Opprinnelig skrevet av Akuma+23.06.2005, 19.21-->
@23.06.2005, 17.05
Jeg er level 60 human lock
235724
Jeg kan skrive ned noen tips som jeg tror kan være nyttige. Jeg er ikke warlock selv, men vet sånn noenlunde hva de skal gjøre i MC
Kommuniser med andre warlocks om hvem som skal gi SS til priesten. Vanligvis har bare en priest ss slik at hvis det blir et wipe står en ny warlock klar med ss med en gang.
Ikke debuff, selv om det er det locks gjør best. Det er bare plass til 8 debuffs på en fiende, og tanken bør ha plass til 5 sunder armor for å holde aggro bra. Hvis alle begynner å debuffe mister tanken sunder armoren sin. Det samme gjelder for rogues poisons, utenom instant poison. I unntakstilfeller forteller lederen deg at du kan bruke debuffs. Ofte på slutten av bossfigher, hvis tanken går ned.
Farm shards. Warlockene våre pleier å ha med seg rundt 30 shards til summons til folk som kommer med senere og diverse andre ting. Første gang vi var i MC hadde ikke warlocken med seg nok så vi måtte løpe rundt halve MC for å finne noen å sharde (vi var ved impene og lava surgerene, som visstnok ikke gir shards). det er bedre med for mange enn for få.
Banish er din venn! Det er mange mobs som kan banishes. Det er praktisk i tilfelle en dårlig pull eller rett og slett at det ikke går å pulle på en annen måte. Da er warlocker nyttige siden de kan eliminere en fiende fra kampen. Du blir fortalt når du skal banishe, du bør ihvertfall få informasjon om det. I noen bosskamper er det et must å banishe (kampen med Garr) tilogmed.
Og som salamando sier må du ha tålmodighet, for MC kan ta lang tid. Lederne bør fortelle hva du skal gjøre. Hvis de ikke gir tilstrekkelig informasjon kan de heller ikke vente at du skal gjøre noe nytte for deg.
Satser på at noe av det hjelper. Husk at det er en observasjon av hva warlocks gjør i MC av en som ikke spiller warlock selv, så det er ikke helt sikkert at det er 100% korrekt
235778
[/b]