Spillegals store julequizkalender!

ganon

The Boshy
#1
Ho! Ho! Ho! godtfolk og velkommen til årets siste konkurranse, en quiz i 24 deler! Hver dag i desember frem til jul kommer et eller flere spørsmål som må besvares innen midnatt samme dag.
For hvert riktige svar putter jeg en lapp med nicket ditt i en boks som jeg trekker de heldige vinnerne fra etter julaften! Altså, jo flere riktige svar, jo større mulighet for premie. For å ytterligere hjelpe sjansene deres blir det kun en premie per person!
Jeg prøver å holde det mulig for alle på ett eller annet tidspunkt så ikke fortvil om spørsmålene virker vanskelige i starten. Jeg kommer til å spørre om både nytt og gammelt, spill såvel som tegneserier.
Jeg kommer også til å oppdatere facebooksiden vår daglig, og jeg oppmuntrer dere til å dele den med venner. Alle som registrerer seg og svarer på minst et spørsmål er med i trekningen!
Du lurer sikkert på hva du kan vinne på dette tidspunktet? Vel siden det er jul, så holdes premiene hemmelige og vil finne veien til vinnerne ferdig innpakket. Vinnerne oppmuntres til å dele hva de vinner her i tråden i etterkant.
Dere svarer ved å sende meg en PM med det du tror er det riktige svaret innen midnatt. Jeg deler fasiten med dere etterhvert som nye spørsmål dukker opp.

NB: Det kommer til å bli delt ut premier til fem heldige vinnere i første omgang, og jeg legger til en premie for hver femte nye deltaker etter 20 deltakere. 25 deltakere gir seks premier, 30 deltakere gir syv premier etc.

Til nye medlemmer: Her er hvordan du sender en PM:



Sett musepekeren over "innbox" symbolet og trykk på "start new conversation".



Skriv brukernavnet mitt under "participants", skriv "julequis" i tittelen og fyll inn svaret under!

Spørsmålene kommer i form av bilder eller lydklipp, kanskje noen videoklipp. Her er et av spørsmålene for første desember (de andre blir vesentlig lettere) og det er litt av en nøtt så dere skal få gruble på den ekstra lenge.

Hvilken konsoll tilhører denne kontrollen?

 
Sist redigert:

ganon

The Boshy
#3
Og vi er igang! Det blir tre spørsmål i dag inkludert det første dere har grublet på en stund.

Spørsmål nr 2: Hvilket spill hører vi her?


Spørsmål nr 3: Hvilken tegneserie er dette?



Husk, Jo flere riktige svar jo større mulighet for swag! Lykke til alle sammen!
 

demake

Seksuelt godteri
#4
Jeg har ikke peiling på noen av spørsmålene, men du eier likevel.
 

ganon

The Boshy
#5
Bra med kommentarer om jeg blir for obskur! Poenget er å være inkluderende så jeg tar det til ettertanke, og tror/håper alle skal få briljere i løpet av kalenderen.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Rimlig sikker på at jeg vet hva begge to er, men jeg gidder ikke delta fordi jul. :ras:

E: Meh, deltok alikevel.
 

ganon

The Boshy
#8
God morgen! Det var endel som klarte å svare for seg i går og etter første dag ligger det 13 lapper i hatten. Det blir likt oppsett på dagens spørsmål, lykke til!

PS: Fasit for gårsdagens spørsmål:



Morratryne.jpeg

Spørsmål 1: FC3plus var konsollen jeg var på jakt etter! Ikke at noen burde jakte på den da den har en lei tendens til å ikke fungere ut fra esken og av og til eksplodere bare fordi. Jeg plukket den opp når jeg feiret jul i statene for fem år siden og handlet mye retrospill.

Spørsmål 2: Dr.Mario!

Spørsmål 3: The Walking Dead!

Da er vi klare for dagens spørsmål:

Spørsmål nr 1: Hvilken konsoll tilhører denne kontrollen?



Spørsmål nr 2: Hvilket spill hører vi her?


Spørsmål nr 3: Hvilken tegneserie er dette?

 
Sist redigert:

ganon

The Boshy
#9
Veldig imponerende innsats blant flere i går, men jeg regner med at det blir noen panneklasker når folk leser fasiten under. Det er forresten 35 lapper i hatten etter to dager! Her er det bare å slenge seg på om man vil ha mulighet til premier.

Spørsmål nr 1: XBOX 360!

Spørsmål nr 2: Pong!

Spørsmål nr 3: Sin City!

Dagens spørsmål 3. Desember:

Hvilken konsoll tilhører denne kontrollen:



Hvilket spill hører vi her:

Denne er strengt tatt for de som synes lyden av Norge blir for lett, og gir tre lapper i hatten.

Og til slutt, hvilken tegneserie er dette?

 
Sist redigert:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#11
Joda, det er bare veldig subtilt så du må skru opp. Det er noe during og noen sjeldne lyder og pustinga til ganon.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#12
During, og noen lyder de to siste sekundene
 

demake

Seksuelt godteri
#16
I dag kaster jeg en lapp i hatten!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Jeg også. Én. :argh:
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Helvete og snute at jeg ikke tok Sin City. Av en eller annen grunn gjorde skyggelegginga av Marv at jeg trodde det var Batman så jeg satt i evigheter å prøvde å komme på hvilken jævla Miller-serie det kunne være. :penga:
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#19
Jeg glemte å sende inn i går jeg.
:(

Men sendte inn i dag. Har en god følelse på to av dem ijaffal
 

ganon

The Boshy
#20
Morn morn. Ble sent i går, jeg oppdaget Rocket League så fruen måtte stå opp med junior i dag. Her er fasiten for i går:

Spørsmål 1: N64!

Spørsmål 2: Lunar Lander! Gi Terje en fist ved neste anledning for mad zkillz!

Spørsmål 3: V for Vendetta! Her kan Agradula le av alle andre som bommet. Jeg trodde flere ville tippe riktig siden jeg tok bilde av dominoscenen som er så forseggjort i filmen.

Videre til dagens spørsmål 4. Desember:

Hvilken konsoll tilhører denne kontrollen:



Hvilket spill kommer disse lydene ifra:


Hvilken tegneserie er dette:



PS: Etter tre dager er det 51 lapper i hatten!