Spillegals generelle Final Fantasy-tråd

Kna man møte på yuffie mer enn en gang? Møtte henne med ancients templet og svarte feil på spørsmålene hennes. Er jeg ille ute eller finnes det håp?

Jeg møtte i alle fall Yuffie flere ganger. Bare i skoger, så kanskje du må være i en skog. Det var for øvrig først utenfor Ancient Temple jeg fikk henne. :p Jeg møtte henne faktisk flere ganger i den skogen før jeg fikk henne (mener jeg å huske).

Siden Ra er solguden passer det jo utrolig godt, siden Shinra sperrer solen bort fra de som bor i slummen. Sann Solgud. Pføyt. xD

Angående det å komme seg ut av Midgar, vil jeg anbefale å gjøre det så fort som overhodet mulig. Makan til kjedelig sted! Skyt inte, ni jävlor!

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Ja, du kan møte Yuffie så mange ganger du vil, helt til du får henne med deg.

Her er en liste over hvor du kan møte henne, og hvor stor sjanse det er for at hun dukker opp der:

Junon Area: 32/256
Gongaga Area: 64/256
Nibel Area: 64/256
Rocket Town Area: 255/256
Woodlands Area: 128/256
Mideel Area: 128/256
Goblin/Round Island: 128/256

Og ja, du kan bare møte henne i skogen.

geimfæggs

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Mye har man lært av å spille spillet med begrensede muligheter, men utenom det finner man all den informasjonen man noensinne kunne trenge om spillet på Gamefaqs, nærmere bestemt i TFergussons Game Mechanics Guider.

epp

firm and correct
Opprinnelig skrevet av risinguppercut@15.07.2005, 19.14
Hvorfor er det noen barn som ler på slutten av FFVII endingen når skjærmen blir mørk.
242407​
Det er det bare IronFist som vet..

Opprinnelig skrevet av risinguppercut@15.07.2005, 19.14
Hvorfor er det noen barn som ler på slutten av FFVII endingen når skjærmen blir mørk.
242407​
Fordi da vet du at menneskeheten ikke ble utrydda, og planeten ikke så på menneskene som en negativ ting.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av risinguppercut@15.07.2005, 20.14
242407​
Skal jeg si deg noe jeg lærte på... ja, det var vel gjerne på BARNESKOLEN jeg lærte det? Vel, her kommer det: MAN BRUKER JÆVLA SPØRSMÅLSTEGN NÅR MAN STILLER JÆVLA SPØRSMÅL. Sånn ser de ut: ?
Er det virkelig så forprylt vanskelig å BRUKE TEGNSETTING SOM LIGGER OVER BARNEHAGENIVÅ?
Jeg bare lurer.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg lurer også på en ting. Hvorfor har hesten til Odin bare seks bein, når den egentlig skal ha åtte?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fordi Square bare dro med noen referanser til norrøn mytologi fordi de synes det var kult, og ikke gadd å sette seg inn i det skikkelig? Bare min teori, altså.
Og ScaryPaladin: Jeg beklager hvis mine anglisismer går over hodet på deg. Se en amerikansk film eller noe.

EagleJin

Bear Necessity
GarlandG: Jeg antar at svaret på ditt spørsmål er det samme på mitt spørsmål om Shiva..
Square har flere referanser til religioner og mytologier, men som rett og slett er misvisende om noen skulle være så smarte å ta det som kommer frem som fakta.

Sleipner med 6 bein = Feil
Shiva en kvinnelig skikkelse? = Feil
Men slik er det altså...

Oi.. Nesten det samme som yeti skrev jo :p

Jeg har nettop blitt ferdig med historien til CLoud i kalm (Altså ikke lenge sida jeg kom ut av midgar). Hvor skal jeg nå? Har hørt at jeg skal til Midgar Zolooms som ligger ved den gården med de rare dyrene. Hørt at i myren der et sted, men der er det jo en rar slange som tar 255 hp på folk. HVa er det jeg egentlig skal nå?

og kunne none peke ut stedet på et world map:

Opprinnelig skrevet av EagleJin@15.07.2005, 23.53
Shiva en kvinnelig skikkelse? = Feil
242491​
Njæ,njo..Det er riktignok en mannelig gud, men den er kjent for å vise sine feminine sider...så jeg vet ikke helt.

Scary Paladin

Ukjent herremann
Opprinnelig skrevet av Yetipants@16.07.2005, 00.43
Og ScaryPaladin: Jeg beklager hvis mine anglisismer går over hodet på deg. Se en amerikansk film eller noe.
242480​
Du er tilgitt. Har akkurat sett Batman Begins... er amerikansk den ikke sant?

Jeg har nettop blitt ferdig med historien til CLoud i kalm (Altså ikke lenge sida jeg kom ut av midgar). Hvor skal jeg nå?
Nå skal du på en lang løpetur til Chocobo Farm som det så fint står på kartet. Etter det må du til Mythril Mines som er rett bak Midgard Zolom. Bør ikke satse på å sloss mot han med mindre du har et høyt level.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Du kan velge mellom flere metoder for å komme deg over myren.

Først og fremst kan du slåss mot slangen. Bruk Bio på han og sørg for at han får poison-status tidlig i kampen (før han reiser seg opp), og aldri angrip han igjen. Bare vent mens HPen hans gradvis synker og sørg for å holde HPen din vedlike. Da har du ingenting å frykte, siden han aldri vil kaste folk ut av kampen eller bruke Beta, som mest sannsynlig vil ødelegge deg.

Ellers kan du løpe over mens slangen er nederst i hjørnet. Da vil du komme deg helt over før han rekker å ta deg.

Du kan også bruke save-trikset, hvor du løper så langt du kommer og åpner menyen når slangen dukker opp i skjermbildet. Save og load opp igjen, og du vil kunne løpe helt over.

Men det du egentlig skal gjøre er å fange en chocobo. Jeg orker ikke å forklare hvordan man gjør dette, så snakk med folka inne på gården.

Åå det vet jeg. Jeg har skaffa meg sånn Lure ting og greier, men jeg får ikke equipa den. Hva heter den forresten når jeg har fått den? Litt synd at jeg ikek finner den etter å ha sløst 2k gild på den :p

Det er en materia, ikke et våpen.