Spillegals generelle Final Fantasy-tråd

I forhold til NTSC-versjonen så gjør den det. Selve klokkene på PAL-versjonen og NTSC-versjonen er lik, som altså tilsvarer en helt vanlig tidsklokke, men selve spillet (løpingen og alt dette her) går 17% tregere i PAL-versjonen. Så det Squaresoft gjorde når de konverterte fra NTSC til PAL var bare å stille på klokken slik at den stemte og konverterte ned til 50hz slik at spillet gikk 17% tregere.
 
12 x 17 / 100 = 2.4

Spillet går 2.4 timer treigere enn det ville gjort på USA på 12 timer....

viss du gjør 100% nøyaktig samme ting på PAL og NTSC så vill det ta 12 timer på NTSC og 14.4 timer på PAL
 
PAL-spillere har 10 "NTSC-timer" på seg; NTSC-spillere har 14,4 "PAL-timer" (14t 24m) på seg. 17% av de to ekstra timene NTSC-spillere får, er 24 minutter, så det blir vel riktig å si at det er 2,4 timer forskjell ja, og ikke 2 timer.

Det er altså veldig mye lettere for NTSC-spillere; de kan ha mange random encounters og fortsatt klare det. Jeg måtte "resette" og prøve på nytt for hvert lagringspunkt helt til jeg ikke fikk noen encounters. Hadde maks 10 encounters gjennom hele spillet, nærmere 5 tror jeg.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Ruby Weapon denges på under to minutter:

 
Er det noen som syns ff8 er noe bra da?
Vet om en plass jeg kan kjøpe det for 100 kr til pc, og vurderer å gjøre det, viss det er bra da...
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
FF8 er bra ja. Det har en god story og et tøft level/magi system. Hvis du får det for 100kr så bør du kjøpe det.
 
Ja det virka kult, såg på ein ven som spila det, skø kjøpe det i morgo :D

Sø i morgo stend samlinga mi av ff7 ff8 ff9 ff10 og ff10-2... æ litt stølt, slå dæn da! ( d gjer de sikkert..:p)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jævla utlendinger, skjønn at dette er et norsk forum'a.
 
Skal begynne på FFVII igjen og har lyst til å få med meg alt av gjenstander og materier, lurer derfor på om noen kan si meg om det er veldig mange ting man kan gå glipp av underveis i spillet, som ikke er mulig å finne igjen senere?
 
Okayy nå har det kommet ett lite ireterende problem med FF8:
Bakgrunnen blir gjennomsiktig og skurrete... den blir også slik som det er på slike ødelagte TV-Skjermer

Det går jo ann å spille, men det blir ikke vitts siden bakkgrunnen blir helt stygg
Finnes det en patch eller noe som fikser dette?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen