Spillfisletråden

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Telltale Games har begynt å pimpe The Walking Dead: The Game.

Spillet anser tegneserien som kanon, og følger en gruppe overlevende som vi tidligere ikke har hørt noe om. Spillet skal visst nok være med actionorientert enn Jurassic Park, på den måten at man ikke driver med puzzles og quick time-events, men mer direkte interaksjon, som f.eks skyting, fri bevegelse osv.. Man får se litt skjermdumper i den youtube-filmen som ligger på sida deres, og stilen ser ut til å være tilnærmet lik serien, bare litt mer stilisert.

Jeg er meget skeptisk etter den totale katastrofen som var Jurassic Park: The Game, men skal nok sjekkes ut uansett. Det blir episodisk, som resten av Telltale sine utgivelser.
Bump fordi det nå er ute på Steam og PSN (IOS og XBLA kommer om få strakser) og det får gode skussmål stort sett overalt.

Skal definitivt spille gjennom, men jeg tror jeg venter til alle fem episodene er ute på XBLA. Gledelig (og litt overraskende) at det ser ut til å være så bra, etter fadesen med Juraparken. Ser ut til å holde greit nivå teknisk også. Blir kun rapportert om problemer med skygge-renderingen og noen lydglipper.

Jeg coppa det straks jeg så noen av anmeldelsene. Erke kjempefan av serien og var mektig skeptisk etter Juraparken (som jeg ikke tok i med tang engang), men dette ser ut til å bli å eie.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
maxe ut maxe ut maxe ut maxe ut maxe ut
Det virker logisk at de mekker assets som holder flere ganger høyere oppløsning enn konsoll-assetsene bare så han ene som eier en 6-kjernes i7 og GTX 680 SLI skal få smell for hjorten? Nigga please.

Jepp, Wanking Dead var ganske bra saker. Det er fortsatt flust av QTE'er, men de mekker sense i kontekstene. Det virker som valg man tar i spillet avgjør handlinga og sånt likes. Minner om Heavy Rain bare ikke mekka av pretensiøse franskmenn.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
hm.. Jeg har sett den derre "vi bygger opp til denne spillen"-serien der noen intervjuer de forskjellige folka som har vært med på å lage spillen og det virka ganske fett. Det virker, som du skriver, at de på en måte har klart å lage qte på en god måte. Eller sånn som det burde være, ikke bare for å være der, men for å lage "realistiske" events som blir vanskelig å få styrt med en kontroll.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg synes ennå Lost Planet 2 hadde beste qte-ene. Eneste forskjellen når du feila var en filmsekvens hvor du bæsja på leggen, men spillet fortsatte uaffisert.
Det ble homret ganske godt når en sekvens forventer at alle 4 spillere skal qte-e, og du får klipp etter klipp hvor alle konsekvent faller flatt på trynet.

Finner ikke gode videoer av folk som failer qtesene, men jeg poaster bpste scenen fordi. Hopp til ca. halvveis.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Leste den der på lørda'n, og det ga mest av alt et innblikk i hvor skakkjørt spillindustrien er hvis Valve-modellen er den eneste som gjør ting annerledes. I praksis er det jo bare en formalisering av en mye løsere indie-måte å gjøre ting på; do whatever, så lenge du lærer av det og gjør andre bedre. Godt å se at de i det minste selv innser hvor vanvittig sårbare og priviligerte de er.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, for S.T.A.L.K.E.R. var virkelig en knakelibrakbra tittel.

Bedre enn Survarium.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Driter i tittelen, bare jeg får mer gritty østblokk.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ånei tittelen suger da blir spillet dårlig også.

Hva er egentlig MMOFPS? Blir dette et MMORPG bare med ekte ferdigheter istedetfor evig grinding?

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Du kan da ha grinding selv med fps-kontroller mener nå jeg. Det kommer an på om dem vil at du skal ha det gøy eller at du skal spille lenge.