Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Jeg vet ikke om du husker det, men jeg hadde faktisk en alliance druid på lvl 60?

Ta utgangspunkt i dette da:

Duellen starter, han slenger ut en grounding totem, du tar den, begynner å sheepe, earthshock, du sheeper på nytt, (warstomp om det er en tauren), får du han sheepet nå, er man good to go om shaman ikke har flaks, såpass inrømmer jeg. Men som du selv har sagt, er det stein saks papir, hva om shamanen ressister polyen? Hva skal du gjøre da? Silence og sheepe, så se på at han healer seg selv fult opp senere? Mage bygger på burst dmg, og man kan ikke burste 5000 dmg mer enn en gang, om man ikke har utrolig flaks.

Windfury proccer like ofte som clearcasting, hvor ofte får du clearcasting i løpet av en kamp?
Ja, jeg klarer å ta shamans, og ja, de klarer å ta meg. Vis du er så uovervinnelig som du selv skal ha det til, kan du ikke lage en fragmovie da? Jeg hadde ihvertfall elsket det.

Jeg vet at du har en druid som er immun-mot-alt-stikke-av-i-cat-healer-seg-fittechar. :p

Vis du er så uovervinnelig...
Jeg får helt sjokk, først Kozepus(sikkert fordi han var trøtt) så deg. Hvor i all verden er det du får det fra at jeg er så uovervinnelig? Åssen klarte du : Jeg vinner mer enn jeg taper til å få uovervinnelig?

Duellen starter, han slenger ut en grounding totem, du tar den, begynner å sheepe, earthshock, du sheeper på nytt, (warstomp om det er en tauren), får du han sheepet nå, er man good to go om shaman ikke har flaks, såpass inrømmer jeg. Men som du selv har sagt, er det stein saks papir, hva om shamanen ressister polyen? Hva skal du gjøre da? Silence og sheepe, så se på at han healer seg selv fult opp senere? Mage bygger på burst dmg, og man kan ikke burste 5000 dmg mer enn en gang, om man ikke har utrolig flaks.
Sånn starter jeg aldri mot en shaman, jeg kan prøve å lage en fraggmovie til deg om det er ønskelig. Men for all del, slutt å putt ord i munnen min. Jeg tror jeg kan få til 3 polly forsøk mot en shaman før han rekker å gjøre noe mot meg. :) Men som du sier : resist er noe dritt, men på en annen side så kan jo shittet hans bli resisted. :)

I min mening er Arcane/Fire for noobs generelt, de kan si at de har skills fordi de kan trykke AP, POM og Pyro, det er en veldig fin kombo, men den funker bare en gang og har lang cooldown.
Selv har jeg speccet fult pvp og har gått frost, da kan jeg frostnova 50% crit chance 1400 frostbolt fulgt av en 950 CoC, dette gir bra kontroll mot warriors, Rogues og generelt alle klasser bortsett fra druids og pallys som kan raskt motvirke det.
Men disse klassene KAN eies lett som fire mage eller andre specs, men jeg har også ice block når jeg har masse debuffs og jeg har Ice barrier som er veldig viktig skal jeg overleve, dessverre kan jo dette purges eller dispelles.
Nå spiller jeg horde så jeg slipper Shamen men i dueller (det er ikke vanlig pvp nei) så kan shamans overleve er jeg død, problemet er at de er vanskelige å kite og shocks gjør såpass mye dmg at jeg dør pågrunn av at jeg ikke har nok hp, og de shamanene jeg har kjempet kan drepe meg og fortsatt ha mana igjen.
Jeg klarer jo å skade mye, og de smarteste er nok å bruke mye instant casts, men de har alle cooldown.
Det er veldig vanskelig å få inn en Poly men det lar seg gjøre ved å bruke en annen spellschool, heldigvis har jeg silence men ikke alle mages har det (de fleste har) og det er helt nødvendig mot shamen.
For å duelere shamans har jeg tenkt at det er veldig smart å holde avstanden, det burde vel gå greit hvis jeg får inn en poly og kan gå til 35 yard range og fyre av frostbolts og holde shamanen vekk hele tiden, dessverre er det jo en jævla range limit på dueller.

vet ikke hvorfor jeg postet dette >_<

I min mening er Arcane/Fire for noobs generelt, de kan si at de har skills fordi de kan trykke AP, POM og Pyro, det er en veldig fin kombo, men den funker bare en gang og har lang cooldown.
Tja, å si at arcane/fire folka er noobs er vel å gå for langt og kanskje til og med litt arrogant sagt? Jeg er uenig at det bare er å trykke på noen knapper, det er så evig mye mer som spiller inn. Når skal jeg ta dette her? I hvilket oppsett tar jeg dette?. Faktisk så er jeg uhyre uenig med "noob" utsagnet ditt. At det er lang cooldown er jeg derimot helt enig med. Men hva med frost?

Frost på sin side er jo Ice block som må være den beste skillen, den fjerner ALT : Frost trap, negative buffs, fear, etc. Men den er jo 5 min cooldown, så har vi cold snap som er 10 min cooldown. Ice barrier er en latterlig siste skill på frost. Hvorfor skal jeg bruke det når det kan dispelles fort som bare faen(Er det som er det mest irriterende, dispell/purge), det er jo bare et slag fra en warrior eller rogue så er det ice barrier borte. (Kan jo ta cold snap + ice barrier også) Men så har vi jo det at siden du overlevde det siste slaget takket være ica barrier gjorde at du fikk drept den jævla roguen. Er så mye som spiller inn på sånt. Ingen som har legget merke til utrolig mye resist som frost? (Også som fire egentlig) Og det er som det du sier med shaman : Hold avstand, ES har dårlig range. Bruk mye instanct attacks som overhodet mulig.

Edit : Jeg elsker når overivrige gnome frost mage tar frost nova for så å prøve seg med cone of cold. 90% av tilfellene så får jeg enten blinka vekk eller CS det sekundet dem tar frost nova på meg.

Hehe, jada, jeg syns bare det er dumt å si at man har talent når man critter med pyroblast (gjelder ikke deg), det var heller ikke ment å være arrogant.
På plus siden, trenger jeg ikke ice block men jeg bruker det når jeg har behov for det, dessuten er det mer fire resists enn frost, i min mening da, fire i mc anyone? (det funker til en viss grad).
Angående arcane/fire funker det bra for pve og å levle opp, møter du noen kan du slakte de og du kan levle raskt.

:)

Jeg hadde arcane/fire før. Men følte at jeg ble for avhengig av arcane power for å funke og 3 min cooldown blir for mye, så jeg bytta det og adda + 6% 3/3 critical mass. At det funker pve stemmer, men jeg mener også at det er temmelig brukbart i pvp. Noe jeg gjorde den dagen jeg var frost mage før jeg speccet til fire igjen : En human mage fyrte løs arcane power og POM+pyroblast fra en liten avstand. Hva gjorde jeg ? Ice block? immun. :D Den derre svir hardt as. På samme måten når jeg gjorde en tabbe mot en shaman, den derre totemen som tar over en skadespell. Lurtz satt og så på og lo seg ihjel(jeg også, det så bare latterlig ut) Tok fireball på han så var jeg dum nok å fyre løs pyroblasten like etterpå(han satt ut den totemen) Tror ikke du det så fullstendig latterlig ut når den GEDIGNE jævelen av en flammekule bare fløy forbi han? Jeg så seriøst ikke at han droppa den totemen. Det var litt småflaut. :flau:

Men som du også påpeker: Blizzard seriøst tvinger oss til å være frost, MC, UTROLIG mye heavy + fire resist gear osv. Og noe av end-gearet vårt har jo + frost damage.

Før jeg begynner og spille igjen, etter liten pause etter timer i hinterlands i stad. Så skal jeg informere at jeg i stad lootet mitt første epic både med denne karakteren (Shaman) Og noen annen karakter. Jeg har da altså aldri sett at et epic item har blitt droppet. Så nå er jeg ganske stolt ^_^
Wall of the Dead
Droppet i Jintha'alor elite stedet i Hinterlands, jeg og en annen shaman ville ha det så vi rollet, og jeg vant.
:D

Nå skal jeg på og få min velfortjente level 49, og komme så langt in til level 50 som mulig :)

skal du drive med Molten core, blir du nesten nødt til å ha ice spec, ellers gjør du 40% mindre skade, og det er ganske ubrukelig, pluss at ice har en del ting som holder deg i livet, ice barrier og iceblock, cold snap.

Arcane power ser jeg som unødvendig, ihvertfall til spillestilen min. Og om alle dere som "elsket" Arcane fury filmene (ink. meg) kan jo ta en titt på dem igjen, du ser at han ikke gjør noe spessielt i det hele tatt.
I min mening er det aller beste for pvp med mage, dmg/stam gear (pvp settet er ganske bra) og en alternativ fire build, sålenge man har pyroblast og blast wave. Blast wave er undervurdert, men det er Fires versjon av CoC, bare mye bedre.
Alle som er i tvil annbefales å laste ned "candystripers" flim, husker ikke helt linken, men jeg skal prøve å finne den.

Duke, kanskje jeg har missforstått deg, men for meg virker det som at du har sagt at du tar epic warriors som er lvl 60 på 54, og at du leker med shamans med det verste av epics. Ihvertfall slik jeg tolket det.

En film hadde vært kos, jeg prøver å lage en selv, men med denne crappy PCen blir kvaliteten rett og slett for dårlig til at jeg kan lage noe brukbart, men det kommer, det skal jeg love deg.
Orker ikke å ta shaman diskusjonen lengere, jeg er enig i at du er uenig i det jeg mener, like så greit.

Unnskyld for å måtte bryte inn i denne heftige diskusjoen deres. Men, hvilke Leatherworking type bør jeg gå for som Rogue? Vet at det ikke er Dragonscale, men Elemental eller Tribal? :S

Ikke Dragonscale i allefall, det er mail armor. Men tror det var Elemental. Er ikke sikker så sjekk det opp, sjekk hva du kan lage som elemental Leatherworker.

Natt... :zzz:

Helt klart elemental, uten tvil. Devilsaur, og det andre settet jeg ikke husker navnet på, tatakk?

Stormshroud var det, men jeg vet ikke helt hva som er best av stormshroud og devilsaur, folk flest jeg har snakket med sier ivhertfall devilsaur.

Stormshroud shoulders er jo nice da =)
jeg er engineer rogue, genialt for å legge til litt ekstra stun etc.

Er lvl 55 for øyeblikket og grinder som bare ville helvete i WP for tiden... Hadde det bare droppa noe bra loot så hadde motivasjonen økt litt :(
Må grinde fra lvl 55 til 58 slik at jeg endelig kan begynne i strat, scholo, dm osv...
blæ! tar bare så lang tid >_<

Fy faen som jeg hater de instancene...utenom DM da. DM eier. Veldig mye bra drops og. I forhold til de ræva setta som er ute å går.

Ja, Dire maul er den beste instancen i hele spillet, sinnsykt bra drops, kan gjøres veldig fort, mange bosser. Beste instancen.

Og jeg har aldri i mitt liv gjort et DM run!!! w00t!!!
Har drept hele MC, Onyxia, Kazzak og Azergeous.. Men DM, aldri! :blunk: