Spillfisletråden

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare ha speil på dass og skjul litt lading når man går inn, bygg et identisk rom på andre sida av speilet, kopier spillfiguren speilvendt,. Hæpp, du har speil i en spille.


Fra spøk til alvor så er noe av poenget med shadere nettopp at man skal slippe slike "smarte" løsninger som å bygge en identisk kopi av et rom for å få refleksjoner, siden du bare kan rendre det rommet du allerede har mekka fra en annen vinkel uten noe mer fiksfakseri. Samme prinsipp brukes som utgangspunkt for å rendre sanntids-skygger; rendre rommet fra synspunktet til lyskilden, sjekk hva som er belyst og hvor mye, og bruk den informasjonen for å rendre skygger når du skal legge på lys i scena di. Derfor er det ofte kutta ned antall lyskilder og oppløsning på skygger og sånt på mindre heftige maskiner.

tl;dr: Ikke spør meg om noe shader-relatert hvis du ikke har god tid.
 
Denne kommer nok ikke til å dukke opp i media.

Forøvrig er det et påskeegg hvor man finner en død sjef fra Abstergo som er blitt jakta på av The Brotherhood. :p
 
Det er kommet en mod til Watch_Dogs mesterraseversjonen som låser opp alle effektene Ubisoft viste i spillet på E3, men ikke bare det, det skal tydeligvis kjøre mye mer smooth (på high end maskiner).
En Ubisoft PR dame har selvfølgelig nektet for at de gimpa pc versjonen på twitter.

 
Xbox Japan promoterer Destiny:

To dager etterpå annonserer Sony at det bare slippes til PS3 og 4 der borte. Ægd.

Og TF2 er fortsatt no møl, men fy faen så bra filmer Valve lager av det. Hvorfor kan de ikke bare lage en helaftens ut av det?
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Sa noen speedruns? For jeg synes jeg hørte noen si speedruns...



SGDQ kicker off om snaue timen, og begynner i god stil med Super Mario 3D World. Og jaggu har de ikke fått til en C64-blokk i år også, så dette blir nok ei bra uke.

http://gamesdonequick.com/ (Twitch her hvis sida blir ustabil). Hele timeplanen ligger her.