Spillfisletråden

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Metal Gear Solid kom ut til GameBoy Color også, forøvrig (jeg har det selv). Det er samme greia som NES-spillene mekanikkmessig, men med litt mer avanserte greier og setpieces inspirert av PSX-spillet uten at det blir rehash. Seff er det bare en spinoff og ikke canon, men kvaliteten er overraskende høy.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ghost Babel? Der spiller man en utgave av Snake som heter Jack og det er jo litt rart. Raiden i VR-trening før MGS2?
Jepp. Het bare Metal Gear Solid i Ævvropa. Oooog det er med VR Missions og greier, forøvrig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
 
Nintendo holdt no investormøte i natt og annonserte det første mobilspillet sitt. Det heter Miitomo og... er no slags chatteprogram med Miier. Man kan sende meldinger til folk på vennelista og øøh, ting? :ehm:
Ser ikke ut til at vi har så veldig mye å frykte i første rekke.
 
Ganske fet liten Metroid-film. Chobot er kanskje ikke helt overbevisende som Samus og ting er litt vel Alien og 2001, men men, stilig lell.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg hadde ingenting imot Chobot i IGN, men her er hun faenmeg helt krise. Hun greier ikke å bære den enkle voiceoveren i starten engang og tar deg helt ut av det med all vokalstekinga. Orket ikke se mer, gir den en ny sjanse litt senere.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Klarer enda ikke skjønne hvorfor Myst var så forbanna populært.
Eneste grunn var at det stappa en hel CD med bilder (og filmklipp? Husker ikke og det er kommet tredve hojilliarder remakes som har ødelagt de opprinnelige minnene fra spillet) som så kule ut OG var et "spill" i tillegg, og dermed rettferdiggjorde kjøp av den mongodyre CD-ROM-spilleren din. Lik og del hvis du husker tida hvor CD-ROM-en var kobla opp via lydkortet.

Edit: Fiiiiiiiine spillen.

 

Novastrum

Feminist-elitist
Wow. Den videosnutten hadde ikke litt Metroid-stemning engang. Generisk hollywoodmusikk og last-gen color grading. Nesten så nerden i meg blir sinna.

Angående Myst:
Jeg husker at det kom ut akkurat når "Multimedia-PC" var den nye hypen. Dvs. en PC med lydkort (ikke AdLib/Roland-synthesizer) og CD-rom. I denne hypetiden fikk en haug med voksne øynene opp for hva denne fantastiske teknologien kunne by på. Myst var et kjedelig spill selv den gang, med mindre man var voksen og ikke hadde spilt noe særlig før - men grafikken var relativt nydelig. Spillet var også veldig med på å drive trenden med at alle fancy spill skulle kjøre i Windows, ikke DOS slik som tidligere (samme hvor lite optimalisert Win 3.11/95 var til spilling). Og det kom ut på Macintosh slik at alle som hadde Mac kjøpte spillet.
Internett var også på vei inn i amerikaneres hjem det samme året, og det stod sikkert mye lovord skrevet om det på CompuServe. (heh)

Edit: Jeg likte og delte Yetipants. Jeg var en av jallingene som kjøpte et Multimedia Upgrade Kit med lydkort og CD-rom fra Reveal* . Det var en av de lykkeligste dagene i mitt liv. Etter jeg brukte 6 timer på å montere greiene i 486-en, på et ultrastatisk vegg-til-veggteppe.

*med 12 multimediaprogrammer/spill - inkludert klassikere som Mega Race, Dragon Lore og en haug med demoer fra Knowledge Adventure. "Speed" er den eneste jeg husker godt: .
Skal innrømme at det var rimelig jawdropping å se de videoene på 486-en min (selv om oppløsningen sannsynligvis i beste fall var 213x160.)
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tårene strømmer her iallfall, husker jeg kjøpte alskens MULTIMEDIA CD-ROM MAGAZINE av ytterst varierende kvalitet i påvente av CD-ROM. Da den endelig kom i hus, fant jeg fort ut hvor udestillert rass det meste var.

Alt var ikke tapt dog, siden jeg også kjøpte PC Gamer og de hadde coverdiscs. Sinnet ble regelrett blåst av Legend of Kyrandia: Hand of Fate og Beneath a Steel Sky MED FULL TALE, reineste science fiction. Ja, og Ultima VII-demo med tale var vel jevngodt med fullbyrdet samleie for en stakkars landsens femtenåring. (Det skulle enda gå noen år før jeg fant ut at det var enda bedre, hoooo.)

Edit: Og faens Stonekeep. Nei, nå skal jeg jaggu gidde å skrive en mimrepost i nittitallstråden. Dvs. når jeg får tid. :(
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Legend of Kyrandia er ett av de spillene som definerer min introduksjon til spill, men som jeg satte meg bom fast på og aldri fullførte delvis fordi jeg kunne ikke skikkelig engelsk på den tiden. Husker "betyr ikke toadstool paddebæsj da?.." og "hva er så spesielt med krokodilletårer?".

Samme med king's quest (1? Der hvor du kan "climb tree" og "get egg" rimelig tidlig, som var det eneste jeg fikk til) og Universe, som jeg kjøpte til fullpris (aka flere måneder med ukelønn) på Bilka og satte meg fast på et stadie som tar ca. 3 minutter å komme til på en letsplay-video. Løsningen var å bruke Push på et luftuttak for å ved uhell falle nedi.
Var verdt det bare for musikken da.
 
Kyrandia feila totalt for meg siden det var haugevis av ting man kunne plukke opp og så sløse vekk uten å være klar over at man trengte dem siden så man ble skrudd i pompen. Vel er spillet gammalt, men stort sett alle pek og klikkere på den tida hadde slutta med failstates for lenge siden.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hand of Fate er vel det snilleste sånn sett; det første Kyrandia-spillet er skikkelig, skikkelig dick til tider, hvor det er pisslett å skru seg rett i pompen. Hvis jeg ikke husker heeelt feil, kan det aller meste du trenger i Hand of Fate fås tak i igjen hvis du klarer å sose det bort.

Men! Hvor mange her har spilt Malcolm's Revenge, det tredje i serien? Det hadde en jæskla interessant mekanikk hvor du kunne velge om du skulle være nøytral, snill eller dick når du skulle prate med folk; stort sett Paragon/Renegade noen år før Bioware fikk ut fingeren. Bare at det hadde ganske store konsekvenser for handlingen, du kunne åpne og lukke dører til flere ulike gjennomspillinger basert på hvor grei/kjip du var. Mye moro i å se hvor dick man kunne være mot de ulike folka i spillen.

Edit: Vi tar det i mimretråden når jeg tenker meg ooooom.
Edit 2: Har masse å gjøre om dagen så da har jeg tenkt å prompe det opp med gamle spill og DOSBox i kveld. Hååå!
 

Novastrum

Feminist-elitist
Legend of Kyrandia 1 var veldig imponerende, men selv om jeg spilte det ganske tidlig i PC-spillkarrieren syntes jeg aldri det var ordentlig bra. Mye pga. vanskelighetsgraden (som var like hard hvis man kunne engelsk).
Malcom´s Revenge er til tider veldig bra, men går seg vill i en del obskure gåter, og en (bokstavelig) jungel som er helt horribel.
Hand of Fate er perfekt.
 
Herre Gud! CIG flytter nå hovedkontoret fra Santa Monica til LA, et av de dyreste stedene i USA. Ikke bare det, men de bygger og et digert jævla studio for motion capture. Selv ikke giganter som Activision eier sånne studioer selv. Oppi alt det har de og nylig lagt ned studioet de starta i Austin, Texas, men lar det være igjen fire ansatte så det ikke skal se sånn ut. Min teori er at Croberts og co. for lengst har gitt opp spillet og nå skal starte opp Hollywood-"karrieren" sin igjen. En eller annen gang neste år annonserer de Star Citizen: The Movie.
En guida tur rundt i lokalene starter 23 minutter uti denne tubben.