Spillegal undersøker: Xbox 360-feilprosent

Xbox 360-feilprosent

  • Ved lansering, ingen problemer

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ved lansering, problemer

    Stemmer: 0 0,0%
  • Etter lansering, ingen problemer

    Stemmer: 0 0,0%
  • Etter lansering, problemer

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0

Endre

Ødela forumet
#1
Jeg tenkte det kunne være spennende å finne ut hvor mange som har hatt problemer med maskinen sin, og valgte å dele opp avstemningen i to deler: De som kjøpte ved lansering (mellom november 05 og helt frem til siste dag i 05), og etter lansering (fra nyttårsaften og frem til dags dato). Problemer vil si når maskinen må sendes til Microsoft for reperasjon/erstatning.

Jeg kan fortelle at min maskin ble kjøpt ved lansering i Norge, og tok kvelden for en del måneder siden. Maskinen ble sendt til Microsoft og det tok ikke så altfor lang tid å ordne det. Hva med dere?
 
#3
Kjøpte min i oktober (i fjor), og den måtte sendes tilbake allerede en måned etter. Men det skal sies at det ikke var 3 røde lys som var problemet, men en DVD-ROM som likte å ødelegge spill.

Fikk ny rett etter, og funker som bare det foreløbig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
September '06, ingen problemer. Men det hender at DVD-skuffa henger seg opp når jeg skal ta den ut, sånn at jeg må trykke litt på den for at den skal sprette helt ut. Litt irriterende, men levelig.

Kan også nevne at hvis jeg er så teit at jeg vil se 3D-kartet i Splinter Cell: Double Agent, så klikker maskina og sier at DVD-en ikke er leselig. Det kan godt være spillets skyld, dog.
 
#5
Min xbox ble kjøpt ved lansering og ødelegger spilla mine ved å lage runde riper på plata. Men Microsoft som de forbanna horene de er nekter å gjøre noe med det og ber meg heller sende spilla mine til microsoft i england sånn at jeg kan få pengene tilbake. Tenker jeg kommer til å investere i en PS3 så fort som mulig og kaste xboxen ut vindu, makan til respektløs service skal man lete lenge etter.
 
#6
Jeg kjøpte Xbox 360 i slutten av oktober 06, hadde maskinen på i ca. en halvtime før den døde. :(
 
#8
Min funker fint og det er en lanseringsmaskin. Hatt den inne til rep. en gang men det var ikke redrings men en grønn pixel på skjermen. Noe gale med RAMen eller noe. Typisk uflaksfeil. Jeg har forstått det slik at den vanligste grunnen til at maskiner redringer er at den blir så varm at loddingene på hovedkortet blir crispy og brikker faktisk kan falle av. Derfor har de begynt å dynke chips i epoxy slik at ting holder seg på plass når det blir umennesklig varmt.
 
#9
Kjøpte min på lanseringsdagen, og den funker fortsatt som bare pokker. Aldri hatt det minste problem med den. Jeg er fornøyd.
 
#10
SITAT(NinjaSverre @ 11.05.07, 07.38) 65510
Jeg har forstått det slik at den vanligste grunnen til at maskiner redringer er at den blir så varm at loddingene på hovedkortet blir crispy og brikker faktisk kan falle av. Derfor har de begynt å dynke chips i epoxy slik at ting holder seg på plass når det blir umennesklig varmt.
[/b]
LOL. For epoxy trenger høyere temperatur for å smelte enn loddetinn? :v: Det samme med brikkene, de smelter før loddetinnet smelter kan man si.
Må ikke høre på alle ryktene, epoxyen er bare for å gjøre det jævligere for de som vil modde konsollen.


Hadde min i 3 uker når jeg kjøpte den i slutten av september 2006, så døde den gradvis helt til den ikke ville starte og fikk "red ring of death". Så fikk jeg en annen en med samme problem som Lodin har, må trykke ned på dvd-rom for at den skal åpne seg når den ikke er blitt brukt på en stund og det ikke er noe cd/dvd i den.
 

K999

Keystone State Of Mind
#11
Kjøpte min Januar 06. Har ikke hatt noe store problemer, men det hendte at den ikke leste PDZ og PGR når jeg hadde de spillene.
 
#12
Har hatt min siden lanseringen og har ikke hatt noen som helst problemer med den. Tror kanskje den har fryst tre-fire ganger, ellers har den vært helt prikkfri. B)
 
#13
Kjøpte min i januar i fjor. Den har krasjet et par ganger (skjermen frosset), og den bråker som et uvær (mer enn samtlige andre konsoller jeg har) - men ellers har den fungert fint, så jeg stemte "ingen problemer".
 
#14
Henger seg, blir overopphetet.
Ellers liker ikke maskinen Call of Duty 3 så mye heller. Den spinner plata som en gal, frykter av og til at 360'en skal ta fyr :eek:

Men stort sett går det greit.
Har ikke mer problemer med 360en enn hva jeg har hatt med PS2 maskinene mine oppover årene.
 
#15
Jeg stemte "Etter lansering, ingen problemer", da jeg kjøpte den i Januar 06 og ikke har sendt den inn til Microsoft pga. feil ennå.
Men har hatt problemer med at den henger seg mye opp, spesielt i store loadingscener (senest i går da jeg fullførte Crackdown og den siste videoen lastet inn). Har dessuten fått en del ripete spillplater, spesielt i begynnelsen, som jeg er ganske sikker på at var maskinen sin skyld.
En av mine største mareritt, nemmelig at maskinen skal kræsje når Halo 3-betaen er ute, er jeg redd kan skje.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#16
Kjøpte på lansering og fikk tre røde lys i mars 06. Den ny maskinen tok kvelden ganske nøyaktig ett år etterpå. Er på min tredje maskin nå.
 
#17
Kjøpte min i januar, og den funker fint. Har ikke spilt sånn megamye på den egentlig, men den lever heldigvis enda. Selv om den bråker som et helvete.
 
#18
Jeg kjøpte den ved lanseringen. Døde etter 4 månder senere
 
#19
SITAT(Ally @ 13.05.07, 12.18) 65883
Jeg kjøpte den ved lanseringen. Døde etter 4 månder senere
[/b]
R.I.Hell.


Må si det var mange som slet med maskinen sin, gitt.
 
#20
Bedre å ha litt problemer med maskinene og få tilsendt nye helt gratis samtidig som man har spill som gjør maskinen verdt penga, i motsetning til visse konsoller, eller hva? ;) Tosk.

Jeg kjøpte min konsoll 23. mars 2006, og den funket strålende helt frem til i sommer da den ikke ville la Oblivion fungere optimalt. Sendte inn, fikk ny og denne funker fint. :)