Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Når du dør spawner du som et spøkelse, da må du gå til liket ditt, du mister ikke noe spesielt men våpen mister litt durability som du må reparere.

Når du dør så spawner du som en spirit (spøkelse) på nermeste kirkegård.. du har da valget om å løp til liket ditt, da mister du 0EXP og 10% durabillety på armor.

Hvis du ikke orker å løpe så kan du snakke med en "husker ikke navnet" på kirkegården som reviver deg. Da mister du litt exp og tror det var 25% durabillety, har hørt at du også får noe sånt weakness status hvis du blir revivet..

Du kan ikke de-levle hvis du dør og velger metoden du mister exp på.

det hadde vært så digg om den kom idag. da kunne man laste ned nå, og når man kom hjem fra skolen/jobb på fredag kunne man sitte å spille

Du mister ikke exp når du blir ressurecta av spiriten, men du mister bare 25% durabillity og får 1 minutt med ressurection sickness..

i closed var det 1 minutt hvertfall, men jeg vet ikke hvordan det er i US retail..

I US open beta var det hvertfall 30 min ress sickness og 100% durabillity loss..

World of Warcraft har kanskje de "snilleste" reglene av alle MMORPG'er jeg har prøvd. Det er egentlig like greit, for da slepper man magesår og angst hver gang man dør.

Jepp, liker at reglene er så snille men det er utrolig plagsomt å dø når det er lagg noen ganger, de løper 20 meter bak deg og slår i lufta også faller du om, eller du løper pyster dypt ut også kommer det en bjørn ut av intet og dreper deg. Men det er litt morsomt når adrenalinet strømmer og du er nervøs av frykten for å dø.

Opprinnelig skrevet av Montana@06.01.2005, 16.43
jeg leste et man mistet EXP, men kunne ikke de-level.. kanskje jeg misforstod noe...
159090​
Du mistet EXP om du lot deg gjenopplive av spirit healer. Vet ikke om det er slik fortsatt. hørte de forandret litt på det..

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Får å få klarhet angående spawning/resurrection (jeg snakker ut ifra hva som var regelen for us open beta):

Når du dør har du tre muligheter:

1. Du kan vente og satse på at noen resurrecter deg, men det må skje innen seks minutter ellers får du gå for valg nr. 2.
2. Du havner ved nærmeste kirkegård som en spirit og kan løpe til liket ditt. Du mister 25% durability på alle items du har på og med deg.
3. Som spirit kan du prate med en engel ved kirkegården og resurrectes med én gang uten å måtte løpe til liket ditt, derimot detter durability på alle items du har på og med deg til 0, og avhengig av level har du x antall minutter med resurrection sickenss, noe jeg tror begynner å slå inn ved level 10 og oppover.

EDIT: ved ingen av tilfellene mister du exp.

Jeg spurte åssn det var å dø i PvP og dere svarte men jeg var fortsatt litt usikker så jeg fant det her :

Players that die in PvP, either versus another player or versus a PvP-Flagged NPC, must wait 2 minutes before resurrecting at their corpse. This delay does not apply to players that are resurrected by other players or by using resurrection items.

Så da vet vi det.

Her er litt mere info

Ja...så ikke det før du sa det nå jeg. Hmmm...vel da vet ikke jeg. Hehe!

Leste litt på forumet til wow nå (US siden) og det er ikke bare bare å spille i PvP altså. Det er hele tiden folk som angriper newbee plasser og dreper nye spillere.

Kan bare tenke meg å irriterans det kan være å gjøre quest's å så kommer det hele tiden folk å dreper deg. Nei....skal nok spille PvE jeg, er jo mye PvP saker der også. Så en får nok kvota si...og en blir ikke slakta hele tiden av idioter som ikke har noe bedre å gjøre.

jeg spilte litt på PvP server i open, jeg ble bare lvl 6-7 men jeg ble heller aldri angrepet, jeg så to orcer som angreip nelf byen, og ble eid av ett tre (les: Ancient Protector) :)

synes PvP server var helt greit på open beta, var helt greit å bli raida av og til :p
har forresten hørt at FB starter på lørdag, men jeg tør ikke å håpe :ehm...:

Opprinnelig skrevet av _LarZen_@06.01.2005, 17.25
Ja...så ikke det før du sa det nå jeg. Hmmm...vel da vet ikke jeg. Hehe!

Leste litt på forumet til wow nå (US siden) og det er ikke bare bare å spille i PvP altså. Det er hele tiden folk som angriper newbee plasser og dreper nye spillere.

Kan bare tenke meg å irriterans det kan være å gjøre quest's å så kommer det hele tiden folk å dreper deg. Nei....skal nok spille PvE jeg, er jo mye PvP saker der også. Så en får nok kvota si...og en blir ikke slakta hele tiden av idioter som ikke har noe bedre å gjøre.
159133​
Da tar du ganske så feil. Fordi alle starting områdene (noe som omfatter levling plasser fra lvl 1 - 20 ca.) kan man ikke bli angrepet av horde hvis man ikke angriper eller healer noen andre som er PvP activated.