Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Faen, er fortsatt 58, og har enda for klemt meg inn i et scholo-run =D Faen så ubrukelig jeg er der. I UBRS tok maintanken meg igjen i DMG, og hva jeg er jeg der for? Jo dmg :D

Opprinnelig skrevet av delta zai@23.06.2005, 15.00
Skal til molten core i kveld for første gang :S

Noen som har no tips?
235703​
Kommer an på hvilken klasse du er og om det er du som leder raidet, og slikt. Kanskje du har sagt klasse før, men det har ikke jeg sett.

Last iallfall ned CT raid assist. Det er et must i MC, spesielt hvis du er healer.

Ikke join iHORDE, de har veeeeeeeeeldig dårlig rykte... mange andre guilder nekter å pt'e med dem fordi de er kjent for å "leeroye" og ninja loote etc
Jeg er med i iHORDE og har vært med på en god del raids med de, har aldri opplevd en "Leeroy". Har opplevd en ninja loot, men det var en hevn mot en tidligere ninja looting fra den parten som led.
Hvor slike rykter kommer fra aner jeg ikke...
235704​

Pt i Strat, warrioren som er leder forteller oss at vi må drepe alle mobsa rundt en av de tårn bossene, en rogue fra iHORDE puller bossen med alle de andre mobsa som er i mils omkrets, wipe.

Noe lignende skjedde i ST men da var det Eranikus og vi hadde ikke akkurat bra nok pt for å drepe ham.

og en kar, husker ikke navnet har tydeligvis kjøpt karakteren, han lurte på hvorfor sap ikke funka på en mob(som ikke var humanoid).

Ryktene kommer fra veldig dårlige opplevelser.

Edit: Typos.

Nå skal du generalisere hele guilden da =(

Snart lvl 19 med warlocken, og straks 100 alch =D Min nye main, har det morro, join oss den som kan. I dag får vi tabard, og den skal være rosa!

Viktigste tipset jeg kan gi er at du bør smøre deg med tålmodighet og gjøre som det blir sagt av raidleadern(e). Hvis dem er litt snille så bruker dem å fortelle nye folk hva som skjer og hva de bør gjøre.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Evehr@23.06.2005, 15.57
Ikke join iHORDE, de har veeeeeeeeeldig dårlig rykte... mange andre guilder nekter å pt'e med dem fordi de er kjent for å "leeroye" og ninja loote etc
Jeg er med i iHORDE og har vært med på en god del raids med de, har aldri opplevd en "Leeroy". Har opplevd en ninja loot, men det var en hevn mot en tidligere ninja looting fra den parten som led.
Hvor slike rykter kommer fra aner jeg ikke...
235704​

Pt i Strat, warrioren som er leder forteller oss at vi må drepe alle mobsa rundt en av de tårn bossene, en rogue fra iHORDE puller bossen med alle de andre mobsa som er i mils omkrets, wipe.

Noe lignende skjedde i ST men da var det Eranikus og vi hadde ikke akkurat bra nok pt for å drepe ham.

og en kar, husker ikke navnet har tydeligvis kjøpt karakteren, han lurte på hvorfor sap ikke funka på en mob(som ikke var humanoid).

Ryktene kommer fra veldig dårlige opplevelser.

Edit: Typos.
235721​
Uheldige pulls kan skje med selv den beste, man bør ikke vurdere en hel guild på 120 medlemmer fra et slikt uhell. Det er en god del spillere i iHORDE som vet veldig godt hva de driver med, og som spiller på et generelt høyt nivå.
Jeg har da hatt noen som har gjort feil her og der i party selv, men jeg kan ikke ut i fra det si at det er noe galt med guilden den personen er i.
Uannsett så tror jeg ikke iHORDE har noe dårlig rykte blant den generelle spiller, de fleste partyer jeg er med i har medlemmer fra iHORDE i seg (+meg selvsagt :p).

Opprinnelig skrevet av delta zai@23.06.2005, 17.05
Jeg er level 60 human lock :)

235724​
Jeg kan skrive ned noen tips som jeg tror kan være nyttige. Jeg er ikke warlock selv, men vet sånn noenlunde hva de skal gjøre i MC

Kommuniser med andre warlocks om hvem som skal gi SS til priesten. Vanligvis har bare en priest ss slik at hvis det blir et wipe står en ny warlock klar med ss med en gang.
Ikke debuff, selv om det er det locks gjør best. Det er bare plass til 8 debuffs på en fiende, og tanken bør ha plass til 5 sunder armor for å holde aggro bra. Hvis alle begynner å debuffe mister tanken sunder armoren sin. Det samme gjelder for rogues poisons, utenom instant poison. I unntakstilfeller forteller lederen deg at du kan bruke debuffs. Ofte på slutten av bossfigher, hvis tanken går ned.

Farm shards. Warlockene våre pleier å ha med seg rundt 30 shards til summons til folk som kommer med senere og diverse andre ting. Første gang vi var i MC hadde ikke warlocken med seg nok så vi måtte løpe rundt halve MC for å finne noen å sharde (vi var ved impene og lava surgerene, som visstnok ikke gir shards). det er bedre med for mange enn for få. ;)

Banish er din venn! Det er mange mobs som kan banishes. Det er praktisk i tilfelle en dårlig pull eller rett og slett at det ikke går å pulle på en annen måte. Da er warlocker nyttige siden de kan eliminere en fiende fra kampen. Du blir fortalt når du skal banishe, du bør ihvertfall få informasjon om det. I noen bosskamper er det et must å banishe (kampen med Garr) tilogmed.

Og som salamando sier må du ha tålmodighet, for MC kan ta lang tid. Lederne bør fortelle hva du skal gjøre. Hvis de ikke gir tilstrekkelig informasjon kan de heller ikke vente at du skal gjøre noe nytte for deg.

Satser på at noe av det hjelper. Husk at det er en observasjon av hva warlocks gjør i MC av en som ikke spiller warlock selv, så det er ikke helt sikkert at det er 100% korrekt

OBS:

Du vil vel sikkert mene at dette er trivielt, men det er et must å vite. Når bossene pulles skakke du gjøre noenting medmindre du har fått beskjed om noe annet. I pull fasen har tanken 0 aggro, og du trenger bare minimalt med aggro for å få aggro og så wipe. Ild disiplin er viktig.

Få raid-lederen til å be alle Paladins om å fjerne våpene sine på Lucifron-fighten ... jævla Critadins. "I dont have the mana-pool to cleanse." Gah. Kickban plx. Alliance burde fått noen shamans, så vi kunne stengt ute paladins.

Paladins er mer en blanding av tank/healer rundt lvl 30.. Lvl 60 er det nesten pure healing dem går ut på. Mange klager på paladins av den grunn.

Opprinnelig skrevet av salamando@23.06.2005, 21.14
Nja. Shamans kanke dispelle, men er bedre healers. Mye bedre healers.
235793​
Critadins kanke dispelle heller, siden de er dumme og det er for mye stress å faktisk bruke mana. Tåper. >_<

Opprinnelig skrevet av Akuma+23.06.2005, 19.21-->
<!--QuoteBegin-delta zai
@23.06.2005, 17.05
Jeg er level 60 human lock :)

235724​
Jeg kan skrive ned noen tips som jeg tror kan være nyttige. Jeg er ikke warlock selv, men vet sånn noenlunde hva de skal gjøre i MC

Kommuniser med andre warlocks om hvem som skal gi SS til priesten. Vanligvis har bare en priest ss slik at hvis det blir et wipe står en ny warlock klar med ss med en gang.
Ikke debuff, selv om det er det locks gjør best. Det er bare plass til 8 debuffs på en fiende, og tanken bør ha plass til 5 sunder armor for å holde aggro bra. Hvis alle begynner å debuffe mister tanken sunder armoren sin. Det samme gjelder for rogues poisons, utenom instant poison. I unntakstilfeller forteller lederen deg at du kan bruke debuffs. Ofte på slutten av bossfigher, hvis tanken går ned.

Farm shards. Warlockene våre pleier å ha med seg rundt 30 shards til summons til folk som kommer med senere og diverse andre ting. Første gang vi var i MC hadde ikke warlocken med seg nok så vi måtte løpe rundt halve MC for å finne noen å sharde (vi var ved impene og lava surgerene, som visstnok ikke gir shards). det er bedre med for mange enn for få. ;)

Banish er din venn! Det er mange mobs som kan banishes. Det er praktisk i tilfelle en dårlig pull eller rett og slett at det ikke går å pulle på en annen måte. Da er warlocker nyttige siden de kan eliminere en fiende fra kampen. Du blir fortalt når du skal banishe, du bør ihvertfall få informasjon om det. I noen bosskamper er det et must å banishe (kampen med Garr) tilogmed.

Og som salamando sier må du ha tålmodighet, for MC kan ta lang tid. Lederne bør fortelle hva du skal gjøre. Hvis de ikke gir tilstrekkelig informasjon kan de heller ikke vente at du skal gjøre noe nytte for deg.

Satser på at noe av det hjelper. Husk at det er en observasjon av hva warlocks gjør i MC av en som ikke spiller warlock selv, så det er ikke helt sikkert at det er 100% korrekt
235778​
[/b]
Takker og bukker fant dette veldig nyttig :) Var et vellykket run, ikke noe felheart droppa men da har jeg værtfall 100 poeng og by med neste gang.
Eneste debuffen meg og anne an warlock ble enig om å bruke var CoS pga. dmg
Tålmodighet trengtes ikke det var rett og slett gøy, lederne var super flinke til og organisere ikke dumma seg ut, eneste som var dumt var at noen av de i den andre guilden vi gjorde det med ikke hadde lest reglene, så de masse om buff og heals i raid channelen. Ellers et veldig bra første MC run :)

Første runnen deres? Hvor mange bosser tok dere? Fint å høre det gikk bra. Fint for Warlocks da, dere er normalt litt færre enn for eksempel rogue. Og med min rulling vinner jeg aldri noe, og vi har ikke poeng-system ennå. =O

DKP Høres veldig rettferdig ut i guilder med mer en 40+ lvl 60 folk. Håper vi skaffer det snart.

En shaman venn tapte skulderne i UBRS i dag, en annen shaman vant på første runnen sin, kompisen min har vel tatt godt over 15 runs de siste ukene. Men han har 7/8 deler, mens jeg har 0/8, så han har ikke noe han skulle ha sagt.

Sylvanas prøver seg på MC for første gang, jeg tapte den siste mageplassen over en jævla drittmage, fordi han hadde 100 mer mana enn meg, selvom han krevde å få penger til å rerolle til frost. Jævla homoen.
De wiper garrantert, skal prøve luci, men det hadde fortsatt vært koz å være med :(

Hadde det vært jeg som styrte raidet, hadde jeg gjerne kasta ut en rogue for å få deg med. =D

Opprinnelig skrevet av delta zai@24.06.2005, 01.23
Takker og bukker fant dette veldig nyttig  :)  Var et vellykket run, ikke noe felheart droppa men da har jeg værtfall 100 poeng og by med neste gang.
Eneste debuffen meg og anne an warlock ble enig om å bruke var CoS pga. dmg
Tålmodighet trengtes ikke det var rett og slett gøy, lederne var super flinke til og organisere ikke dumma seg ut, eneste som var dumt var at noen av de i den andre guilden vi gjorde det med ikke hadde lest reglene, så de masse om buff og heals i raid channelen. Ellers et veldig bra første MC run :)
235856​
Ikke noe felheart? :blunk: Av de epicsene vi har funnet har det vært 3xFelheart Gloves, 3xFelheart Belt, 1xFelheart Shoulders og 2xNemesis Skullcap. Vi er warlockers favorittguild, fordi det alltid dropper felheart.

Hvor mange bosser tok dere da, siden du har 100 dkp? Jeg har vært på 2 runs + 1 onyxia run etter at dkp ble innført, og jeg har bare 55... Vi bruker sikkert et annet tellesystem da.

Angående palas, så har jeg gitt opp å be om blessings. Har funnet ut at arbeidet det tar å få dem til å blesse meg er ikke verdt effekten av blessingen. Vi har en pala som blesser hver ting, og jeg pleier aldri å få mer enn en blessing, og det er fordi en av palaene har vært så smarte å innstallere whispercast, slik at jeg kan styre blessing selv. Til vanlig når jeg spør om blessing sier de enten at de buffer [sett inn den buffen jeg har allerede] og ikke vet hvem som buffer noe annet, eller så svarer de ikke.

Whispercast er ulovlig. Raid-lederen vår vil ikke bruke det, i frykt for banning og slikt. Whispercast er botting.

Det største problemet er vel at dumme paladins ikke cleanser, fordi de er ikke speccet for healing og mana-ting. Dummeste jeg har hørt. De skal ikke gjøre annet + blessings i MC.