Spillfisletråden

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er 4chan verre enn Ridley?
 

Har spilt noen timer Mass Effect nå, for første gang. Har ikke kommet så langt, siden jeg er av den typen som skal utforske alt som er, inkludert det som overhode ikke trenger å utforskes. Er dog litt skuffa hittil.
Er det bare meg, eller er spillet meget, meget rolig og treigt? Mulig det bare er i startfasen?
Jeg har heller ikke så mye til overs for combatsystemet. Føler meg som en treig robot.
For å klage litt ekstra, synes jeg det er klundrete å lete frem oppgaver. Dette har vel sjeldent vært gjort ordentlig praktisk på konsoll, men just saying.
Ellers må jeg si at spillet ser veldig pent ut.
Jeg antar at spørsmålet jeg stiller er: tar det seg opp, eller bare er det slik at dette spillet ikke er ment for meg?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Spillet starter veldig treigt. Man må få tak i noen fete brukbare skills før du kan føle deg sterkere (og spillet åpner seg og blir skikkelig festlig). Akkurat combat er dog en ting de virker fikset på i oppfølgeren.
 
Det tok sin tid før Mass Effect satt hos meg, syns det var ganske kjedelig de første timene til man var ferdig i Citadel. Først da åpner det seg, storyen får litt mer fart på seg og det blir mer utforsknings, action og eventyr. Combatsystemet er kanskje litt datert nå i 2011, men du blir vant til det. Bare peis igjennom det, for du kommer til å elske hvert sekund av Mass Effect 2.
 
Ja, jeg har en kompis som setter Mass Effect-spillene meget høyt, om ikke høyest, og han sier at Mass Effect 2 er bedre på mange måter.
Jeg takker dere så mye for kjappe og gode svar og lar Mass Effect bli i kjeksboksen :)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Mass Effect 2 er bedre på mange måter og dårligere på noen. Jeg savnet loot&upgrade-systemet fra eneren, det er mer strømlinjeformet (les: dummet ned) i ME2. Men med det bra combatsystemet og likandes figurer er det likevel et knallspill av de sjeldne.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke hør på'rem, Mass Effect 2 er bedre på absolutt alle områder. Forbanna knotskrotet i Mass Effect med oppgradering og mol og mekk som like gjerne kunne vært droppa siden det ikke funka skikkelig. Og Makoen. Herre jemini. Mass Effect var Bioware som tenkte "dere, det hadde vært artig med et rollespill som også var et skytespill" og Mass Effect 2 var Bioware som fant ut at de faktisk skulle lage noe sånt. Satser på at treeren gjør det enda litt skarpere enn Mass Effect 2.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Buggz hører bare på musikk utgitt litt utpå ettermiddagen 4. juni 1976 så du kan jo vurdere hvor skikket han er til å føre tungt maskineri.

Men ja, tilbake til Mass Effect så er det like kjapt som sirup i oppoverbakke i februar på starten, det er bare sånn det er. Hold ut til Sauegjeteren blir Spectre så ordner det seg raskt.
 
Jeg er Spectre allerede. Befinner meg på Noveria. Ganske forvirret. Er ikke helt sikker på hvor jeg er i storyen osv, men det går seg vel til.
Noe mer action nå, og missions vikler seg bare mer og mer inn hver for seg. Jeg sitter og ser i journal stadig for å skjønne noe.
 
Da har jeg allerede boikottet Mass Effect. Yetiplants nevnte makoen, som viste seg å være svært frustrerende. Har aldri vært makan til værre bilstyring. Kjørte en lang strekke i vinterstorm, kom meg inn i en ny garasje hvor jeg presterte å dø. Trykket "resume", og hvor var jeg? Tilbake til første garasje. Ikke faen om jeg hopper opp i den stygge drittbilen igjen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg hadde aldri de store problemene med makoen. Når man forstår hvordan den styres kan man da lett utnytte det til å blæste alle fiendene uten problemer..
 
Hovedproblemet til folk er at den kan kjøre opp nesten loddrette vegger og derfor gjør de det og så gnåler de over at det er treigt og slitsomt å kjøre opp loddrette vegger.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hovedproblemet til folk er at den har like mye fjæring som en lecablokk og landskapene det forventes at du skal ragge rundt i er faens kuperte. Prøv Hammerhead-DLC-en til Mass Effect 2 og fortell meg at Makoen er akseptabel etterpå.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Hva... jeg kommer aldri til å skjønne all grininga om Makoen. Kanskje den bare fungerte bedre på PC?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg spilte på PC. Angående folk som hevder at det er greit å spille med ei kjerre som rutinemessig slår kollbøtte når du kjører bortover en plan overflate så har Wikipedia en enkel forklaring på problemet.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Vel, jeg opplevde hvertfall ingen bøtter med koll ved den beskrevne bruken av kjøretøyet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Husker fortsatt siste brett, hvor du skal gunne ned den rampa og sprette inn i portalen før tida går ut. Gikk helt fint fram til jeg var halvveis nede i rampa og faenskapen plutselig skjente av gårde inn i veggen. Rakk akkurat å få kontroll over hælveten og bykse inn i teleporteringsdilldallet før tida gikk ut, noe som er like greit ellers hadde mest sannsynlig tastaturet gått ut vinduet eller noe.

Men ja: Helt greit at du ikke hadde noe stress, jeg bare registrerer at Bioware var enige med oss som skulle ønske det var en knapp for å sende Makoen inn i sola.