Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Opprinnelig skrevet av Vipex@23.12.2004, 05.23
Hva er problemet så lenge du "egentlig" ikke betaler en dritt for en cd med musikk og et nice cover med en kode i...?
152936​
Hva om man faktisk kjøpte preorder pack bare for å spille Beta'en og kanskje aldri starte retail? Da er det ganske kjipt å ikke kunne spille denne betaen mer enn en uke..

Hvem er så idiot at de først betaler 100 kroner for å være med i en betatest, for så å ikke være så forventningsfull, eller fan av universet til å gå retail uansett? Hva med å ikke strebe etter dumme argumenter på hvorfor dere har blitt "lurt".

Hva om man faktisk kjøpte preorder pack bare for å spille Beta'en og kanskje aldri starte retail? Da er det ganske kjipt å ikke kunne spille denne betaen mer enn en uke..
Da er man dum....

Hvorfor er man dum? Hvis jeg kunne spille 2 måneder av dette spillet, for 100kr istedenfor å spille 2 måneder for 600kr.. er jeg dum da? Nei..

Hva om jeg kjøpte pre.order bare for at jeg da fikk en mulighet for å kunne teste spillet før retail kommer ut? da er ikke akkuratt 1 uke så mye når det ble sagt 2måneder..

Jeg var egentlig ferdig med MMORPG's etter at jeg stoppa FFXI fordi det tokk opp for mye tid av livet mitt.. men da jeg fikk høre at man kune solo mye og ikke trengte å sitte timesvis å vente på party tenkte jeg at jeg kunne teste WOW ut først.. derfor kjøpte jeg FB key.. driter i pre-order da jeg kanskje aldri vil spille Retail pga det kan ta opp for mye tid..

Bah.. (>.< )

Så du har med andre ord foråndsbestillt wow for å spille beta? Du betalte 100kr for å få spille Final beta i en uke? Ikke regn med at det varer stort mer enn en uke... og det koster ikke 300kr måneden for wow.. mer ca 100kr.

Opprinnelig skrevet av The Creature@24.12.2004, 04.15
og det koster ikke 300kr måneden for wow.. mer ca 100kr.
Du må tenke på at man faktisk må kjøpe spillet først, som koster 400 eller nærmere 600 avhengig av hvilken versjon(?).
Ellers er jeg enig med flere her, det er dumt å kjøpe pre-order-pakken bare for å være med i beta hvis en ikke tenker på å kjøpe den fullstendige versjonen. Det er mer som en bonus og en forsikring i ventetiden for de som helt sikkert skal ha WoW. Men Beta er greit for å bestemme seg. Hvis du ikke er helt sikker.

Siste post denne kvelden - Gledelig Jul til alle Warcraft-gale! :julenissen:

Opprinnelig skrevet av The Creature@24.12.2004, 04.15
koster ca. 80kr/måneden hvis du "kjøper" 6mnd, og hvis du "kjøper" 3mnd koster det rundt 100kr og litt over 110kr per enkelte måned

Opprinnelig skrevet av bantex+24.12.2004, 11.10-->
<!--QuoteBegin-The Creature
@24.12.2004, 04.15
koster ca. 80kr/måneden hvis du "kjøper" 6mnd, og hvis du "kjøper" 3mnd koster det rundt 100kr og litt over 110kr per enkelte måned
153491​
[/b]
koster nøyaktig 84 kr i måneden tror jeg. men du kan velge mellom et 6 måneders abonomang, og et 3, 2 og 1 måneders. billigire i måneden for hvor langt abonomang du velger.................................... er det noe du lurer på så finn d her...............

Grunnen jeg kjøpte preorder pack var pga jeg trodde jeg ville få en mulighet for å teste spillet i 1-2mnd før retail, ganskje kjipt når det bare blir mindre tid da..

og når jeg sier at jeg kanskje ikke kommer til å spille retail pga tid o.l, da blir vel 6måneder pakken litt dum?

Opprinnelig skrevet av The Creature@24.12.2004, 03.15
Så du har med andre ord foråndsbestillt wow for å spille beta? Du betalte 100kr for å få spille Final beta i en uke? Ikke regn med at det varer stort mer enn en uke... og det koster ikke 300kr måneden for wow.. mer ca 100kr.
153362​
400 for spillet, 100kr pr måned.. 400 + 100 + 100 = 600.

Jepp, forhåndsbestillte bare pga FB.

Hvor fikk du det fra at FB ville vare i 1-2mnd? Hahaha. US open beta varte i litt over en uke, så var det en uke til ekstra for oss som spillte stress test.

Opprinnelig skrevet av The Creature@24.12.2004, 12.27
Hvor fikk du det fra at FB ville vare i 1-2mnd? Hahaha. US open beta varte i litt over en uke, så var det en uke til ekstra for oss som spillte stress test.
153524​
Open beta og final beta er forskjellige greier.. synes jeg fikk høre et sted at det skulle vare nesten helt ut til retail..

hvis det bare varer en uke er dt samma når det starter egentlig..

EDIT: Får dere error melding når dere prøver å gå inn på EU forumet?

Etter hva jeg vet, Open Beta = Final Beta.
Hvis det blir her som i USA, varer den vel nesten opp til release, som den gjorde der borte. Så det kommer vel an på når spillet blir sluppet.

En ting jeg lurer på, dere som sier at FB bare kommer til å vare 1 uke, 10 dager etc...hvorfor? Hvor har dere det fra?

Får dere error melding når dere prøver å gå inn på EU forumet?
Jepp.
The forums are closed
Thundgot, 12/23/2004
As you’ve no doubt noticed, there has been a problem with the game servers and the official boards today. We’ve managed to put the servers back online as soon as possible, but at the moment the forum authentication issue is not yet solved. We will keep working on this problem which is of course creating a certain amount of confusion on the boards because of a persistent poster called “anonymous”!
As a consequence we’ve decided to close the boards at 6:30pm (GMT+1) in order to keep them legible for the future, while we keep investigating this bug.
I’m sure you’ll benefit from this forum downtime by getting back into World of Warcraft :)
Thanks for your understanding.

open beta er det samme som final beta ja.. grunnen til at jeg er sikker på at det varer i 1-2 uker er at det samme skjedde med US betaen.. Regner ikke med at det blir så stor forskjell der som her..

Opprinnelig skrevet av The Creature@24.12.2004, 12.53
open beta er det samme som final beta ja.. grunnen til at jeg er sikker på at det varer i 1-2 uker er at det samme skjedde med US betaen.. Regner ikke med at det blir så stor forskjell der som her..
153538​
Open beta er ikke det samme som final beta, nei. Open beta er fri for alle til å signe opp og være med. Dette vil ikke skje i final beta. Kun de som har forhåndsbestilt WoW blir nye deltakere av beta-testingen av World of Warcraft.

Nei, der tar du feil. de som har forhåndsbestillt er i første rekke til å bli tatt inn i Final beta. Open beta var ikke åpen for alle. Der var det førstemann til mølla. Det er også closed beta spillere som alle vil bli overført til final beta. Final beta blir lagt opp i waves, der folk vil bli tatt inn etterhvert. Etter hva jeg har fått med meg..

Opprinnelig skrevet av The Creature@24.12.2004, 14.19
Nei, der tar du feil. de som har forhåndsbestillt er i første rekke til å bli tatt inn i Final beta. Open beta var ikke åpen for alle. Der var det førstemann til mølla. Det er også closed beta spillere som alle vil bli overført til final beta. Final beta blir lagt opp i waves, der folk vil bli tatt inn etterhvert. Etter hva jeg har fått med meg..
153568​

Nei, jeg tar ikke feil. Det stemmer det var første mann til mølla, men final beta er fortsatt closed. Ikke åpen, men closed. Hvis disse skulle være det samme, fortell meg da, hvorfor kaller de den ikke open beta??

og jo, open beta var åpen for alle som var raske nok. Key til FB er en gave fra blizzard.

Enig med The Creature her. I USA kalte de også Open Beta for Final Beta.
Blizzard har selv sagt at forhåndsbestillingen forsikrer deg en plass i Final Beta, ikke at det er den eneste måten å få tak i plass på.
Siste Beta før release, det er vel derfor den kalles Final Beta.

Edit: Fant dette, jeg mener det uttrykker ganske klart at det ikke er lukket.
Opprinnelig skrevet av Blizzards offisielle hjemmeside
Buying a Pre-Order box ensures you a copy of the game on the day World of Warcraft launches in Europe, and it is also the easiest way to get into the European Final Beta Test.