Spillegals Sexy Spillstreamer

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#61
Ikke veit jeg hvor mange andre nettsider enn SG dere har vært innom de siste ti åra, men den der er bredere enn alle jeg gadd å sjekke kjapt nå. Ikke hør på'rem, Jante.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#62
Høyresida kan gjøres dynamisk slik at den tilpasser seg bredden på browservinduet. Setter vi på en max-width for at den ikke blir altfor bred, så blir det bra.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#63
Det der er uansett bare en mockup for å vise en generell idé om hvordan det blir seende ut. Sida vil tilpasse seg bredden til nettleseren, og max-width er per nå 1200px siden det er den bredden de aller fleste benytter seg av. Det ser heller ikke smalt ut i større oppløsninger. Elementene på toppen (hvem spiller, osv) er også ment å kunne minimeres med javascript. Går vi bredere så vil ting se ganske jævlig ut, og hvis folk vil ha det større video kan de uansett bruke full-screen.

Forumet her ser f.eks. ultrateit ut i min oppløsning på 1920x1080, og kunne godt ha vært litt smalere for bedre lesbarhet.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#64
Men det er et forum, i Neo-SG vil halvparten av bredden være videostreams. Dermed vil resten uansett være godt leselig.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#65
Ja, det siste der var bare en apropos.
 
#67
Hei hei hei, pratet nettopp med Endre og vi har fått klartsignal, han var ikke hjemme NÅRRRge jeg ringte men vi skal få ordna login (ikveld/imorra) og hele pakka så dere kan begynne på shizzet.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#68
Se Buggz, Eivind prøver å gi inntrykk av at han alt har snakket med Endre, men så røper han seg med det kritiske ordet når.
 
#69
Kjefta Martin.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#70
:D


Men det er bra, jeg er halvveis med adminsiden og begynner å få på plass shizz å vise frem.


EDIT: Beteve, jeg tror dette ble nevnt men .net og MSSQL må støttes.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#71
Statusoppdatering: Jeg er ganske ferdig med både markup og css, og har sendt over filene til Buggz. Det er enda en del quirks som må jevnes ut i css'en, og et par fancy ting som skal gjøres i javascript.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#72
Ok, da har det skjedd noen ting. Endre har en Hauppauge HD-PVR som han donerer bort, så da trenger jeg ikke slenge to kilokroner i retning Black Magic Intensity lenger. Dermed har vi 925 kronerullede kroner - pluss en slump jeg skal donere selv når lønna tikker inn om ei uke - som vi må gjøre noe fornuftig med. Hvis noen mener målet med pengene ble nådd siden jeg har fått tak i opptaksenhet skal du få penga tilbake om du ønsker det.

Så, kom med forslag, tanker og idéer! Hva kan vi gjøre med OVER TUSEN KRONER?!

Justin nevnte en artig mulighet, og det er å ha en ekstra fet premie som går til den som samler mest poeng ila hele helga. Enten ved å plukke den som vinner mest konkurranser, men jeg tror det blir bedre med å ha en egen rekke konkurranser som bare gir poeng i retning denne fetere premien, mye fordi de andre konkurransene allerede har premier og den som vinner flest allerede har fått en god del shizz. Egen konkurranseserie føler jeg gjør det mer fair. Hvis dette lyder bra for dere gjenstår det også å komme på noe helt jævlig smart å kunne gi bort. Som er fett.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#73
Bør i hvertfall se over hva som behøves av annet småtteri. Det være seg enkel ting som kontinuerlig lading av sofacam, mikrofon, andre kabler osv.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#74
Kabler har jeg. Playstation Eye kan plasseres over TV-en og brukes som sofacam. Mikrofonen vi brukte var derimot litt ustø i kontakten. Det beste hadde vært en mikrofon som er designet for å stå på et bord og fange opp samtale mellom flere.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#75
Ja kjapt angående mikrofonen gjør min den jobben (er laget for musikkstudiobruk), men har som nevnt ikke noe stativ til den så den får seg en trøkk hver gang noe skjer på bordet den ligger på. Å få tak i et stativ er langtfra umulig, men synes å huske noen nevne noe som ble kalt en "bordmic" eller lignende, altså en perfekt til vår bruk.

Vi kan bruke pengene på en PR-kampanje :) (Dvs. gi de til meg for at jeg tar meg en time fri fra og jobber med å skaffe seere isteden svindle svindle)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#77
Sier ikke nei takk til det!

EDIT: Etter bildet å dømme ser det ut som en "personlig" mic, dvs tar opp i retning front og dermed ikke særlig god på surroundlyd..
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#80
Kvikk statusupdate her, for de spesielt interesserte.

Streaming:
Jeg rota en god stund i går med å fastspenne receiveren min til 720p for å prøve å route alt via den, til pc-en og så til TV-en. Lang historie kort fikk jeg bilde og gode greier i alle mulige oppkoblinger bortsett fra nettopp receiver til pc, hvilket hadde løst alle problemer noensinne.

Jeg hadde i Crash-helga håpet på at PS3-en skulle gjøre som Sony lovte, nemlig å oppskalere PS1- og PS2-spill. Det gikk likevel til helvete selv etter tre timers fikling (heldigvis hadde jeg tatt med ekstra videokamera som backup), men denne videoen beviser at man med nettopp det kortet jeg har skal kunne klare å streame PS1-spill. Tilbake til square one altså: få PS3-en og kortet til å samarbeide direkte.

Prøver mer i kveld, se frem til at jeg får vist litt døing i Vagrant Story på direkten.

Webside:
Jante og jeg har vel egentlig mista kontakten helt, men jeg tror jeg skal gå inn for en bitteliten opprydning slik at siden er litt mer konsekvent på visning av spillcovere og avatarer av forskjellig størrelse. Beskrivende tekst burde også kunne skaleres avhengig av mengde innhold. Desto viktigere må jeg omsider få inn no avstemnings og konkurransings, men php er et makkverk av et språk og det har vært lite motiverende å få gjort noe.. :(

Minimalistisk adminside ble brukt både denne helga og Bergenzelda til stor suksess, spill og spillere ble byttet ut med letthet av oma, Nabbe, Sjutten og JustinCase.