Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Opprinnelig skrevet av Hakara@27.02.2005, 01.48
For siste gang : Ganking er ikke griefing. Player VS Player... UNHEARD OF!
Det har skjedd for mange ganger at jeg lar noen leve for at de så angriper meg når jeg er midt i en kamp. Jeg har ingen planer om å være en passiv fredselsker som vil ha det koz med horde, de har valgt sin side, jeg har valgt min. Jeg går ikke rundt og leter etter low lvls eller folk i combat for å ta de, jeg angriper folk jeg kommer over - uansett om deres lvl  skal være 10 lvls under meg eller over meg - rett og slett fordi jeg vil spille mot andre spillere. Om dere ikke liker det, synd, det er pvp. Gå til en PvE server.

Dette er forresten diskutert siden wow kom ut, og ikke noen vits i å dra det lenger - les heller oppsummeringer på wow fora, både US og EU.
182250​
Du ødelegger for spillere som ikke er en trussel for deg, bare for å ødelegge. Sounds like griefing to me, men men. Samma faen ...

Opprinnelig skrevet av Kozeloz@27.02.2005, 01.42
Siden jeg tror Hakara er den eneste grieferen, uansett.
182245​
:flau:

Joa, det var et lite uhell med en lvl 21 hunter i dag (jeg 23).
Han og vennen hans på lvl 31 straffepulte meg totalt en gang, senere ser jeg han med halv HP mens han jobber med et beast, såklart griper jeg sjansen og ganker hora skikkelig.

Anngående ganking, grifing osv så stiller jeg meg nøytral.
Jeg har ikke no problem med å angripe folk som er 3 levler + -, men når sånne lvl 30 folk absolutt skal ydmyke deg på det verste, blir du temmelig lei. Det er som Kozeloz sier :)Kos), disse skaper dårlig stemning, og dårlig stemning spres som brann i tørt løv ... eller noe sånt, dere skjønner hva jeg mener.

Men, over til raids o.l. I dag ble Vestfall og Lakeshire raidet, eller, LakeS ble nærmest voldtatt, var jo morra, tok et fint screenshot hvor jeg sitter oppå cityhalll med shadowmeld og ser uttover byen, hvor Taurens, undead og Orcs dreper alle vaktene.

Faen som jeg vil komme meg opp i lvl og raide noen hordebyer!

Du har jo vært med å raidet tårn, vennen. :D

:trollmann:

Sejiously? Jeg holdt på å le meg skakk når jeg så den første gangen.

Opprinnelig skrevet av musa@27.02.2005, 04.47
den var kjempe kjempe dårlig!!
182315​

Oh, you're so gay.

Den er jo genail! :trollmann:

Å drepe en på samme lvl som holder på med et beast er ikke griefing - derimot, CC er mer på grensa mot det. Det er klart jeg går mot en som dreper samme MOB som jeg skal drepe i mitt quest, når han kan gjøre akkurat det samme mot meg. Det er en grunn til at det er PvP server, den lar brukerne spille mot hverandre, UTEN regler for hvordan kampen skal foregå, det er helt opp til brukeren. At jeg dreper én eneste kar med litt hp Vs Mob , som er den eneste jeg har drept av de så langt, gjør meg ikke til en griefer, men heller fjerner en trussel som er i samme område som jeg skal gjøre quest, bortsett fra det tar jeg bare low lvls når folk raider oss, da angriper jeg alle.

Å drepe folk som holder på der du exper osv er greit, (sålenge det ikke er STV der alliance og horde har hauevis av de samme quest) Hvis en fyr har ganket deg, da er det ikke no vits å være snill tilbake.. bare drep han når du har sjangsen uansett om han er AFK og blir aggroet.

Opprinnelig skrevet av Hakara@27.02.2005, 12.19
Å drepe en på samme lvl som holder på med et beast er ikke griefing - derimot,  CC er mer på grensa mot det. Det er klart jeg går mot en som dreper samme MOB  som jeg skal drepe i mitt quest, når han kan gjøre akkurat det samme mot meg. Det er en grunn til at det er PvP server, den lar brukerne spille mot hverandre, UTEN regler for hvordan kampen skal foregå, det er helt opp til brukeren. At jeg dreper én eneste kar med litt hp Vs Mob , som er den eneste jeg har drept av de så langt, gjør meg ikke til en griefer, men heller fjerner en trussel som er i samme område som jeg skal gjøre quest, bortsett fra det tar jeg bare low lvls når folk raider oss, da angriper jeg alle.
182359​

Nå har jo kozeloz klart brukt frasen "10 levler lavere enn deg" mange ganger, men du forsvarer bare dreping av samme level, hva er greia?

Opprinnelig skrevet av The Creature+27.02.2005, 15.42-->
<!--QuoteBegin-Hakara
@27.02.2005, 12.19
Å drepe en på samme lvl som holder på med et beast er ikke griefing - derimot,  CC er mer på grensa mot det. Det er klart jeg går mot en som dreper samme MOB  som jeg skal drepe i mitt quest, når han kan gjøre akkurat det samme mot meg. Det er en grunn til at det er PvP server, den lar brukerne spille mot hverandre, UTEN regler for hvordan kampen skal foregå, det er helt opp til brukeren. At jeg dreper én eneste kar med litt hp Vs Mob , som er den eneste jeg har drept av de så langt, gjør meg ikke til en griefer, men heller fjerner en trussel som er i samme område som jeg skal gjøre quest, bortsett fra det tar jeg bare low lvls når folk raider oss, da angriper jeg alle.
182359​

Nå har jo kozeloz klart brukt frasen "10 levler lavere enn deg" mange ganger, men du forsvarer bare dreping av samme level, hva er greia?
182476​
[/b]

Sa jo at jeg ikke går rundt og leter etter low lvls for å drepe de, har heller ikke drept en low lvl på LANG tid og da var det fordi de var på et område hvor jeg gjorde quests som hadde treig spawnrate, så hvor du får inn at jeg har gjort det skjønner jeg ikke.

Men mens jeg er i gang, har ikke noe imot å ta en lvl 26 horde som er ute på "vårt" territorium, eller som gjør mine quests - å oppsøke folk som er lavere lvls enn meg for å ta de syns jeg også er uten mening, men om de er i et område stort sett befolket av alliance, og det er contested - ser jeg ikke noe imot å ta en av de, før de eventuelt tar meg, henter venner, eller ganker en av våre lowbies, hadde du spilt på burning legion hadde du visst litt mer av hva jeg prater om, derav brorparten av horde ganker som villmenn, og da er det ikke snakk om én lvl 36 som tar én lvl 26, det er snakk om flere lvl 35-40s som ganker alt de kommer over, bortsett fra noen få som er samme lvls som dem, det tør de ikke. Har hendt flere ganger at jeg ser en lowbie aleine, lar han leve - for så å se han komme tilbake med venner og ganke våre lowbies, da ser jeg heller at jeg gir han en liten "advarsel" om du vil.

Dette er , om du liker det eller ei, PVP - Player Vs Player, samme hvilken lvl man er, så er det fortsatt Player vs Player

Det skal heller ikke være noe problem å bli ganket, vil du ha hevn, skriver du litt i local defense, får med noen horde, og tar han som tok deg. Det er noe av det som gjør PvP så spennende, du må alltid være på vakt, gjerne ta med en venn - om du står og levler aleine i et contested area er det stor sannsynlighet for at noen vil komme og ta deg. Om man ikke liker dette er det kjent mange fine PvE servers og RP servers som dekker deres behov.

Og får å oppsummere litt, jeg har fortsatt ingenting til overs for folk som oppsøker lowbies for å ta de, det er meningsløst, men om du derimot møter en aleine, som gjør dine quests eller lignende, så har jeg ikke noe imot å fjerne han, så jeg kan fortsette med mitt quest.

Ganking i sin opprinnelige form, som er å gå i en gruppe på 2 eller flere mot 1 individ har jeg heller aldri gjort.

Vil heller ikke si at å ganke er griefing, mer en form får "krigsføring", da de enten går inn i landet for å drepe hordes, eller møter fiender underveis - noen kills kan selvfølgelig være null poeng i å ta, men det er opp til hver og en.

CC kan mer tippe mot griefing , noe jeg heller ikke har gjort. Så om jeg blir en griefer ut av å ha tatt lowbies 2 - 3 ganger , og å ha drept en på samme lvl mens han tok en mob, på en pvp server, hvor en av hovedaspektene er å drepe de andre, så vet ikke jeg.

Dere kan da umulig ha joinet en pvp server for å aldri drepe motstanderen?
Om dere tror jeg sitter og fryder meg "hver gang" jeg har tatt en lowbie, så tar dere feil, det er ikke spennende, jeg syns ikke det er morsomt - men jeg har blitt utsatt for ganking så mye at jeg har lært. Jeg syns derimot det er langt morsommere når horde prøver å raide SS med 30 + stk , alle rundt min lvl - noe de prøvde forleden dag, på sånne dager er det så spennende at jeg sitter og skjelver av adrenalinet.

Som de gjentar på US fora: You either get good - or get out.

"6 4 /\/ |<      /\/ 0 0 |3!!!!!!!!!!!!!"

Hehe neida.. (er bare morro så morro å snakke med fienden slik :p)

"(>^^)> |-| 0 ® |) 3!!!!! <(^^<)"