Ja, det kan lønne seg å la analysene ligger før du i hvertfall er over level 50. Warriors f.eks begynner jo først å bli virkelig bra da. Problemet med 1 v 1 PvP før level 50-60 er utviklingskurven til de forskjellige karakterene, det er desverre sånn at noen klasser er bedre enn andre på level 1-40, men dette jevner seg heldigvis ut på sluttlevelene mener jeg.
Når det gjelder Druid vs shaman så tror jeg det er viktig å slite ut shamanen, altså tanke han med Dire bear, den en enorme armor ratingen gjør det vanskelig for oss å være effektive med windfury og rockbiter. Manaen hans bruker han mest sannsynelig på shocks og healing, så bruk Nature swiftness og healing touch når du får lite liv. Jeg synes i hvertfall ikke at det er spesielt behagelig at druidene brått gainer 2000 hp, det koster oss en del mana og tære ned den hp`en.
Alle klasser som har mana drain spells burde bruke de mot shaman, mister vi manaen vår så blir vi til dårlige warriors.
Har du counter effekter så bruk de på healingen vår, da holder vi ikke ut lenge.
Nøkkelen er ganske enkelt at man må finne en spillestil mot de forskjellige klassene, jeg spiller ikke mot en mage som jeg spiller mot en rogue.
Og ja, video 2 er langt mer interessant enn video 1.