Spillfisletråden

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Terje

mostly harmless
Hadde en artig opplevelse nå. For en ukes tid siden oppdaga jeg at Piko Interactive skulle slippe noen gamle Ocean spill på Steam, så jeg wishlista et par. Blant annet Tunnel B1 som jeg hadde på PS1 og spilte en del. Spilla ble sluppet for en time siden så jeg plukka opp Tunnel B1 og starta det. Fikk bare prøvd det litt, kontrolleren virka ikke og jeg får ikke til å spille på tastaturet med gips på høyrehånda. Men jeg rakk å stusse over et par ting. Hvorfor hadde ikke PC-versjonen FMV-introen? Og hvorfor funker ikke musikken, det deilige synth-lydsporet til Chris Hülsbeck er en god grunn til å spille dette.

Så jeg åpna mappa og snuste litt rundt. Kikka først i undermapper og fant de diverse FMV-sekvensene, men noen intro var ikke der. Fant ikke noe som ligna på musikkfiler heller. Så ser jeg på filene i hovedmappa og der ligger det sørenmeg en razor.nfo! Åpner den og der er razor "proud to present Tunnel B1 in 1996". Og lenger ned så står det at de rippa ut musikken og den lange introen for å få ned størrelsen på spillet!

Jeg trykte 'refund' knappen ganske fort gitt, med en god forklaring til den steam-personen som ser på søknaden om hva dette er for noe, og at de kanskje burde se på de andre Ocean-spilla Piko Interactive har lagt ut for salg også.

Vurderer å tipse et par spillsider også, sånt som dette er jo litt gøy.

Edit: Jeg la igjen en advarsel på Steam-forumet til spillet også, som er blitt sletta. Ja ja. :D

Sist redigert:

demake

Seksuelt godteri
Merkelig. Jeg fikk mindre lyst å prøve det.

Men ja, en av hans beste episoder, definitivt.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
At man bare kan kjøpe ett item om gangen, det er rævva spilldesign, det.

Men ja, glimrende episode. Beste på mange år.

Jante

privileged CIS shitlord
Spilte faktisk Earthbound i jula på SNES Classic. Det har fortsatt sin sjarm, men det er et par ting ved det som fort blir ganske kjedelig. Kampmusikken f.eks.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Flere nettbutikker klages inn til Forbrukertilsynet pga. brudd på norsk / europeisk angrerett.

https://www.tek.no/artikler/digitale-spillbutikker-klages-inn-til-forbrukertilsynet/435823

Verstingen er Nintendo, som altså ikke lar deg kansellere en forhåndsbestilling selv før spillet er lansert. Ifølge Nintendo frasier du deg angreretten i samme sekund du forhåndsbestiller fordi det er ved bestilling Nintendo «starter leveringen av tjenesten» til deg. Ikke idet spillet lastes ned til konsollen din eller du starter spillet første gang. Etter at selskapet ikke har endret praksis etter Forbrukerrådets påpekninger er dermed Nintendo et av selskapene som nå tas til Forbrukertilsynet.

[Team] Parents,

I am reaching out to the parents to explain some changes that I am making for the last 3 remaining games.
My next few paragraphs pertain mostly to the Experienced players on this team.

For 37 years I coached and played lacrosse at all levels.
From Youth League, Summer league, High School, Division 1 College (2 colleges [redacted] and [redacted]), Club league in Australia and Men’s club league.
I am used to being around players that enjoy the sport of Lacrosse and want to get better at it.

Every successful team has leaders.
These are the Players that practice many hours ON THEIR OWN to become better players.
By example, these players also make the team, league and individuals around them better too.
These hard working players allow the team to be competitive in a game and still get everyone in the game, so that the newer and younger kids can play and enjoy the games as well.

I am talking about players like [redacted], [redacted], [redacted], [redacted], [redacted], [redacted], [redacted], [redacted], [redacted], [redacted], [redacted], [redacted], [redacted], [redacted], [redacted], [redacted] and [redacted].
These players all took the time, on their own, to be able to pass, catch and shoot on a higher level.
They set a great example of how to work hard and be the best you can be.
Because of these players and their efforts, The [redacted] JV team and Varsity team ARE THE BEST in the league.

We do not have anyone like this on our team this year.

Not Everyone, but most of our team, focuses on the Fortnight Video game instead.
My son is leading this pack and like most others, he has spent very little time, if any, practicing and preparing on his own.
Instead they play the video game as much as they can and waste our time in practice talking about it.
This is not what I had in mind this year when I pushed to split the teams equally and coach one of them.
The players from our team last year have not made any effort to improve and it shows on the field.
We cannot even pass the ball around the perimeter without throwing it away.
We miss the goal or drop the ball, WHILE STANDING ON THE CREASE, 1 on 1 with the Goalie.
This is only the second time in 37 years that our team did not improve as the season progressed.

This brings me to why I am taking the time to send this email.
Coach [redacted] and I care a great deal more about improving this team, then the starting players themselves, who should be the leaders.
This is proven by the lack of effort outside of practice to improve their shot or work on the things that we coach, such as where to hold the stick.
This lack of effort is each players choice to make and I realize this fact.

I am disappointed with myself for not realizing these player choices sooner, especially before the [other team] Game.
The [other team] Game and this last [other team] Game are the only 2 games in 37 years where I did not get everyone in the game.
I am sorry for this and Coach and I will make sure to play everyone for last 3 games, no matter what the score.
The backup players can throw the ball away and miss shots just as easily as the experienced players who do not practice!

Part of our job as coaches is to prepare the kids, the ones that truly want to play, for the next level.
I feel this is worth addressing to you as parents, if your son is looking to play Lacrosse as a Freshman.
It would be wise to discuss this (Effort vs Reward) with them now.
JV and Varsity are very unforgiving. If you do not practice on your own, you will not get on the field to play in the games.
There are too many kids ahead of you that want to become better players and work hard at it.

In closing, we only have about 3 weeks left and the we will play everyone in these last three games.
To finish out the season, I am not going to add anything new or advanced and we may even look to have 2 practices a week instead of 3.
If we make it to the playoffs, we will see how it goes from there.

I am open to comments and feedback.

Go [team],

Coach

Valve har tydligvis gitt opp fysisk hardware som Steam Box for nå er Steam Link ute til Android. Du bare smeller inn appen via den vanlige sjappa og fyrer den opp. Så starter du big picture mode på PCen, trøkker inn noen koder i begge klienter og det er igang. Testa bare litt Tormentum som er pek og klikk og det funka sånn delvis siden musepekeren ikke var der den skulle. Var ihvertfall ikke no problem med lag eller artefacts.
Problemet mitt nå er at Steam Link ikke kjenner igjen Dualshocken min. Fikk endelig syncha den med Lenovoen, men Steam bare maser om at jeg må synche en kontroll. Får grave litt rundt for sånn ellers er dette jævla stilige saker.

E: Det er padda som er problemet. Kontrollen er syncha, men ingen apper kan se den. Hmmm.

E: Ser ut til at tablet-serien jeg har ikke støtter kontrollere via Blutooth, men med kabel skal det funke. Får se etter en sånn da.
Ihvertfall gikk det greit på mobilen, men den er så røv at her var det input lag så selv en pek og klikk var uspillbar. :sukk:

Sist redigert: