Spillfisletråden

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato
Det er en vaporator eller hva faen det heter på nårsk. Du innhalerer damp fra knarket eller tobakken omtrent som en elektrisk sigg. Nabbe og Filip kan mer om dette.

Jo han og sikkert, men de to hadde en lang diskusjon om pros og cons mens vi streama no skikkelig kjedelig wrestling en gang.

Terje

mostly harmless
Joa, så tidligere i uka så datt denne dingsen ned i postkassa hos meg:

2013-12-05203730_zps9fae82e2.JPG

Man drar jo lett kjensel på den gode gamle Psygnosis-ugla her. Logoen så sånn ut en gang i tiden. Psygnosis var et spillstudio som startet på Amiga i hine hårde, ble kjøpt opp av Sony og ble relativt store både som utvikler og utgiver i PS1 årene. Endra navn til Studio Liverpool da PS2 kom ut og ble mindre og mindre relevant til de lukka dørene i fjor. Men samma det, hva skjuler seg oppi her?

2013-12-05203744_zps2a12bdca.JPG

Et lite hefte med en tittel. Strix Memoria. Hmm. Under den..

2013-12-05203822_zps25a504c9.JPG

Enda en ugle..

2013-12-05203851_zps2dc59d68.JPG

..som er en usb-pinne.

Det dreier seg faktisk om en album-utgivelse dette her. Strix Memoria av Tim Wright som er en spillmusiker som også startet karrieren i Amiga-årene. Jobbet i Psygnosis fram til slutten av nittitallet da han gikk frilans. Har laga en en haug kongesoundtracks opp igjennom, dere kjenner vel best til PS1 titlene som er Wipeout-spillene, Codename Tenka og Colony Wars blant annet. Denne utgivelsen dreier seg derimot om Amiga tiden. Den inneholder en haug med nyversjoner av klassiske Amiga-låter han har lagd. Kiler alle de rette nervene mine med andre ord. Selv om han etterhvert har gitt ut en haug med album digitalt under artistnavnet Cold Storage (kan sjekkes ut på bandcamp) så er dette faktisk hans første fysiske utgivelse noensinne. Derfor ville han gjøre den litt spesiell. Det er bare laga 250 stykker av den, og han sverger at låtene på den vil aldri bli gjort tilgjengelig noe annet sted. Låtene er for det meste ganske gode også, men jeg tenker nok at som med alt annet retro så må man nok ha et forhold til dem fra før for å ha noe særlig igjen for å høre dem. Men men, en stk sær spillrelatert ting som jeg digger å ha fått kloa i. :)

Sist redigert:

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Takk Lodin, den måtte twitres.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Novastrum med trådens drøyeste old så langt.

Terje

mostly harmless
Det vil kanskje glede deg at Psygnosis på sett og vis har stått opp fra de døde? Hovedfolka har gått sammen og starta Firesprite som bla. har jobba med Playroom til PS4.
Er vel bare et spørsmål om tid før Sony kjøper dem opp igjen osv.
Det er absolutt interessant, men som jeg nevnte så har de vært lite relevante i Studio Liverpool perioden hvor de kun har drivi med Wipeout og F1. Bare en skygge av hva de var på nittitallet. Artikkelen nevner jo at det er stort sett gamlekara som har starta Firesprite sammen så det kan da bli moro å se om de drar frem noe gøy igjen. Er nå fortsatt Sony som eier alt de gjorde før, men sånt kan løses.

Etter at Spoony laga en haug med videoer om Ultima i fjor har han kommi i kontakt med Lord British himself. De har blitt kompiser og Spoons har laga en serie med intervjuer om det der spillet de kickstarta og dette her.