Opprinnelig skrevet av The Creature@27.02.2005, 20.06
Det er fortsatt ikke kult å ta folk som holder på med mobs og har lav helse... Og jeg tror ikke det er så stor forskjell på Burning blade og Burning legion...
182613
Leser du hva jeg skriver? Jeg stiller meg jo ikke helhjertet for å drepe de med mobs eller lav HP, jeg sier jeg tar kun de som gjør samme quests som meg, eller som utgjør en trussel for andre lowbies jeg VET er i området.
Om BB og BL er det samme vet du vel egentlig ikke før du har spilt high lvl på burning legion, de fleste horde der ganker og Corpse Camper - når han stakkaren som har blitt CC'a endelig kommer seg unna, henter han venner, og de starter små pvp "kriger". Morro.
Og når de folka jeg dreper som har lav hp eller driver med en MOB utgjør en så liten prosent av alle de hordes jeg dreper - så syns jeg det ikke har en jævla ting å si. Stiller meg heller ikke negativ til andre som gjør det, OM de ikke er folk som drar til lowbie områder med intensjoner om å drepe lowbies. Får ikke gjentatt det nok ganger.
La oss bruke lakeshire som eksempel:
Stedet er fullt med lvl 17-22 alliance, de levler ofte aleine.
Det er ikke sjeldent at man hører , eller ser en horde rogue eller shaman som er og slakter de som er aleine, og da er horde ofte lvl 30 +.
Jeg snakker heller ikke da om at de bare passerer gjennom, men blir der i opptill flere timer, for å drepe lowbies. Det er klart, at om noen jeg kjenner blir slakta av en der, drar jeg og dreper trusselen, selv om han skal være 6 eller mer lvls under meg.
Det har noe å si på omstendighetene, er han en på samme lvl, som gjør quests i et område jeg gjør quests - så tar jeg han. Er han en lowbie, som har vært aggressiv mot andre lowbies, i "vårt" område, så tar jeg han. Men jeg drar IKKE til lowbie områder med ønsker om å slakte noobs.
La oss ta et eksempel? Om du , creature, sitter og venter på at en boss skal respawne, og så taffer det en horde(eller det som må være motsatt faction av deg) inn og tagger han rett før deg.
Ville du :
A: Sittet tålmodig og ventet i de 10 minuttene det kan ta før bossen respawner
B: Angrepet horde, og så tatt bossen
C: Skrevet /cheer til motstanderen og forblitt på samme lvl'n i all tid
PvP serverne lar oss som brukere velge helt fritt hvorvidt vi vil opptre mot "fienden", men for guds skyld, la oss ikke gjøre om det som kan være en 24/7 battleground om til en blomsterhage for speiderpiker.
Slipper også forøvrig å være på en server stappfull med forbanna nordmenn som ikke tåler PvP's sanne ansikt - men heller vil leke seg med dueller.
Og til de som enda ikke har fått det med seg : Min instilling mot ganking avhengiger av omstendighetene. Jeg har ikke sagt at jeg tar horde som bare er der og dreper en mob, jeg tar de som gjør samme quest som meg - de som kan gjøre at jeg må bruke lenger tid pr quest enn nødvendig - eller utgjør en trussel for lowbie folka som vandrer i området.
Bare i dag har jeg latt 23 horde leve, fryktelig som jeg ganker. Om jeg skal gjennom hillsbrad foothills, hvor jeg er ferdig med de fleste av mine quests, gidder jeg ikke ta en passiv horde som prøver å levle, hadde jeg derimot hatt et quest der, og han gjorde det samme, ville jeg tatt han.