[Viktig!] Spillegal på Spillexpo SuperSpillStream Extravaganca!

Nabbe

Har fin hatt.
#41
*kremt*

Har klart å overse denne tråden helt. Menneh, om det er behov for noe lånt møblement så kan jeg sikkert fikse noe.. Det er ikke akkurat få sofaer, bord og diverse til enhver tid på jobb. Må høre med sjefen, så bare si fra om dette høres fornuftig ut.

Har ikke fått lest hele tråden, og har ikke så mye mer å bidra med for øyeblikket, men jeg tenkte jeg skulle slenge dette ut der i alle fall.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#43
Det her. Bare, det her. Om noen år kommer filmatiseringen, hvor en gjeng uerfarne og loffete spillentusiaster mot alle odds vinner en plass i expoen (og hjertene) til megabucks-spillerne ved å vise verden at selv om man ikke har lommene fulle av penger, kan man nå de målene man vil så lenge man har ståpå-vilje og masse kjærlighet. Og aids. Samuel L. Jackson spiller Justin, Buggz blir av narrative hensyn gjort om til love interest og spilles av hun tøtta fra Twilight.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#48
Godt å høre!

Det er en måned til festen er i gang som betyr planleggingen må steppes opp. Så igjen, om du er i nærheten og har mulighet til å stille opp med/hjelpe med noe som helst settes det stor pris på av Verdens Beste Forum!

Messa er åpen i 19 timer, bytting av spill og sånn tar noen minutter men vi får gamet en del fra fredag til lørdag. Jeg har veldig lyst til å sette opp en timeplan for hva som skal spilles når, tom. kanskje av hvem!

Men hva skal vi fylle timeplanen med?

Sleng ut alt av forslag her fra hva dere vil se selv til hva resten av Norge kan være gira på å sjekke ut! Og om du vil bidra litt ekstra på hva som skal spilles osv. si gjerne ifra for en invite, tema er enda ikke bestemt om vi skal ha et!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#49
Hei igjen,

Det er bare et par-tre uker til Spillexpo gjennomføres med Spillegal på laget så minner igjen på at alle former for hjelp settes pris på: Om du kan være med litt i helga, være med litt på rigging, melde deg som chatmoderator, lage en logo, har en stol å låne bort eller bare innspill på... ja hva som helst, kom med det! Jeg har ikke på langtnær ressurser til å gjøre alt denne høsten så takker og bukker = )
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#50
Jess, neste prosjek!

I skrivende øyeblikk er det én ting som må på plass og helst litt kjapt, hva vi skal spille den helga. Jeg er redd det går sakte fordi det fortsatt er en diskusjon om vi skal ha et tema som tidligere, eller plukke titler utifra hva vi vil vise frem uavhengig av tema. Håper nå å falle ned på et av alternativene med:

Hvis vi skal ha et tema, hva skal tema være?

Om noen foreslår noe vi i fellesskap kan være enige om er kult nok for noe så "stort" som Spillexpo, foreslår jeg vi går for det. Om det deretter går noen dager uten at vi blir enige om et bra tema, synes jeg vi skal gå for en "best of" eller lignende.

Så da tar vi det først, sleng det ut folkens! Jeg føler meg sykt mongo som skriver dette hele tiden men helt avhengig av at dere i det minste skriver en setning om hva dere tenker for at vi skal få arrangert noe som blir så kult som mulig., pls halp!
 

Jante

privileged CIS shitlord
#53
Kan ikke de som er ekstra gira og som har mulighet til å være der hele helga sette seg ned på Skype en kveld og er litt disiplinerte, meisler ut et program, tema, praktisk gjennomføring osv? Må være mer konstruktivt enn at alle slenger ut forslag og nikker anerkjennende til hverandre her i tråden.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#54
Har forsøkt noe lignende allerede men tilbakemeldingene er så labre jeg må mase litt etter mer hjelp, ellers blir det ikke noe bra (om jeg bare finner på no).

Men, om noen ønsker å gjøre som Jante nevner over her er jeg klar, det hadde vært sykt smud, vi finner en kveld veldig kjapt bare gi lyd fra deg!
 

Terje

mostly harmless
#55
Liker tanken på å ha en del retromaskiner der som vi kan spille på. Men hva med å prøve å dra et tverrsnitt av hele spillhistorien? Vi er en kunnskapsrik gjeng i så måte, vi kunne prøvd og hatt de fleste viktige plattformene gjennom tidene tilgjengelige der med noen av toppspilla fra de rullende f.eks? Kommer vi til å la hvemsomhelst få slippe til og prøve ting, eller blir det bare vi som får røre?

Som jeg nevnte på Skroa så ukependler jeg sansynligvis på den tiden, som betyr at jeg jobber inn fredagene og kan være der hele tiden om nødvendig/ønskelig. Kan drasse med et par ting, har en 27" CRT til konsoller fra hine hårde f.eks. Kan se om jeg kan få rota sammen en fungerende Commodore 64 eller Amiga til dette også hvis det passer inn under temaet vi ender på. Det er faktisk ganske lenge siden jeg hadde original maskinvare kobla opp, men satser på at ting virker enda.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#56
Jeg liker tanken veldig godt! Men lurer på hva som lar seg streame/koble til... Buggz?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#57
Hvis det er mulig, så synes jeg vi birde ha det så promperomaktog domboverhodet mulig. Drittsofa. Kjipt bord. Forferdelig gulvlampe med sånn skjerm med frynser eller hva det nå heter. En bra tv, en crt, og kanskje brettspill på et lite bord, slik at folk kan ha det moro med det.

Ser ihvertfall for meg en bod som med vilje ser jævlig ut. Altså, litt effort for promperomhetens følelse. Skulle helst hatt koreapanel på veggene, men det blir for mye jobb.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#59
C64, Amiga og NES er ting jeg ikke får streamet uten videre. Da snakker vi emulering i så fall.

EDIT: Det gjelder egentlig SNES og, men NES og SNES lar seg streame direkte og lovlig vha Virtual Console.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#60
Er det noen som kunne tenke seg å ta litt ansvar for innredning av standen vår? Se for seg hvordan det kan se ut, sette opp liste over det vi trenger og forhøre hvem som har hva, kanskje også være med på fredag å sette opp med oss?