.

Og fett var det å dra på handletur sammen da Terje. Det var et av helgens høydepunkt.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Det er så mye som var bra den helga. Spillegals Egenkomponerte Merch var dritbra, den klart billigste men mest sjarmerende standen!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Maarud classic salt vil ha et ord med i laget.
 
Det var det jeg også sa.
Også for å ikke snakke om pålegg da. Det eneste som ikke dunka hundre prosent var den derre spesialsallamin.
"for deg som vil leve sunt " hva fader var det for no.
Jeg er på andre døgnet med pils og snurring.
Kudos til Justin for polarbrødtipset da.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Hvilket polarbrødtips? Dette høres relevant ut for mine interesser.