Spillfisletråden

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ville noen her på berget virkelig gitt fem flate om f.eks. Pål Bang Hansen hadde diska ut noe diss om videospill?
Det ville vel skapt enorm oppstandelse og verdensomspennende furore siden han daua for ei uke siden.

Sånn ellers: Orka ikke lese hele artikkelen, men likevel: Hvilken betydning har det at Ebert sier at spill ikke kan være kunst? Jeg veit, ikke bare "antar" eller "mener", men veit, at spill kan være kunst fordi jeg har opplevd det selv. Poenget til Ebert koker i all hovedsak bort i kålen så lenge han ikke har anstrengt seg noe voldsomt for å undersøke mediet, så for min del har ikke den uttalelsen noe å si.

Når det er sagt så finnes det enormt mange spill som verken er eller prøver å være kunst, så slik sett er uttalelsen gyldig. Det er påstanden om at det er umulig for spill å være kunst jeg reagerer på.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Har vel lenge vært en del PC-spill som kun har manual som .pdf, men jeg er enig i at det reduserer "pakken" litt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Utgiverne har jo gradvis redusert verdien på et fysisk eksemplar av et spill i mange år allerede, til punktet hvor man nå får kjøpt digitale samlerutgaver av spill siden alt ekstrainnholdet bare er nedlastbart ekstratjohoi uansett. Det skal ekstremt mye til for at jeg gidder å kaste to blikk på en manual nå om dagen. Jeg er ikke så korka at jeg tror dette dreier seg om å gjøre spill billigere å kjøpe (det er såklart snakk om å gjøre dem billigere å produsere og dermed øke den etter hvert rimelig slunkne profittmarginen), men jeg bryr meg uansett lite. Når det er sagt er det rimelig lenge mellom hver gang jeg kjøper et Ubi-spill uansett.

oma

Village Drunk
Siste booklet jeg faktisk leste gjennom var vel Max Payne til ps2. Etter det har det bare vært ekstra vekt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn ellers så kommer det ny patch til Slemt Selskap 2 på onsdag. På tide sier noen, endelig får vi fiksa disse to kritiske buggene:

* SP - Game no longer crashes when transitioning between SP_03B to SP_04A when installed in Polish
* SP - Game no longer crashes when killed by the first two enemies in the trenches on SP_01 when installed in Italian
Forhåpentligvis i neste patch fikser de jaguarene som svever blant tretoppene og at sheriffkontoret kan eksploderes med et enkelt armbrøstskudd.

Props til de som tar den referansen forresten.

Jeg savner gode og fyldige manualer, men som det nevnes så trenger man dem strengt talt ikke i de fleste spill. Siste unntaket var vel Woot of the Samurai 3 som har en del knotete kontroller og diverse japanske klaner det kan være greit å ha lest opp om på forhånd. :p
Også var dette nok et bevis på at ingen i spillmedia har baller nok til å sende en mail og spørre hvor mye Ubisoft skal sette ned prisen på spilla sine nå.

Sånn ellers så kommer det ny patch til Slemt Selskap 2 på onsdag. På tide sier noen, endelig får vi fiksa disse to kritiske buggene:

Forhåpentligvis i neste patch fikser de jaguarene som svever blant tretoppene og at sheriffkontoret kan eksploderes med et enkelt armbrøstskudd.

Props til de som tar den referansen forresten.
How's yer Point Boiling?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
^^

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dwarf Fortress: The Tale of Bronzemurder. Cirka tredve hojilliarder ganger penere enn det virkelige Dwarf Fortress.

Og så har vi en video av en kis som spiller Cosmology of Kyoto. Hørt om det før? Ikke jeg heller, men det virker interessant, om ikke annet:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og så var det disse helt uskyldige videospillbuggene som ikke egentlig har noen negative effekter bortsett fra at de dytter deg over kanten og ned i uhelbredelig, marerittaktig sinnssykdom:

Siden når fikk Oblivion en basket-mod?