Spillegals Podcast 02

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#21
Genialt. Laster ned nå, og skal kose meg med den på øret ikveld når jeg ligger under dyna. :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Spillegals podcast som onanihjelpemiddel? Den var ny.

Uansett - du snakker for fort, Erlend. Gud var morsom. Final Fantasy var vanskelig å følge med på. Du uttaler noen ord feil (tittelen på Osu! Tatakae Ouendan! og et par til jeg ikke husker i farta). Ellers bra. :)
 
#23
Spillegal Podcastene er the shit!

Altså: Meget bra. 30 minutter var helt passe lengde også. Kunne gjerne vært mer. :D
 
#24
Dette er faktisk noe av det bedre jeg har hørt. Burnout-anmeldelsen var morsom og du har hele tiden herlige beskrivelser blandet med den liksom-dødsalvorlige kritikerrøsten din. FF-anmeldelsen falt også i smak. Og jeg er faktisk enig med deg, det er et plot som ikke henger på grep, men dessverre angriper dere det litt feil. Geostigma får du flere mulige forklaring på hva er. Og jenovas hode, så må du nok spille spillet for å forstå, ja. Og å se Last Order: Final Fantasy VII hadde nok også hjulpet litt på, for dette får man faktisk en grei forklaring på. Men uansett så får dere jo frem poenget om at plotet suger.

Ja, ellers så er det jo bare det at du snakker litt for fort til tider, som en del andre har påpekt. Alt i alt veldig bra, Shadar.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#25
Hørte gjennom nå, klarte ikke å vente. Herlige saker, mer av dette Shaddis. At Gitaroo Man-musikk var med som bakgrunnstunage rakket ikke nedover heller. Glimrende. :D
 
#26
Bra greier dette - kan absolutt ikke klage..
Radiostemmen din er silkemyk - jeg kunne ... gjort noe med den! :p

En sak du må huske på er å ta det med ro på "p" og "s"-lydene.
Disse høres ikke bra ut i mikrofonen.
Dessuten snakker du noe fort, men jeg vil ikke at du skal ta det helt med ro, bare ro ned litt..

Lengden... Når det kommer til lengden så er jeg noe usikker.
Det er litt for langt til å sitte å høre på - spisiellt for oss som ikke kan gjøre mer enn en ting om gangen - men det er perfekt fr å høre på mens man er på bussen..
 

SHDR

Gullmedlem
#27
Til kritikerne av min FF-synsing: det er litt tongue-in-cheek. Det er ment å skulle plage litt. Og jeg kan min FF, jeg har spilt gjennom FFVII fire ganger, og har en master save. Jeg velger å ta utgangspunkt i det spillet forteller meg: isåfall er Kadaj og gutta Sephiroth-kloner ... men det er et resultat av dårlig oversettelse.

Jenova OG Sephiroth OG Rufus OG the Turks ble drept i FFVII. Jeg synes det er nok plotthull. Ellers vil jeg gjerne få høre hvordan Geostigma, Reunion og denslags er logisk. Det er mulig det fungerer via intern logikk, men jeg synes det lukter Deus Ex Machina lang vei, særlig når den beste forklaringen jeg har fått på at Aerith kurerer Geostigma er "fordi hun er Cetra, og styrer lifestream". Jaha? Hvorfor er ikke hun blitt contaminated av Jenova da, siden Geostigma er forårsaket av en Jenova-infeksjon i Lifestream? Hvorfor velger hun å kurere Geostigma først når Cloud of Kadaj slåss i kirken? Dersom hun kan kurere det "fordi", så har ikke filmen noe grunnlag for å finnes.

Hva skal Rufus med hodet? Han så hva som skjedde forrige gang de eksperimenterte med Jenova. Er han så stokk dum i skallen at han tror det vil funke denne gangen, UTEN mako og UTEN noe Shin-ra til å styre Sephiroth? Det henger ikke på greip. Jeg har også fått den suverene forklaringen at innledningen, når det skytes i krateret, er bevis på at Kadaj og gutta hans er aspekter av Sephiroth fordi det bare kunne vært Sephiroth der nede og at han hadde Jenova. Hæh? Hvordan fikk Turks tatt fra SEPHIROTH Jenovas hode? Hvordan kunne Rude og Reno bli overrasket over at Rufus hadde hodet om det var de som hentet det?

Please.

Ellers: kritikk vel mottatt. Jeg har hørt over Gud i det siste selv, og det ble for mye. Omtrent to-tre taler for mye. Jeg snakker helt SINNSYKT fort, og det skal vi gjøre noe med. Neste blir mer forberedt, og skrevet mer for radio. Jeg skal forsøke å diktere dem, for å tilrettelegge dem senere istedet for å sitte og skrive for tale. Det blir nemlig raskt unaturlig og vanskelig.

Så, takk. :) More will come.
 
#28
har lagt den inn på podden min (lolz podcast) og skal nyte din meget sexy radiostemme mens jeg sykkler til byen. Har du vurdert å spille i hørespill noen gang? (radioteatert presanter ett kriminal drama i tre deler opplest av Shadar :svette:)
 

oma

Village Drunk
#29
helt greit, å holde meg interessert i 30 min er vanskelig nok, men du greide det faktisk, ikke så veldig mye å klage på, veldig mye bedre enn sistgang ... likte ikke så veldig godt den gud greien din, da jeg syns det ble litt vanskeligere å høre hva du snakket om, jeg fikk bare med meg poenget liksom... tror jeg.. men veldig bra
 
#30
"Og når fikk du peiling på spill?"
"Hold kjeft"

"Det blir som å kalle en jøde en jøde fordi han nagler frelseren til korset!"

Jeg lo. Jeg vil ha mer.
 
#31
Artig sak, det er det ingen tvil om. Som mange allerede har påpekt, snakker du litt for fort. Men ikke veldig. Gud-delen var herlig, blasfemisk til tusen, men den slags tenker vi vel ikke på. Totalt sett var det hele litt for ... «langstrakt». Den halvtimen det hele krevde gikk overraskende raskt, men du kunne godt ha kuttet ned på litt av stoffet.

Ellers er det den beste norske spill-podcasten per i dag, selv om du ikke har den største konkurransen. Ser uansett frem til neste gang.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#33
Hmm.. jeg og Marius lo godt under gudssekvensen, men bare i starten.
Etterhvert blir den simpelthen for lang og kjedelig.
Vær forsiktig på alle shh p og s lyder. da blir det ofte klipping.. Seff burde du hatt en kompressor på mikken, men... utenfor budsjett gitt :D

jau jau..

homo er du uansett. jeg likte best castlevania anmeldelsen, og jeg fatter fortsatt ikke at du ikke har spilt NOEN av de tidligere i serien.

snufs.. du er homo.. rett og slett homo.

:D
 
#34
Det var en ting jeg reagerte på angående FF: AC-diskusjonen deres. Du sa at man ikke fikk vite navnene på groupiesene til Kadaj, men det er feil. I begynnelsen av filmen, i ørkenen før de angriper Cloud, får man vite navnene deres. Husker dem ikke nå da. :flau:

Det jeg likte best var Castlevania-omtalen, den er jeg fullstendig enig med deg i. I motsetning til tidligere Castlevania-spill er vanskelighetsgraden veldig bra balansert i DoS, men de eldre spillene er fortsatt en fryd å spille. Du bør sjekke ut Circle of the Moon, Aria of Sorrow, Harmony of Dissonance (GBA alle tre) og Symphony of the Night (PSX). Det er de Castlevania-spillene jeg liker best (jeg har riktignok ikke spilt Aria of Sorrow, men Lodin og SøtUlv anbefaler det, såh ...).

Symphony of the Night er vanskelig å få tak i, dog. Castlevania-spill har en tendens til å bli sjeldne og dette er det eldste av de jeg har listet opp, men hvis du har chippa PSX finnes det måter ...

Selv har jeg nå lagt over 30 timer i Dawn of Sorrow. ^_^
 
#35
Opprinnelig skrevet av Shadar@11.10.2005, 13.47
Til kritikerne av min FF-synsing: det er litt tongue-in-cheek. Det er ment å skulle plage litt. Og jeg kan min FF, jeg har spilt gjennom FFVII fire ganger, og har en master save. Jeg velger å ta utgangspunkt i det spillet forteller meg: isåfall er Kadaj og gutta Sephiroth-kloner ... men det er et resultat av dårlig oversettelse.

Jenova OG Sephiroth OG Rufus OG the Turks ble drept i FFVII. Jeg synes det er nok plotthull. Ellers vil jeg gjerne få høre hvordan Geostigma, Reunion og denslags er logisk. Det er mulig det fungerer via intern logikk, men jeg synes det lukter Deus Ex Machina lang vei, særlig når den beste forklaringen jeg har fått på at Aerith kurerer Geostigma er "fordi hun er Cetra, og styrer lifestream". Jaha? Hvorfor er ikke hun blitt contaminated av Jenova da, siden Geostigma er forårsaket av en Jenova-infeksjon i Lifestream? Hvorfor velger hun å kurere Geostigma først når Cloud of Kadaj slåss i kirken? Dersom hun kan kurere det "fordi", så har ikke filmen noe grunnlag for å finnes.

Hva skal Rufus med hodet? Han så hva som skjedde forrige gang de eksperimenterte med Jenova. Er han så stokk dum i skallen at han tror det vil funke denne gangen, UTEN mako og UTEN noe Shin-ra til å styre Sephiroth? Det henger ikke på greip. Jeg har også fått den suverene forklaringen at innledningen, når det skytes i krateret, er bevis på at Kadaj og gutta hans er aspekter av Sephiroth fordi det bare kunne vært Sephiroth der nede og at han hadde Jenova. Hæh? Hvordan fikk Turks tatt fra SEPHIROTH Jenovas hode? Hvordan kunne Rude og Reno bli overrasket over at Rufus hadde hodet om det var de som hentet det?

267889​
(Du sier du tar utgangspunkt i hva spillet sier deg, men det samme gjør jeg...skal prøve å få det til kort sagt..)
Kadaj og gjengen hans er Sephiroth-kloner. Folk med implementert "Sephiroth-genet" for å få flere folk til å bli som han. Dette skjedde da før han var gal, og flere ble "klonet". Ingenting sier SIKKERT at Rufus døde, men det er noe vi selvfølgelig antar ettersom at bygningen der han er blir ødelagt, folka antar at han døde, og dermed tror vi det og. Men det er ikke noe fakta, så den come-backen var logisk. Jeg kan heller ikke huske at Turks ble drept i spillet, mulig skyldes dårlig hukommelse der, så jeg skal ikke ta deg for noe på det, selv om de antageligvis ikke døde. Jenova og Sephiroth er det som er mest interessant å vite hvordan overlevde. Er det eneste av de tingene vi et null om siden helikopteret drar ned uten at vi får vite noe. Skal ikke si noe på dette heller. Geostigma, vel, hva kan en regne med? At når "the prime evil" blir drept, så er verden fri uten noen form for påvirkning av noe i så stor grad. Virker alt for eventyr-stilistisk, noe som ikke passer helt. Geostigma passa fint inn for min smak, men var likevel litt dårlig forklart, men den var forklart.
Hvor/når står/sies det at Aerith kurerer Geostigma? Slik jeg forstod det var det heller Lifestream selv, ut i fra et 'rent' sted, i kirken, blomstene. Selv i spillet var det noe merkelig med at blomster kunne vokse der. Gir fin nok mening det.
Hva Rufus skal med hodet? Hvem sier at han har hodet? Han kan da ikke ha krympet hodet å putta det i boksen. Han har heller 'blodet' til Jenova eller hva man vil kalle det. Er ikke hodet i hvert fall. Noen folk gir aldri opp hvis de ser mulighet for overmenneskelig kraft, noe jeg tror Rufus gjør. Forklarer ingenting, men er subjektivt synspunkt.
Turks tok ikke hodet, siden det ikke var der, men tok "blood-samples", og hvem vet, kanskje de brant det som var igjen der nede før Kadaj og gjengen rakk å gjøre noe? Grunnen til at Kadaj og gjeng var der er mer eller mindre spekulering, men virker veldig logisk at det er på grunn av Reunion. Alle Sephiroth-'kloner' ble sugd mot Sephiroth, noe som førte dem dit. Noen sterkere enn andre. Hva de har gjort de to årene etter Sephy's død er komplette hull i plottet.
Så siste ting du nevner. Reno og Rude virket ikke overrasket over at Rufus hadde Jenova, siden de var med å hentet det. De vet tidligere at Jenova/Jenovas hodet ikke er i minnestatuen, noe som sier folk flest at de vet hvor det er, men at det er en hemmelighet. Ikke noe merkelig. Grunnen til at de blir sjokket over at 'Rufus har Jenovas "hodet" ' er vel mer at de blir sjokket over eksplosjonen.

Dette ble litt vel mye FF7:AC, mer enn jeg hadde regnet med. Men jeg ser null poeng i å gjøre hullene større og flere enn hva de er, og det å lage diskusjon ut i fra mangler av informasjon = katastrofe. Man kan være heldig likevel, men det synes ikke jeg du var her.
(Ingen ide om å få dette om til enda et AC emnet, men her ble det sagt, her tar jeg det opp...)


Ellers, bra cast :tommelopp:
 
#36
Jeg kan i hvert fall legge til at Reno, Rude og Elena får man ikke vite hvordan det går med i spillet. Man får i hvert fall ikke vite at de dør direkte. Men de nekter riktignok ordren fra Shinra i slutten av spillet da Cloud & co. skal stoppe Hojo i Midgar, og det skal vel belønnes med en ganske så kraftig straff. Men på en annen side så var jo Shinra ganske så ødelagt på den tid.

Angående Geostigma så mener Kadaj at dette er fordi at Jenova celler ødelegger Lifestream. Vincent snakket også om noe lignende, at kroppen sloss mot Jenova celler som gjennomsyrer Lifestream. Og siden alle levende skapninger tross alt har en sjel, en Lifestream i seg, så blir altså folk syke. Men ja det er sinnsykt mye som er uklart og jeg føler ikke akkurat at jeg har forstått noe særlig mer av FFVII-historien etter å ha sendt filmen, for å si det sånn.
 

SHDR

Gullmedlem
#37
Du kan velge å drepe the Turks når du er i undergrunnen i Midgard, såvidt jeg husker like før du møter Proud Clod. Da får du valget mellom å la dem gå, siden verden er iferd med å gå under likevel, eller å gjennomføre den "formelle" kampen til slutt. Lar du dem gå, får du andre items enn om du hadde valgt å slåss mot dem. Jeg drepte dem.
 

EagleJin

Bear Necessity
#39
Uhm.. Det er umulig å drepe Turks. De dør aldri. Vi får faktisk aldri vite hva som skjer med dem videre.
 
#40
Opprinnelig skrevet av Shadar@16.10.2005, 11.36
Du kan velge å drepe the Turks når du er i undergrunnen i Midgard, såvidt jeg husker like før du møter Proud Clod. Da får du valget mellom å la dem gå, siden verden er iferd med å gå under likevel, eller å gjennomføre den "formelle" kampen til slutt. Lar du dem gå, får du andre items enn om du hadde valgt å slåss mot dem. Jeg drepte dem.
269470​
... Og da kaller du det et plotthull at de lever enda?