Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Opprinnelig skrevet av Crosis+27.03.2005, 16.22-->
<!--QuoteBegin-Seadog
@27.03.2005, 16.13
Dette her er ganske enkelt pure RPG, på en måte :)
196658​
nja jeg mener ikke helt det da men , vil du spille pure Rpg så spiller man D&D pen and paper. det er pure Rpg , med riktig Gm da så klart vis ikke kan det bli " du møter et monster han er Grå/grønn aktig stor og sterk har en øks og løper mot deg hva gjør du?" som et klasisk svar fra en av mine spillere ville vert da " jeg Charger" :p , men så klart Combat er jo en del av Rpg`et men , hvor blir det av Dialogen liksom, hvor blir det av det muntlige delen av Rpg? " hei kan jeg se hva du har og selge?" ikke store valg det da , eller " ja så klart jeg vil gjøre det for deg" / You have accepted a New Quest ..
196665​
[/b]
Det er hundrevis av quests og questa er dialoger, man påvirker ved å gjennomføre quests også finnes det tusner av selvstendige spillere som også påvirkes, så ikke kom her med det hack n' slash tullet ditt og lær deg å skrive litt med lesbart, blir som en sms fra en bærte på 12 år detta her...

jaha , så du får sms av 12 år gammal bærte du jah?
gah , mulig? du og jeg har litt forskjellg syn på Rpg , WoW er ikke fult ut Rpg i mine øyne , men kan være mulig jeg har glemt masse er en stund siden jeg har spillt. så vis det er som du sier så får jeg bare unskylde meg siden jeg går deg tydligvis på nærvene.. greit nok ..

Blir litt irritert når du kaller WoW hack n' slash... Det kan virke slik for folk uten evnen til å leve seg litt inn i ting og det å faktisk lese quests og bøker rundt omkring... Ja jeg får mange sms'r fra 12 år gamle bærter ja... Jeg er ganske populær blant de...

Opprinnelig skrevet av The Creature@27.03.2005, 19.28
Blir litt irritert når du kaller WoW hack n' slash... Det kan virke slik for folk uten evnen til å leve seg litt inn i ting og det å faktisk lese quests og bøker rundt omkring... Ja jeg får mange sms'r fra 12 år gamle bærter ja... Jeg er ganske populær blant de...
196759​
heheh :p , okey . men d er kanskje for at jeg ikke har finni noen sånne ting tror jeg fant en bok faktisk på betaen ikke langt fra sentinel hill med gnome mage`n min på 25 eller hva han var på den tiden. Jeg har nok blitt en del sær etter jeg starta med D&D. hva spiller du på wow egentlig? jeg likte mage en stund vet jeg men etter vert følte jeg meg ubrukelig :p så jeg skal starte Warrior nå for og se hvordan det går;)

Edit : Quests leste jeg jo så klart , ikke kult og løpe rundt og "hmm hvor skulle jeg hen" hele tia :p. men husker jeg løp som lvl 10 rundt og ned mot orc landene . det var faktisk drit kult , følte meg som en bort kommen scout som bare måtte se nye ting ^^

MMorpgs kan ha veldig mye dypere historie enn fleste parten er klar over, for det er desverre ikke mange som leser bøker og slikt som man finner, det kan være ganske interesangt det.
Forrige MMorpg jeg spillte (Tibia), var jo forsåvidt et lite søtt pixel spill, med en liten grei verden med endeløse dungeons, mange så på det spillet som et dritt spill.
Mulig det er det, men det er overaskende mange bøker og dypere story enn folk er klar over.

Selv så leser jeg kansje for lite bøker selv, men har jo tenkt til å begynne litt mer, spillet kunne jo tenke seg og bli litt mer interesangt da :)
Spill overasker ganske ofte :confused:

Jeg vil nok velge å tro at rpg spill som dette, blir til hva man gjør det til selv.

I WoW blir du ikke akkurat gitt en karakter du styrer, som har alle replikkene på lager.
Du bestemmer selv hvem du vil være.

Rollespill-tips:

Dwarfs:
Playing a Dwarf can be a fun undertaking. They are generally fearless, stout fighters and are usually up for some good ale after a long hard day. The dwarfs in Azeroth have another mission as well in finding the archeology that will unlock the answers to their past. Be creative with thir personality. While it's easy to have them be an ale swiling, gun-toting braggart, they can't all be. Perhaps your Dwarf finds the thrill of exploring and archaeology to be right up their alley.

Orcs:
The orcs are probably one of the most scarred of races. They have been through more than most and continue to try to recover from their ill use by the burning legion. These are a hardened people carving out their place among the harsher and more barren climates of Kalimdor. Orcs aren't generally perceived as the brightest of Azeroth's races, however in ways of war they can be quite unmatched in their cunning and ferocity. Play up both their strengths and weaknesses.

Opprinnelig skrevet av The Creature@27.03.2005, 23.42
Corsis, jeg spiller Tauren shaman og er for tiden lvl 44...
196872​
nice , hvor lang tid har du brukt på Taurisen din da? hmm , hva er best og satse på som mage egentlig ? Fire , ice eller Arcane ? på betaen brukte jeg bare fire ble litt kjipt i lengden. hadde en mage på lvl 27 , en druid på lvl 12 , en warrior på lvl 7 .

OMG!!!
Var i en group hvor vi hadde bestemt oss for å bruke V/N greia, og han ene roll'a selvom jeg så N og han var V.. ffs, han vant, men tilbød seg å selge den til meg!!God dammit..

Fikk mental klikk på en guildmate som rolla, han sa han hadde n, men Rogues har ikke like stor bruk for Gunnere som en Hunter. Fletta huden hans full også. Men, jeg fikk skaffa den gunneren senere og nå har jeg Hurricane. Er storfornøyd.

Jeg vil også ha hurricane, må vel vente noen levels :(

Og det er ganske kloke ord the-finalfantasy-fan :)
"Det er hva du gjør det til"
Som noen folk sier så er det bare og gjenta seg selv hele tia på spillet, men har du fantasi nok så greier du og finne på masse rart og gjøre på spillet, med eller uten venner.

Jeg stor koser meg med spillet bare ved og trene fishing skill, og dra til nye steder, kansje fiske litt der og snakke med venner :)
Explore dungeons og alt mulig, ikke bare "spill" spillet, du må virkelig spille
spillet, som et RPG :)

Nå er jeg trøtt, så nå skal jeg sove.. :zzz:

Har hørt at Masterlooter er en bra loot option... Slik at group leader assigner items til de som virkelig trenger... Da må man seff ha en GL man stoler på og som er nogenlunde rettferdig... Jeg har brukt 7dager på min Tauren IG da altså...

Opprinnelig skrevet av Seadog@28.03.2005, 01.52
Har du brukt 1 uke på en Tauren shaman som er lvl 44??
Hmm..Kraftig spilling det der ja :)
196928​
Du må huske at det er in game timer... jeg har liksom spillt tilsammen i 7 dager...

Jeg runna akkurat 4 dager nå, og er lvl 32, som er det høyeste jeg noen sinne har vært. Så jeg kommer nok ikke til å være på langt nær like effektivt som The Creature, ihvertfall ikke om lvl 30 til 40 er like kjedelig som alle sier ...

Men, i dag hadde jeg det gøy, ble helt ferdig med gnomregan, men jeg må nok hjelpe noen venner. Fant en jævlig kul blå shotgun, selv om jeg egentlig ikke trenger den så mye, rydda hele crossroads, med 5 fulle raidgrupper, og tok meg en tur til Undercity.

Legger ut noen screens i morra, men hvorda får man bort alle knappene o.l når man tar screenshot?

Opprinnelig skrevet av eivind2k@28.03.2005, 06.26
Legger ut noen screens i morra, men hvorda får man bort alle knappene o.l når man tar screenshot?
196946​
alt+Z for å fjerne hele UI

men for å fjerne navn på motspillere må du inni options.

Uh ... jeg har kansellert kontoen min, men da jeg tilfeldigvis prøvde i sted, så kom jeg inn og kunne spille. Slik skal det da ikke være..?