[Viktig!] Spillegal på Spillexpo SuperSpillStream Extravaganca!

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#1
Hei dere,

EDIT:

Fredag 8. til søndag 10. november spillstreamer vi direkte fra Spillexpo! Det blir eksepsjonelt!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Neida så, har seg slik at jeg fikk en fin fin idé som ble undersøkt mulighetene for, Buggz og jeg møttes for en liten stund siden for å se på om dette kan gjennomføres og det tror vi. Konseptet er enkelt:

Spillegals SuperSensuelle SpillStreamer på Spillexpo.

Vi skal starte en dialog med sjefen for messa så fort vi har mer tilbakemelding om gratis plass på messa for å sette opp streamstasjonen vår, for å spillstreame derfra hele helgen.
Jeg tror dette kan være veldig ålreit for oss, vi gjennomfører noe kult for forumet, får vist oss frem for mange fler og får litt oppmerksomhet mot forumet og streamkonseptet vårt.

Ja uansett, trenger ikke fortelle at dette har potensiale til å blir skikkelig kult!

Vi skal sende et utkast til hva vi ser for oss til Spillexpo-fyren MEN dette er ikke noe vi har muligheter til å gjennomføre alene så: Om dette er noe som virker kult kan det gjennomføres, men da trenger vi hjelp.

Vi må finne ut hva vi skal spille. Tema. Konsept. Jeg føler alt er lov her da det i stor grad vil være et "nytt" publikum så kan ta av spill vi har vært igjennom.

Vi må ha på plass konkurranser og premier på forhånd. Premier fikser jeg men å ha noe konkurransegreier klart på forhånd hadde vært veldig, veldig bra.

En quiz hadde vært gøy! Ja jeg ser vel på deg, Festhesten ;p

Stemningsvideo blir tatt til det nye nivået, kan lage reportasjelignende video fra messegulvet, intervjue evt. interessante folk, få besøk av gjester i sofaen og lignende. Stemningsvideoene ser vi for oss å bare slenge rett i streamen.

Vi trenger stæsj, aka bord sofa stoler skjermer flere bord og stoler, vi får se hva messesenteret kan stille med å ta det derfra.

Men ikke minst, vi trenger folk! Har allerede snakket med Thinaran og Sjutten som vil kunne stille opp henholdvis hele og deler av helgen, Buggz og jeg vil jo være der, tenker å høre med DagV men ser for oss at å ha fem personer der er greit.
Det er bare tanker hittil men en til å spille, en som "chatvert" aka han som holder underholdningen i gang, en-to til å "stå på standen" og noen til å lage stemningsreportasjene.
Jeg tror det skal gå greit å få folk til å stille opp på sånt, men får ha en liten timeplan så vi har dekning, og vi trenger progamers ;p


Regner med det blir noe slik som at vi er der mens messa er åpen fredag ettermiddag-kveld, hele lørdag og søndag. For en gang skyld får vi da nettene fri, så får vi se på hva vi finner på rundt det.

Men hva tenker dere? Ønsker alt av tilbakemelding, vi setter opp møte nå snart så jo mer vi har når det skjer jo bedre! Hvem kommer, hva skal vi spille, andre idéer til ting vi kan gjøre der?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Mekk MINST ett digert banner og for faens skyld få noen som har mekka noe grafisk før til å lage det plz ok takk for meg.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#3
Noen tanker:



Angående utstyr må vi organisere i mye større grad enn ved vanlige streams.

I tillegg til alt det vanlige utstyret som pc, konsoller, kontrollere, masse kabler, etc etc etc kommer vi til å ha behov for
  • TV og et bord å ha TV og utstyr på/rundt
  • Strømfordelere! (!) (!!)
  • En sofa og noen stoler å sitte på
  • Skjerm med maskin (laptop?) for å vise streamsiden til folk som besøker standen, så vi kan vise hva det er vi faktisk driver med. Denne trenger også et (ekstra høyt) bord å stå på.
  • Videokamera med direksjonell mikrofon for intervjuer/stemningsvideoer (i mangel på bedre ord, støydempende mikrofon der man kan justere ned vinkelen lyden kommer fra, jeg har i alle fall ting jeg kan ta med)
  • Mikrofoner! Løsningen med en mikrofon midt på bordet fungerer bare såvidt i en stue, det kommer til å gå til helvete på et messegulv. Vi må rett og slett ordne med mikrofoner til alle som skal sitte i sofa og evt. stoler, og det må være usb eller bluetooth. Fortrinnsvis førstnevnte, da jeg har dårlig erfaring med trådløse teknologier i en stor hall med mye elektronisk utstyr.
Ting som hadde vært kjekt:
  • Plakat eller noe slikt for å gjøre standen "vår", vi har noen typiske messe-stands (høy stang der man kan trekke opp en plakat som en rullegardin) på jobb jeg skal høre om å få låne. Da mangler bare noe å henge mellom.
  • Små bord i sofahøyde for å ha drikke og snacks til streamere og besøkende.
  • Trenger vi et bord mellom sofa og TV? Er usikker på dette.
Og dette er bare det jeg kommer på. Den største forskjellen er at vi nå ikke er i et rom der alt er på plass (stua til Filip), men må ta med selv det mest grunnleggende. Jeg kommer til å fikse en henger så vi kan ta med en sofa og TV i tillegg til det vanlige utstyret. Antageligvis må jeg kjøre mer enn én tur.

Sidenote:
I tillegg til dette kommer en ny streamside jeg skal sette opp. Denne skal fokusere mer på interkasjon med seere og gjør det hele til en mer behagelig opplevelse for både seere og streamhosts. Dette gir oss også en anledning til å teste ut noen fargeprofiler uten alt arbeidet det å reskinne et forum medfører. Når vi føler vi har landet noe vi liker vil et nytt skin til forumet følge. Info kommer etter hvert som ting tar form. Jeg har snakket med noen få som skal hjelpe meg med dette, og det blir så jævlig ikke en demokratisk prosess. Det er to hovedelementer i dette (websiden, ikke forumet), jeg har profesjonell erfaring med det ene og mindre med det andre, og der kommer det ekstrahjelp inn i bildet.


Tilbake til expoen! :)

For å gjennomføre dette må vi ha litt mer fokus enn det vi har i stua til Filip, men da tenker jeg ikke på å innføre masse regler og andre teite ting, det ville bare tatt bort fra det som gjøre SG-stream til SG-stream. Da tenker jeg mer på enkle praktiske ting som at sofaen er hovedsetet for de som er involvert i spillet. Én spiller, dermed kan den andre i sofaen ha hovedansvaret for å få med seg det som skjer i chatten og være litt mer proaktiv og reaktiv der. Ser for meg at en laptop kan dedikeres permanent til dette.


Oppgave til alle
Se for dere at vi nå har noen kvadratmeter med gulv, uten noenting på, på messa. Se for dere at vi skal gjennomføre en stream der, hva mer må vi tenke på? Hva mer må vi ha med oss av ting og tang? Andre idéer? Bare sleng ut slik at vi får tenkt gjennom alt, hva enn det måtte være, betydelig eller ikke.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#4
Hei igjen,

Jepp, dette er da utgangspunktet vårt. Det jeg trenger å formidle nå er:

Virker dette kult, noe vi bør følge opp? Om ja gå videre til neste spørsmål.

Er det noe du kan bidra med, på noen måte?

Som nevnt over her er det helt avhengig av at folk engasjerer seg. Jeg har ikke tid, ønske, ressurser eller energi til å følge opp dette alene, nå kan det være det bare er jeg som tenker dette vil være kult meeeeeeeeen om ikke, sleng dere med!

Jeg sender ny mail om hva vi ser for oss å gjennomføre på Spillexpoen denne uken så alt av tilbakemeldinger trengs ikke ventes med!
 
#5
Fantastisk innsats folkens! Jeg elsker dere!

Jeg disponerer flere svære varebiler med masse plass til folk og utstyr. Så det, + en del spill og spillshizz kan jeg bidra med. Reportasje lignende videoer og få opp stemninga på publikum er noe jeg gjerne vil bli med på.

Fetthest:få en logo tilsendt så har jeg et banner i ønsket størrelse klart som Faen. Reklamefyren min i Drammen skylder meg en stor tjeneste så det blir skambillig.

Jeg kan være tilgjengelig 24/7 under hele messa. Også må vi ha t skjorter klare. Jeg har så mange tanker oppi hodet nå, at jeg eksploderer snart. Nå ta dette på pesen når jeg kommer hjem.
 
#6
Jeg kan stille opp som bærehjelp og for å spille TV-spill/være der generelt, om ønskelig. Teknisk kompetanse og kreativitet har jeg dessverre lite av, men kan eventuelt ta med kontrollere og diverse konsoller/spill.

Om noe skal spilles på nytt hører vel et Mario-spill med, i det minste.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#7
Dette er gull Klaymen og ExiteMike! Fikk 70% bedre følelse etter bare de to postene^^

Angående t-skjorter hadde det vært fint å hatt til messa MEN det er et seperat prosjekt jeg synes vi ikke skal blande med dette, samt at om vi skal rulle internvitser på de (Internat Norwegen par example) er det ikke like spennende for tilfeldigv publikum.
 
#8
Har vel eventuelt et par klappstoler(Blandt annet en med rosa pels) og et lite bord på hjul dere kunne lånt med dere, om ting blir prekært. Og også skjøteledninger i større mengder. Tror ikke jeg har råd til å busse til expoen, og det er litt trist. Jeg og Javi skulle jo vært litt lettkledde og delt ut stæsj. (Sofie utelukket pga tilstand) Neida, men kan alltids sitte i sofaen til Filip jeg. Om det er noe annet jeg kan hjelpe til med så er det jo bare å spørre.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#9
Respons til Thomas:

- Jeg synes, om mulig, vi kan prøve å gjøre den mock-stua litt mer hjemmekoselig, typ en stålampe, definitivt et bord mellom sofa og TV, om ikke annet så man har et sted å gjøre av ben/cola/laptop; et teppe som virkelig knytter rommet sammen (jeg har et støgt et liggende som jeg ikke bruker), og kanskje tilogmed ei teit hylle til å ha premiespill i?
- Jeg synes også vi skal unngå å bli for opphengt i å markedsføre spillegal, viktig at vi tviholder på internhumor og teite utsagn som NMSP og noob ikke snakk før du vet, dumme dritt; synes jeg. Men, om vi skal nå litt ut med spilla, så burde man vel ha en grei miks av klassikere og sånne spill som «alle» har et forhold til.
- Ække mygger ganske dyre?
- Det er det her som er 8-10/11 i Lillestrøm, rite? Kan prøve å få blitt med litt, om det trengs. Jeg har ikke spilt et nytt spill på konsoll siden Fallout: New Vegas, forøvrig (om man ikke regner at jeg spilte det siste Mortal Kombat i litt bedugget form forrige helg. Jeg herja, såklart).
- Burde vi kaaaanskje sondere terrenget hos enkelte spillutgivere her til lands om de vil sponse oss med ett eller to «storspill» mot at vi spiller det en del (og dermed fronter hvor sabla gøy/jævlig det er)? Føler SvindleFilip er rett mann for dette.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#10
Jepp, siste punkt der skal jeg ta ansvar for så vi får litt kulere premier og jeg ikke må kjøpe alt sjæl på Gamestopen. Og korrekt dato, herlig om du slenger deg med, bra tilbakemeldinger!
 

ganon

The Boshy
#11
Mine umiddelbare ideèr:

-Hvitmale noen finèrplater og snekre de sammen for å lage et avlukke sofaen står i. Det vil fikse lydproblematikken og hjelpe å lage en mock-stue. Slik jeg ser det for meg har vi en stand foran der igjen, hvor forbipasserende blir møtt av en hyggelig SG representant og en laptop som spiller streamen.

-Selge Sjutten for alt det er verdt. Han er vel den av oss som mest erfaring med å spille for andres fornøyelse, så å la han gjøre greia si med FF 7 (speed-run etc) en gang hver dag under expoen tror jeg vil heve øyenbryn.

-Ha Mario-kart turneringer med besøkende på expoen inkludert premier. (Vi er jo tross alt nye inkkluderende SG)
 
#12
Jeg kan som sagt bidra med transport av utstyr og folk. Så stakkars buggz ikke trenger å kjøre masse turer til Lillystrøm.

@ganon,kryssfinerplater ja. Jeg kan med glede bidra til å bygge ei provisorisk stue på messegulvet. Hvis vi skal føle oss som rockestjerner under rigging, kan jeg ta med to ansatte opp for å bygge det hele. Uten kostnad såklart, siden jeg lønner dem fast fra før av.

Diverse Nintendo plushies, samt andre effekter har jeg en del av hvis det trengs for å få det hjemmekoselig der.
Noen progamer er jeg ikke, men jeg har vært toastmaster en rekke ganger og kan håndtere en staka mot kjeften. (måtte bare)

Når det gjelder selve streamoppsettet tør jeg ikke legge meg borti det engang, siden dere er profesjonelle og alt.

Kanskje dark souls hadde vært noe og streama?

Jeg er med 100% hvertfall. Så hvis dere i ledelsen trenger No, så rop ut.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#13
  • Hva hvis vi tok kontakt med sony/microsoft og spurte om vi kunne testet de nye konsollene?
  • Mulig jeg kan låne mygger på jobb.
  • Sjutten må så absolutt brukes for det han er verdt. Ikke nok med erfaringen, men han er jo nesten en kjendis. :)
  • Ta kontakt med Sony, Microsoft og Nintendo for låning av spill. Kan være gull verdt med tanke på fremtidige streams også.
  • Enig med Filip med tanke på trøyene.
  • Men også enig med Martin når det er snakk om de interne vitsene.
  • Kunne hatt to bord faktisk. Kunne hatt et man har bena på og et til med no brettspill, siden vi faktisk er spillegal, og ikke tv-spillegal.
Det er det jeg kom på i farta mens jeg ventet på installeringen av servicepack3 til 3dsmax.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#14
Kan godt dure gjennom FFVII foran horder av hylende fans. Skulle gå greit på 10-12 timer. Metal Gear Solid er jeg også ganske solid i.
 

Terje

mostly harmless
#15
Har tenkt å være til stede på spillmessa hvis ikke jobben kødder det til som ifjor. Kan bidra med det jeg har av konsoll/utstyr. Hyl ut om dere mangler noe. Og eventuell håndverker-kompetanse for standmekking, men ser Mike har det dekka.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#18
Jeg kan se hvor mange ganger jeg klarer å runde Journey to Silus i løpet av et døgn?
 
#19
Mariokart turneringen ganon nevner er jo fantastisk. Publikum får delta. Stemningsvideoer, blir de lagd med iphone, og filme snutter, eller skal det lages "reportasjelignende" innslag hvor publikum stilles rare spørsmål?

Representantene som tar imot publikum skal vel fortelle litt om hvem Spillegal er, og hva Spillegal pleier å gjøre?

Jeg syns det hadde vært drittøft å streame spill som er kjent for å være vanskelige. Som foreksempel Dark Souls.

Mange deltagere på messa er noen år yngre enn oss, og har sikkert hørt om Half Life. Men aldri spilt det, (samme som ff7) så det kunne kanskje vært noe?

Hvem har møbler å ta med opp til å prompes i?

Jeg har tilgang til en brun hjørnesofa hvis det trengs.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#20
  • Videokamera med direksjonell mikrofon for intervjuer/stemningsvideoer (i mangel på bedre ord, støydempende mikrofon der man kan justere ned vinkelen lyden kommer fra, jeg har i alle fall ting jeg kan ta med)