Spillfisletråden

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato
Calla fake allerede på første spillet. Beyond Good an Evil 2, lol. Gears of War ble starta for noen måneder siden. Åssen gameplay kan de ha fra det?
Og er God of War virkelig det eneste spillet Sony skal annonsere? Og hvorfor skal de vise Watchy Dogs når det allerede har vært ute en stund? Det er krise hos Sony hvis det og DLC yil Infatmouse er noe av det eneste de har.
Når det gjelder Nintendo er Pokken Fighters ett eldgammalt kodenavn til noe Pokeymanfolka drev å mekka på. Tviler sterkt på at de drar det fram igjen. Og lol, Symphony of the Night 2, lol.
Xenogears blir ikke hetende Origins siden det er ganske opplagt av det som er vist at det er en oppfølger. At Zelda foreløpig har mongo tittel er en av de få realistiske tinga der. :p
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Og hvorfor skal de vise Watchy Dogs når det allerede har vært ute en stund?
Verdenslansering 27. mai trodde jeg. Om det har vært ute en stund har det virkelig hatt lav
innvirkning på media.

EDIT: Ah, ute en stund innen E3. Hjernen min fjerta litt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Time. Vill. Sjåvv.

 

Novastrum

Feminist-elitist
Henger meg på skepsisen her ass, men samtidig har jeg sinnsykt lyst på SOTN2...

Og angående Beyond Good & Evil 2:
In May 2012, it was announced by Michel Ancel that the game had entered an 'active' development stage specifically for next-gen consoles, with them working on the in-game engine. They also previewed a screenshot of the in-game graphics.[28]
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, det var det. Jeg har vært ekstremt skeptisk til Watch Dogs helt fra den traileren i... fjor? hvor folk bare WOW se så fett det ser ut. Nei, det gjør ikke det, det ser ut som Assassin's Creed bare med mer mobiltelefon. Jeg blir iallfall ekstremt overraska hvis det viser seg at Watch Dogs har noe mer å by på enn samme scripta karusellen som AC.
 
Ubi sineste hest de kan piske på. Favorittbiten min er at vi fortsatt ikke vet en dritt om hvordan gameplayet faktisk fungerer. Folk som forhåndsbestiller dette ass.
 

demake

Seksuelt godteri
TV-spill er dødt og vi skuer over det råtne liket, hva faen er det meningen dette skal forestille?
Hopp skip, og start med brettspill, før det er for seint.
 
Folk som forhåndsbestiller spill generelt sett er en gjeng med fislefitter som - av en eller annen uforklarlig grunn - gir penga sine på forhånd, gjerne lang tid i forveien, til en gjeng med pikker i California (som ikke en gang har laget dritten ferdig en gang) og velvillig lar seg bli pult av middelmådigheten de får i retur. Så er all omtalen av spillet de har kjøpt nøye konstruert propaganda skrevet av lakeier i spillmedia, mens resten av anmelderne har fått embargo til samme dag som spillet kommer ut. Så sitter man der og har betalt 500 spenn på forhånd for et dårlig spill (og en hatt som BARE DU som forhåndsbestilte igjennom Gamepromp får) og likevel føler behovet for å forsvare kjøpet sitt når det kommer frem at spillet er noe dritt.

Det kan høres ut som jeg kødder, men jeg gjør ikke det. Hvorfor har forhåndsbestilling blitt en greie med spill? Jeg klarer ikke skjønne det utover den åpenbare forklaringer: At gamere er komplette idioter.
 
Grunnen til at jeg ofte forhåndsbestiller spill på Steam er at nettet mitt er shitty, men jeg kan preloade. For titler som Arkham Origins, Bioshock Infinite og Dark Souls 2 er det grei skuring siden jeg uansett er sikker på at jeg skal ha dem. En uprøvd greie som Watchy Dogs tar jeg derimot ikke i med en ti fots pinne før vanlige folk på nettet har testa det. Men ja, å forhåndsbestille fysiske spill er stort sett eh.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
sheriffen skrev:
Hvorfor har forhåndsbestilling blitt en greie med spill? Jeg klarer ikke skjønne det utover den åpenbare forklaringer: At gamere er komplette idioter.
Fant igjen dette innlegget skrevet av en av produsentene av Contra 4:

Preorder numbers are VERY IMPORTANT. The reason they're different from sale figures?

...nobody's bought the game yet. There are no sales figures.

Sometimes marketing or development funds are re-allocated based on high preorder numbers. Let's say Niche Publisher "A" doesn't ship in large quantities. Let's say people always bitch that "A"s games are in short supply and impossible to find.

If people preorder "A"s games they are NOT ONLY ensuring that they themselves get a copy. They are also saying "Hey Niche Publisher A! We are interested in this game!" Niche Publisher A sees this interest and orders twice as many copies of the game. (This is more complicated, in that GameStop/EB see big preorder numbers and then order more copies FROM Publisher A, which increases the manufacturing order, etc).

Without preorders, who knows if people are interested? No one knows. So they assume there is low interest--otherwise people would be preordering.

This works the same for Large Publisher "K" as it does for Niche Publisher "A".

So if there's a game you're looking forward to, or are surprised ever got made (maybe a niche game by Large Publisher K?), or want to have more of--Preordering is the ONLY WAY to make this happen. Like it or not, that is how manufacturing/marketing decisions are made.

If you ever wonder "Why haven't I seen marketing for X yet?"

It's because you, the person who already knows about it, haven't preordered it.




Dette gjelder selvsagt ikke for gigaspill som Watch Dogs.
 
Denne emulatoren virker jo veldig snasen, men kanskje litt for snasen? Lurer på hva Nintendo syns (nei det gjør jeg ikke), særlig siden det virker som de skal tjene penger på greiene.
 
Grunnen til at jeg ofte forhåndsbestiller spill på Steam er at nettet mitt er shitty, men jeg kan preloade. For titler som Arkham Origins, Bioshock Infinite og Dark Souls 2 er det grei skuring siden jeg uansett er sikker på at jeg skal ha dem. En uprøvd greie som Watchy Dogs tar jeg derimot ikke i med en ti fots pinne før vanlige folk på nettet har testa det. Men ja, å forhåndsbestille fysiske spill er stort sett eh.
Syns det er forskjell på å kjøpe spill et par dager i forveien for å kunne pre-loade fremfor å kjøpe spill (f.eks igjennom gamestop og lignende) lang tid i forveien.

Greia Thinaran nevner er gode poeng, men rent prinsipielt sett misliker jeg hele konseptet og buzzen rundt "pre-orders" og det at det har blitt en greie mange nå vil forholde seg til hvis de vil få alt ut av et spill de liker. "Sorry, du kan ikke få 100% completed fordi du ikke har de eksklusive pre-order DLCene fra Gamestop, Narvesen og Spiderman". At det er en greie at nisjespill ikke kan bli laget fordi folk ikke betaler hele festen på forhånd kommer ikke akkurat jeg til å felle noen tårer over. Det nærmeste jeg har vært å forhåndsbestille noe må være Project Eternity på Kickstarter, og selv der skulle det utrolig mye til at jeg blir med.

Det kan jo også være at jeg har blitt en grinete gubbe nå som jeg stort sett bare spiller Civ og FM, og ikke skjønner meg på hvordan ting foregår.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Liker ikke at preorders kommer i en milliard forskjellige versjoner, er rabattert og kommer med masse ekstradill. Man belønnes altså for å ukritisk hive seg på hypetoget, og bidrar bare til å forsterke denne trenden ytterligere.