Spillfisletråden

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato
Jeg hadde ikke fått med meg at det blei no av den 'startern til Stinky McGee, men jaggu har han ikke greid å produsere to kortfilmer med Alice. De er klart laga på minimalt budsjett og ikke spesielt bra, men men. Vel verdt å myse på om man liker spilla.
I den første møter hu Jules Verne og de har dype filosofiske diskusjoner, men egentlig er greia mest pretensiøst svada.

Del to er bedre for den er i det minste stop motion. Alice har fått jobb på operaen og havner i Wagner sin verden.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så ja, i følge Kotakua mi jeg takker deg har Codblops 3 en ganske brutal scene. Såpass ille at han som skrev den artikkelen der hadde mareritt om det. Jeg er fortsatt rimelig oppbrakt etter å ha sett den i går kveld. Koselig! Se den nå!


Først og fremst så blir jeg glad for at jeg har slutta å kjøpe CoD-spill, for det der gjør meg rett og slett skikkelig irritert. For det første: Joa, det er brutalt, og det gjør et inntrykk, MEN altså. Det er så jævla åpenbart at det der er scripta spesifikt for at det skal være nightmare fuel, sånn at du får motivasjon til å ta hevn på... hvem nå enn som styrer de jævla robåtene. Jeg har tenkt over hvorfor jeg reagerer så sterkt på det som skjer, og, vel, det er ikke bare at dusteroboten river av armene til hovedpersonen, men at den tar seg bryet med å kaste dem vekk. Og så skal den ta livet av hovedpersonen, og begynner å slå vedkommende sakte i stykker. Altså, hva faen? Hvem designer en sånn robot? "Døh, Jørgen, vi trenger roboter som skal brukes i krig." "Skjønner, sjef! Jeg mekker en menneskelignende robot som ikke har skytevåpen, men som isteden skal brukes til nærkamp! Og så bruker den flere minutter på å lemleste ofrene sine før den banker dem i stykker, istedenfor å bare slå huet rett av dem! Og så tåler den tre skudd totalt mens den står der opptatt, helt uoppmerksom på hva som foregår rundt den!" "Briljant, Jørgen!" Nei. Det der er ikke drapsroboter, det er roboter laget for å skape krøplinger med PTSD. Jeg håper de folka som har designet den scena der får en robåt i huet hver gang de kommer på jobb.

Men vent, vi har jo et annet perspektiv også. For roboter som gjør drap og lemlestelse til noe kaldt, upersonlig og uforståelig er ikke science fiction, det er virkeligheten i flere krigsherjede områder hvor en eller annen militærmakt benytter seg av droner. Hvis jeg reagerer såpass sterkt på en mongoloid pissescene fra et videospill, hvordan er det for folk som faktisk ser det der skje med venner og familie?

God mandag, folkens!
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
For å være helt ærlig så tenker jeg at det er et spill. Det er ikke virkeligheten. Ja. Det skjer med folk rundt omkring kanskje. Men hvis jeg skulle tenkt sånn så kunne jeg ikke sett på Hannibal eller andre brutale filmer som for eksempel the Raid og digga det. Så nei. Jeg ser ikke problemet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
ok
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det beste med årets KøddBlopps ender nok opp med å være Jim Sterling sin anmeldelse.

If you’d like to play a limp amalgamation of Deus Ex, Crysis, and BioShock with a multiplayer mode you’ve been able to play eight times in as many years, then Call of Duty: Black Ops III is definitely for you. For the rest of you, it’s just another condom of a game to be spunked into and thrown in the trash.

Ellers er jeg enig med Yeti i at hvorfor i pokker lager man en AI som fungerer på den måten? Det gir null mening.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
cod med totalt unødvendig voldsscene skjer hvert år.

Altså, støtter tankegangen til Yeti fullt ut her, men skjønner også tanken til Agra. Forskjellen er bare, for meg i alle fall, at man mister et ekstra lag med avstand fra innholdet når man selv er en figur i som er aktiv i spillet, kontra det å passivt se en film.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vi er vel egentlig enige, eller hur? Poenget mitt var nettopp det at det var dritt og 2edgy4u, men at det var noe der som tvang fram en reaksjon uansett. Jeg har en liten fobi mot maskineri laget for å drepe folk (måtte kutte ut Prey, for eksempel), litt fordi tanken på drap som en ubetydelig, upersonlig del i et gedigent maskineri er så jævla skremmende. Det er den fullkomne dehumaniseringen av et individ, en utslettelse av menneskeverd (jfr. holocaust). Tanken på at du er ved bevissthet og aktivt kjemper mot noe, men at det som er i ferd med å ta livet av deg ikke engang har kapasitet til å anerkjenne at du er et levende vesen. Så, det er vel mest meg det er noe gæærnt med, men jeg velger fortsatt å mene at jeg skylder de ansvarlige hos Treyarch et kne i pungen hvis våre veier krysses noen gang.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg tror jeg ikke bryr meg fordi det kun eksisterer for sjokkfaktor, men samtidig er vel det den mest udugelige grunnen til at det skal eksistere også. Det hadde liksom vært litt annerledes hvis det var i en kontekst hvor du ville få frem et poeng utover "hæhæ jæææææævlig grose da fy faen ikkeno spill for kidza det her nei ;)".
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så, de offisielle Dragon's Crown-figurene er såpass tro mot kildematerialet at de ender opp som body horror:

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nytt nettvideokonsept med en svensk kar som visstnok har gitt ut noen spillvideoer før. Kan jo bli interessant!

 
Søkefunksjonen feiler meg muligens, men så vidt jeg kan se har ingen postet om dette enda—Yahtzees casual-frieri … trommevirvel …

Hatfall—Hatters Gonna Hat Edition


http://store.steampowered.com/app/403700/

Jeg regner med dette er LOLD for alle, men det war OMRGWSM for meg, så kanskje er det noen andre som også har bodd i en busk siden mai.