Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Jeg er en lvl 33 Tauren Shaman med Alchemy (218), Herbalism (234) og Fishing (120).

Her er et bilde av han med den nye øksen jeg nettopp fikk fra en quest:

http://home.tiscali.no/thagen0/newaxe.JPG

Er desverre ikke så bra stats på den, så jeg skal bare bruke den til lvl 34, som er ganske snart. Har en annen øks på lur. Men den ser bra ut. =]

Ikke kommenter at jeg ikke bruker cosmos eller noe sånt tull. Jeg holder meg unna alt sånt, samt thottbot eller hva det heter. Heldigvis jobber Blizzard med en forbedret UI som kommer i neste patch.

Edit: Postet originalt dette i "presenter deg selv"-emnet.

Hvis folk ikke tåler å bli backstabba og drepe hele tiden, så burde man ikke spille på PvP.

Jeg spiller PvE, men ikke at eget valg.

Det er fortsatt ikke kult å ta folk som holder på med mobs og har lav helse... Og jeg tror ikke det er så stor forskjell på Burning blade og Burning legion...

Opprinnelig skrevet av salamando@27.02.2005, 19.07
Jeg spiller PvE, men ikke at eget valg.
182577​
hvem var det som valgte da? :confused:
ble du tvunget inn på en PvE server?

World of Warcraft eier, eneste det er å si :)
Testet det ganske grundig hos min kjære bror, og dyrket fram en level 16 hunter, og jeg har blitt forelsket i spillet.
Det havner i min hylle med engang jeg får tak i det :)

Opprinnelig skrevet av The Creature@27.02.2005, 20.06
Det er fortsatt ikke kult å ta folk som holder på med mobs og har lav helse... Og jeg tror ikke det er så stor forskjell på Burning blade og Burning legion...
182613​
Leser du hva jeg skriver? Jeg stiller meg jo ikke helhjertet for å drepe de med mobs eller lav HP, jeg sier jeg tar kun de som gjør samme quests som meg, eller som utgjør en trussel for andre lowbies jeg VET er i området.

Om BB og BL er det samme vet du vel egentlig ikke før du har spilt high lvl på burning legion, de fleste horde der ganker og Corpse Camper - når han stakkaren som har blitt CC'a endelig kommer seg unna, henter han venner, og de starter små pvp "kriger". Morro.

Og når de folka jeg dreper som har lav hp eller driver med en MOB utgjør en så liten prosent av alle de hordes jeg dreper - så syns jeg det ikke har en jævla ting å si. Stiller meg heller ikke negativ til andre som gjør det, OM de ikke er folk som drar til lowbie områder med intensjoner om å drepe lowbies. Får ikke gjentatt det nok ganger.

La oss bruke lakeshire som eksempel:
Stedet er fullt med lvl 17-22 alliance, de levler ofte aleine.
Det er ikke sjeldent at man hører , eller ser en horde rogue eller shaman som er og slakter de som er aleine, og da er horde ofte lvl 30 +.
Jeg snakker heller ikke da om at de bare passerer gjennom, men blir der i opptill flere timer, for å drepe lowbies. Det er klart, at om noen jeg kjenner blir slakta av en der, drar jeg og dreper trusselen, selv om han skal være 6 eller mer lvls under meg.

Det har noe å si på omstendighetene, er han en på samme lvl, som gjør quests i et område jeg gjør quests - så tar jeg han. Er han en lowbie, som har vært aggressiv mot andre lowbies, i "vårt" område, så tar jeg han. Men jeg drar IKKE til lowbie områder med ønsker om å slakte noobs.

La oss ta et eksempel? Om du , creature, sitter og venter på at en boss skal respawne, og så taffer det en horde(eller det som må være motsatt faction av deg) inn og tagger han rett før deg.

Ville du :

A: Sittet tålmodig og ventet i de 10 minuttene det kan ta før bossen respawner
B: Angrepet horde, og så tatt bossen
C: Skrevet /cheer til motstanderen og forblitt på samme lvl'n i all tid

PvP serverne lar oss som brukere velge helt fritt hvorvidt vi vil opptre mot "fienden", men for guds skyld, la oss ikke gjøre om det som kan være en 24/7 battleground om til en blomsterhage for speiderpiker.

Slipper også forøvrig å være på en server stappfull med forbanna nordmenn som ikke tåler PvP's sanne ansikt - men heller vil leke seg med dueller.

Og til de som enda ikke har fått det med seg : Min instilling mot ganking avhengiger av omstendighetene. Jeg har ikke sagt at jeg tar horde som bare er der og dreper en mob, jeg tar de som gjør samme quest som meg - de som kan gjøre at jeg må bruke lenger tid pr quest enn nødvendig - eller utgjør en trussel for lowbie folka som vandrer i området.

Bare i dag har jeg latt 23 horde leve, fryktelig som jeg ganker. Om jeg skal gjennom hillsbrad foothills, hvor jeg er ferdig med de fleste av mine quests, gidder jeg ikke ta en passiv horde som prøver å levle, hadde jeg derimot hatt et quest der, og han gjorde det samme, ville jeg tatt han.

Jeg må faktisk si meg enig med Hakara, på noen punkter, som at det er greit å beskytte "lowbies" i området (Hint: Kozeloz, Chaz?), og såklart drepe han om han tar dine beasts, eller ødelegger questen din indirekte.

I dag ble jeg drept av en Undead med mount, ALENE, i Menathill. Det var faen ikke et raid engang. Jeg fikk en lvl 20 bjørn på meg, så jeg tenkte at jeg bare skulle ta den, og få litt skinning osv. Så rir mounten opp til meg.

Jeg tar /silly på han, da jeg tror at han garrantert ikke dreper meg, siden det bare er oss to der, han tar /haha og dreper meg. (Jeg er lvl 23)
Senere på veien opp til Darkshore igjen, kommer han på nytt! Han stunner meg, og dreper meg igjen, uten at jeg har rørt han.

Sånt som dette setter absolutt ikke et godt inntrykk, jeg blir ekstremt oppgitt, og har ingen lyst til å spare lowlvl hordes når min tid kommer.

Point is: Hakara synes han var jævlig kul og "pr0" når han klarte å drepe en med minimalt HP mens han sloss mot en mob. Derfor synes jeg han er jævlig dum og idiot. :trollmann:

Opprinnelig skrevet av Hakara@27.02.2005, 12.51
La oss bruke lakeshire som eksempel:
Stedet er fullt med lvl 17-22 alliance, de levler ofte aleine.
Det er ikke sjeldent at man hører , eller ser en horde rogue eller shaman som er og slakter de som er aleine, og da er horde ofte lvl 30 +.
Jeg snakker heller ikke da om at de bare passerer gjennom, men blir der i opptill flere timer, for å drepe lowbies. Det er klart, at om noen jeg kjenner blir slakta av en der, drar jeg og dreper trusselen, selv om han skal være 6 eller mer lvls under meg.
182740​
Det gjorde jeg i FB.. Jeg som level 30, to andre level 30 og to level 40 folk angrep Lakeshire.. Men vi gikk ikke rundt og ganket en etter en.. vi stormet brua og sloss mot 10-15stk på en gang pluss at vi drepte vakter.. Vi stormet brua også ser du rundt 30 vakter stormer oss så trekker vi oss tilbake.. så stormer vi 10sek senere igjen.. var ganske fett.. døde mange ganger da.. Men hadde vi gått rundt og drept en etter en, da ville det vært jævla kjipt egentlig..

Om du oppfattet det som et forøk på å være kul så får jeg unnskylde, det var kun en måte å fjerne en som tok mitt quest, men "ganket" på en litt mer uvanlig måte - noe flere jeg kjenner fant litt mer festelig enn å bare løpe ned motstanderen.

Jeg kan godt dra opp historier hvor jeg tar 1 vs 1 med lik sjanse for å vinne hver, men det ville ikke ha vært no særlig interessant, siden som regel alle har hørt det før.

Hakara: Ser virkelig ikke sammenhengen mellom å drepe folk som er ute etter samme named som deg som å drepe noen random stakkar som driver å hamrer løs på mobs som du er alt for lav level til å grinde på og queste for den sak skyld, du prøver å overbevise oss om ting som vi allerede er enige om... Hva er greia?

Jeg prøver bare å få frem at JEG IKKE angriper low lvls som bare dreper en random mob, og at jeg ikke syns stort om det. Jeg sier at jeg kun angriper folk som har en mulighet for å "ødelegge" questet mitt. Siden dere tydeligvis har fått det for dere at jeg går rundt og dreper alle lowbies jeg ser.

Han jeg tok og "ganket" drev med samme mob som jeg skulle ha, og ettersom jeg kjenner horde på serveren vår ganske bra, så vet jeg at han rimelig sikkert ville ganket meg. Han kom ikke tilbake , jeg fikk gjort mitt quest, ferdig.

Har jeg noen gang skrevet at jeg tar folk hvor jeg ikke quester?
Jeg skrev jo at om jeg skal gjennom hillsbrad foothills, hvor jeg er for lengst ferdig, så LAR JEG HORDE LEVE, om han ikke er aggressiv mot våre lowbies, som jeg fort får vite over local defense.

Skjønner ikke helt hva vi krangler om, dere stempler meg som griefer fordi jeg gjør ting som folk flest på alle PvP serverene gjør.
Dersom dere ikke syns det er finfint at folk av motsatt faction dreper deres lowbies eller gjør så dere bruker lenger tid pr. quest enn nødvendig.
Da er nok en PvE server, eller i værste fall RP server det beste for dere.

Hvis noen i denne threaden tenker litt på historien etc. så er det 100% naturlig å banke skiten ut av den andre "pakten" eller hva dere vil kalle det uansett lvl.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Siden at noen av kompisene mine skulle starte med WoW og spille Burning Legion, tenkte jeg at jeg kunne skifte til Burning Legion ogsaa.
Men jeg har ikke saa lyst til aa vaere Dwarf naa. Saa jeg lurte paet par ting.
Kan Troll fly griff?
Har Horde en hovedstad? ala Stormwind, Ironforge osv.
Hva slags mount har horde?
Hva er det beste jeg kan vaere i horde? Jeg vil egentlig vaere Troll Hunter, men kom gjenre med bedre ting. :)

Horde flyr med Wind Raiders og Bats.

Horde har like mange storbyer som Alliance.. Orgrimmar, som kanskje kan kalles hovedstaden, Undercity og Thunder Bluff.

Mounts:

Tauren - Kodo

Troll - Raptor

Orc - Wolf

Undead - Death Steed (tror jeg)

Ikke tenk på hva som er best, heller på hva du vil spille. Velg en rase du synes ser bra ut, og en klasse som høres morsom ut å spille. Selv spiller jeg Tauren Shaman nå og liker det veldig godt. Mange tøffe spells som Ghost Wolf (+40% run speed), Far Sight, Water Breathing, Water Walking osv.

Er en god blanding av melee og magiker, akkurat sånn jeg liker det.

Du gjør forresten rett i å velge Horde. ;)