Spillegals Sexy Spillstreamer

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#21
Det som også er smud hvis du får mer spenn enn vi trenger for da kan jo det brukes til ekstrautsizzle. Bedere kæmmz, koolar maikråfån, osv.
 
#22
Eller vi kan samle endel spenn opp og gi til de fattige. Med de "fattige" mener jeg da "Nabbe the Nærkis"
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#23
Utkast #2:





Tingen nå er at dette kommer til å endres en del igjen, men det er for å gi dere et inntrykk av selve idéen på hva jeg vil oppnå. Jeg teamer opp med Jante som skal ta seg av selve designet fremover mens jeg tar meg av arkitekturen (les: kodinga).

I tillegg lager jeg et admin-panel for å håndtere avstemninger, konkurranser, aktiv gamer, aktivt spill og slike ting, slik at vi kan styre alt on the fly fra stua uten stress. :)
 
#24
Har noen spill som kan doneres til neste konk. Send meg en adresse på PM den som tar seg av slikt, så er det greit.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#25
Har sendt deg PM, andre interesserte kan sende til meg direkte, på forhånd takk!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Utkast #2:





Tingen nå er at dette kommer til å endres en del igjen, men det er for å gi dere et inntrykk av selve idéen på hva jeg vil oppnå. Jeg teamer opp med Jante som skal ta seg av selve designet fremover mens jeg tar meg av arkitekturen (les: kodinga).
:eng: Designen. Bare mekk layouten sånn som dette så er du langt.



Kanskje en liten infoboks i full bredde øverst, tekstplassering som ikke er herpa, og en fancy logo, og så ordnes resten med CSS. Så kan man enkelt mekke ulike skins som kan byttes ut underveis eller ettersom brukerne selv ønsker det. Meget bra jobba, dette blir fett.

Har du FTP-tilgang på SG-serveren, forresten? Jeg har iallfall hatt det en gang i tida, kan se om jeg finner detaljene.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#27
dette kommer til å endres en del igjen, men det er for å gi dere et inntrykk av selve idéen på hva jeg vil oppnå. Jeg teamer opp med Jante som skal ta seg av selve designet fremover
Jaggu. Men ellers er jeg helt enig.


Eivind, blir det no subdomene på oss?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Tenkte atte siden det er du som er koder så er det du som mekker HTML-en som angir grunnlayouten, men ja.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#29
Fra og med i går er det Jante som tar over selve designet og skal gjøre det pent og pyntelig. Jeg skal kode alt som har med håndtering av konkurranser, spill, spillere og seere å gjøre.
De boksene med spillinfo og konkurranseinfo er ren mockup. Innholdet var ikke ment å faktisk se slik ut, det var tenkt som "her kommer denne type info på et eller annet vis".


Litt nærmere om idéen rundt konkurransene:
Vi tar Resi-helga som eksempel og setter i gang konkurranse om å tippe når tid vi blir ferdige med Resident Evil 1, der vi setter et tidspunkt for når vi slutter å ta imot bidrag. La oss si 8 folk har gitt hvert sitt klokkeslett, system vil så lage en sortert liste med nicks og tider. Etter hvert som tida går vil det holdes track på hvem som til enhver tid vil vinne dersom spillet avsluttes ved det tidspunktet. Eksempler:


Eksempel A - Klokka er 22:05

riffen - 23:10
Nabbe - 23:25
kak - 23:40
chris1414 - 23:45
jostein - 00:00

Eksempel B - klokka er 23:41

[st]riffen - 23:10[/st]
[st]Nabbe - 23:25[/st]
kak - 23:40
chris1414 - 23:45
jostein - 00:00


Det er forbi kaks tid, men han er fortsatt nærmest. Han strykes ut idet klokka slår 23:43, så fremheves chris1414 som den som ligger an til å vinne. Et slikt system kan vi bruke enten det er tidspunkter, antall av et eller annet eller lignende vi spør etter. I tillegg tenkte jeg å la oss legge inn premiene med bilde, eventuelt en skjult premie med spørsmålstegn som bilde. Fra RE-helga var det gjerne slik at de konkurransene vi hadde hver tredje time hadde forhåndsbestemte premier, mens de som dukket opp ved seer-milepæler måtte finnes frem impromptu. Slik kan vi både vise premien og holde styr på hvem som vinner hva.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#32
Mottatt og anerkjent. Den druknet litt imellom de to designutkastene.

Hva vil du infoboksen øverst skal inneholde, forresten?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#33
"Hei og velkommen til Spillegals streamingside! Her kan du se Buggz bli drept av en edderkopp femti ganger på rad, være med på å bestemme hvilken straff han kan få i chatten og følge utmålingen live på vårt sofacam!" med sånn liten X for å skjule øverst, for eksempel. Bare sånn at folk slipper å måtte finne ut av hva greia er på egen hånd.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#34
Jeg vurderer å legge en egen side man havner i først, som forklarer kort hva dette er for noe og ber deg skrive inn et nick du ønsker å bruke.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
Legg det i en infoboks øverst, skjul infoboksen hvis det finnes en cookie med nick/passordhash. Mer brukervennlig enn å mekke en egen side du må klikke vekk fra.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#36
System vil selvsagt kjenne deg igjen om du vender tilbake, og planen var å redirecte deg til hovedsiden idet du har slengt inn et brukernavn.

Heller være Spillegal472 frem til man lager seg et nick?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#37
Ja, seff. Det er bedre å gi den besøkende et umiddelbart inntrykk av hva greia er, med en liten introtekst og en boks hvor man mekker brukernavn/passord etter ønske snarere enn "Heisann tenkte bare å fortelle deg om noe spennende kalt brukernavn og passord som du er nødt til å opprette for å få lov til å sjekke ut hva dette er for noe".
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#38
Jeg sa ingenting om passord. Jeg mente bare at man skal kalle seg noe.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#39
Dobbeltpoast fordi det ikke har gått et døgn enda og jeg allerede har registrert 200 spenn fra kak og 500 (!) spenn fra Justin! Dette blir klikkosaurus, dere eier!
 
#40
Får ikke tak i Endre, enda. Har ikke Fetthest alt man trenger av pass og shit egentlig? Om ikke så har jeg strengt talt en server vi kan bruke.