Spillfisletråden

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Drauden

SGs kollektive lillebror
Blodharry, men de klarte å få til en jævlig imponerende slosskamp.

Ikke shizzle akkurat, men et spørsmål om noe som irriterer meg: Hvorfor er alle spillselskaper så opptatt av at de skal ha en form for DRM hele tiden når det er garantert at salgene vil øke bare de dropper dritet?

SHDR

Gullmedlem
For å stanse piratkopiering den første dagen til uka, har jeg hørt. Tror ikke det hjelper, for vanligvis havner spillet i henda til crackere et sted etter at spillet forlater fabrikken og havner i butikkene, så du ser day one cracks veldig ofte.

Hva angår økte salg -- vet ikke helt. Tror ikke det er DRM som gjør at butikksalget av PC-spill har gått ned, heller det at det er bedre marginer og høyere salg på konsollspill pluss færre returer fordi folk ikke kan kjøre spillene, og dermed er det ikke særlig gunstig å selge PC-spill i butikk lenger. Dessuten har vel de fleste vettuge PC-spillere gått over til Steam og andre digitale distribusjonskanaler uansett.

Mest av alt kommer det av en "under siege"-mentalitet hos utgivere. De ser på piratkopiering som en fare som må bekjempes og ikke som en forandring i forbrukernes vaner som de trenger å tilpasse seg. Klassisk.

Jeg tror selv ikke at DRM er grunnen til at spillsalg på PC har blitt lavere sånn til å starte med, men i disse dager er det mange som sier at de nekter å kjøpe spillet pga DRM og piratkopierer for å demonstrere. Det er nok mange som bruker dette som en unnskyldning for å føle seg litt bedre over å være pirat, men det er mange, blant annet meg, som virkelig mener det. Derfor tror jeg at om de offentliggjorde at DRM skal aldri mer eksistere, spillene har ingen slik dritbeskyttelse lenger, så ville nok salget økt en del (i en periode, hvertfall).

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Oh my lawd, is dat sum remastra Fallout-musikk? Jammen er det det. Fallout 1 og 2, altså. Bare fire spor som kan streames akkurat for øyeblikket, men det skal komme en gratis pakke med nyversjoner av den gode gamle Fallout-musikken etter hvert. Antar at serveren ble såpass hamra at de måtte ta det ned.

Jante

privileged CIS shitlord

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hook a brotha up?