Sånn ellers, lyst på gratis spill? Klart du har. Eller, kanskje iallfall. Som noen kanskje fikk med seg, har noen funnet ut at å gi bort MechWarrior 4: Mercenaries gratis vil funke fett som reklame for det nye MechWarrior-spillet som kommer snart. Kanskje det, men jeg kan iallfall skrive under på at noe som ikke funker, er det jævla togvraket av noe dill du må gjennom for å skaffe deg spillet gratis. Heldigvis har jeg masa med greier så dere slipper, hvis et taktisk mech-spill med akkurat så mye realisme at du ikke bare kan måke i vei men akkurat så mye dill at det fortsatt er artig å blæste tullinger med raketter frister.
Okay. De som har fått ansvaret for å dele ut greiene kaller seg for MekTek, og sist jeg gadd å sjekke var sida deres stein dau på grunn av alle som skal laste ned skiten. Eller, mer sannsynlig, alle som skal klage over at det ikke funker å laste ned skiten. For gutta har nemlig funnet ut at den beste måten å dele det ut på
ikke er ved å mekke en torrent og la folk laste ned en zip-fil, men heller ved å tvinge folk til å laste ned en egen ghetto torrent-klient som ser ut som om den er laget på en ettermiddag av en søttenåring med Visual Basic. Har prøvd den på to maskiner, og enten klikka den ved oppstart, eller så brukte den tre kvarter på å laste ned selve torrent-fila og tre megabyte data. Lot den stå på i tre timer og da hadde den lasta ned til sammen elleve megabyte før den kræsja og avslutta seg selv. Hurra. Så: Det jeg gjorde var å raske fram torrent-fila fra programmet og
RapidShare den. Bare smekk den inn i torrentklienten din og last ned. Når du så er ferdig vil du se at folka har kisa det til enda litt mer, ved at du laster ned en såkalt .mtx-fil som tydeligvis er noe de fant på bare for å leke deilige siden det er en helt vanlig zip-fil som kan åpnes i hva som helst som støtter det. Pakk ut innholdet i "base"-mappa til en passende mappe på disken din og kjør MW4Mercs.exe så skal ting funke. Med ett unntak: Her nekta spillet å kjøre fordi jeg ikke hadde bra nok maskin, men da jeg satte spillet til å kjøre i Windows XP-kompatibilitetsmodus hadde jeg plutselig bra nok maskin likevel. Får også bare kjørt i vindu siden oppløsninga er neger ellers. Så: Ingen pangstart, men det kan jo bli artig etter hvert. Kontrollene var iallfall kompliserte nok.